Hlavní navigace

Český internet má za sebou 10 let souboje o dominanci mezi Googlem a Seznamem

Jan Beránek

I když se to nezdá, tuzemská jednička už sto dvacet měsíců brání svou pozici před globální konkurencí. A zatím se jí to daří, i když srovnání nemůže být přesné. Google se totiž nezapojuje do tuzemských měřících systémů. 

Přesto na český internet vstoupil Google pod vedením Tatiany le Moigne celkem zostra a šéfce se dařilo získávat pro české uživatele nové služby. Z původních čtyř se dosud vyšplhal na sto čtyřicet. 

Postupně se pražská pobočka rozrůstala a Google začal posílat i tuzemské vývojáře do svého centra ve švýcarském Curychu. Dnes firma v Česku zaměstnává kolem třicítky lidí. Vstupní kartu nosil třeba novopečený šéf Mitonu David Špinar nebo Božena Řežábová, která dnes stojí za službou Gamee. 

Firma se v českém prostředí zaměřuje především na prodej reklamy a na školení digitálního marketingu. V rámci vzděláváni komunity rozjela i projekt Digitální garáž

Tuzemská arcikonkurence Seznam už český internet kolonizuje o deset let více. Ivo Lukačovič ho spustil už v roce 1996. Během letošního roku ale firma otočila kormidlo a začala se zaměřovat především na český obsah, kde má šanci proti globální konkurenci držet pozice. A to i přesto, že loňský rok byl nejúspěšnějším v historii. Finančnímu úřadu nahlásil Seznam zisk ve výši 1,25 miliardy korun při tržbách 3,413 miliardy. Google výsledky za českou pobočku nezveřejňuje. 

Našli jste v článku chybu?