Hlavní navigace

Němečtí pošťáci mohou dostat robotické parťáky. Pošta už je testuje

8. 4. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Neustále se zvyšující počet balíků, které rozváží Deutsche Post, inspiroval vedení firmy k tomu, že by zapojilo do procesu doručování roboty.

E-commerce jede v plném proudu nejen v Česku, ale po celém světě, Německo nevyjímaje. Pošťáci tak místo nošení dopisů spíš rozváží zásilky z e-shopů. 

„Roboti by mohli být nasazeni na roznášku do tří až pěti let,“ tvrdí agentuře Reuters šéf inovací Deutsche Post Clemens Beckmann s tím, že technologie je připravená. 

Roboti vypadající jako stůl na kolečkách by měli doprovázet doručovatele a pomáhat jim přenášet a převážet těžké balíky. Pokud se podle Clemense pošťák zastaví, zastaví se i robot. 

Deutsche Post také zkouší pokusy s roboty ve skladu. Případně nasadit roboty na vyzvedávání balíčků od zákazníků. To má ale ještě čas, protože je třeba vyřešit provoz autonomních aut. 

Přesto němečtí pošťáci už testují robotické posily, kde se dá. Ať už jsou to třeba pohyblivé regály ve skladech nebo drony, které monitorují stav zboží ve velkých čínských skladech. Přesto osmdesát procent procesů v logistice je pořád manuálních. 

BRAND24

Němci samozřejmě nejsou jediní, kdo už se zapojením nových technologií do doručování experimentují. Podobně jako DHL v Německu otestovala drony pro doručování i francouzská zásilková firma GeoPost. Ta už umí doručovat až dvoukilový balíček na vzdálenost 1,2 kilometru.

S nápadem ale přišel Amazon, který chce drony v budoucnu využít v rámci služby Prime Air. Doručování balíků z jeho skladů by k zákazníkům nemělo zabrat víc než 30 minut.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).