Hlavní navigace

EET zbrojení začíná. O2 bude prodávat pokladny i na poštách

Jan Beránek

Pět set poboček České pošty začne do dvou týdnů kromě losů a dětských knížek prodávat i pokladny pro elektronickou evidenci tržeb. O2 chce ulovit co nejvíc nových zákazníků, od prosince začne totiž platit povinnost registrovat své tržby pro víc než šedesát tisíc restaurací, barů a kaváren. 

„Od srpnového zahájení prodeje jsme prodali již tisíce pokladen. S blížícím se termínem spuštění EET je znát také větší zájem podnikatelů, denně prodáme stovky zařízení,“ tvrdí Luboš Lukasík z dceřinné společnosti O2, která se jmenuje, jak jinak, eKasa. 

Konkurenční T-Mobile zkouší také alternativní plány a bude chtít svá zařízení nabízet hospodským prostřednictvím pivovarů a velkoobchodů. 

Kromě operátorů, kteří inspiraci pro své systémy sbírali především v Chorvatsku, se do soutěže o desítky tisíc nových klientů pouští i startupy. „Rádi bychom do konce roku získali pět až osm tisíc nových zákazníků. Kampaň nějakou připravujeme, ale budeme ji hodně přesně cílit. Je nám jasné, že nemůžeme jít do přímého souboje s O2 nebo firmami, které mají v zádech silný kapitál,“ tvrdí v rozhovoru pro Lupa.cz Igor Třeslín ze Storyous. A tak sází spíš na fázi číslo dvě. 

„Věřím, že první vlna bude extrémní. To vyprodají všichni všechno, co budou mít na skladě. Ale doufám, že v letech 2017 a 2018 přijde vlna druhá. To přeakvírování už možná velkým firmám nebude dávat tak velký smysl, a to bude šance pro nás, menší systémy. Problémy totiž přijdou a přijít musí. My to děláme dlouho a máme problémy, tak bych chtěl vidět, jak budou fungovat systémy od firem, které to nedělaly nikdy,“ dodává Třeslín. 

Našli jste v článku chybu?