Hlavní navigace

Apple se opět udržel na čele žebříčku nejcennějších značek

Jan Beránek

Páté výročí smrti Steva Jobse je za námi. Apple ale stále zůstává nejcennější značkou světa. Její hodnota dokonce od loňského roku stoupla o pět procent na 178 miliard dolarů. A to i přes to, že od Jobsovy smrti to jeho nástupce Tim Cook s inovacemi moc nepřehání. 

Žebříček stovky nejcennějších značek světa Interbrand ale hovoří jasně. Interbrand počítá hodnotu tak, že do svého modelu zahrnuje finanční výsledky i vliv značky na zákazníka. IT firmy už v podle tohoto modelu vytlačují klasické značky. 


Zdroj: Interbrands

Druhé místo totiž okupuje další kolos ze Silicon Valley – Google. Ten poskočil dokonce o jedenáct procent a Interbrand šest písmen v názvu vyhledávače ocenil na 133 miliard dolarů. O bronzovou příčku svádí boj Coca-Cola se 73,1 miliardami a Microsoft, který se vyšvihl na 72,8 miliardy. 

Našli jste v článku chybu?