Hlavní navigace

Brněnský carsharing Ajo.cz může expandovat. Získal peníze na Fundliftu i od JIC

11. 11. 2016

Sdílet

Pět milionů korun od 201 investorů získali brněnští Ajo.cz na Fundliftu. Stálo je to ale 16,4 procenta podílu. V případě crowdfundingového serveru jde o první projekt, který nabízel za investici přímo podíl. 

K tomu si ale Ajo.cz ještě připíše slíbené dva miliony od fondu jihomoravského fondu JIC Ventures. Ty byly podmíněné právě úspěchem v crowdfundingové kampani. 

Ajo.cz funguje v jihomoravské metropoli už víc než dva roky a zatím posbíral dvě stovky klientů. V nabídce má zatím jedenáct aut. „Velikost českého trhu, měřeno budoucím obratem, vidíme ve stovkách miliónů korun při ziskovosti 25 až 35 procent,“ tvrdí šéf firmy Jaromír Klimek s tím, že jeho vizi podporuje i pozitivní přístup ke sdílení aut magistrátů v Praze nebo v Brně. 

Optimistický je i šéf JIC Jiří Hudeček. „Podle propočtů opřených o nezávislé studie má český trh s carsharingem potenciál osmdesáti tisíců zákazníků,“ tvrdí. Samotná firma chce peníze využít na posílení týmu a expanzi carsharingu do dalších měst, včetně Prahy a Ostravy.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).