Hlavní navigace

Facebook hlásí podzimní výsledky. Zisk se dostal na 2,28 miliardy dolarů

Jan Beránek

Příjmy firmy se při tomto zisku zastavily na sedmi miliardách. Sociální síť funguje jako stroj na peníze, ale začínají se objevovat i problémy – Facebooku totiž dochází reklamní plochy. Zároveň začíná významně investovat do nových oblastí a svých datacenter. 

Utrácení by tak mohlo v budoucnosti pohněvat investory. A manažeři sociální sítě už na to trh připravují. Finanční ředitel firmy David Wehner pro Reuters prohlásil, že příští rok bude „rokem agresivního investování a podstatného zvýšení nákladů.“


Zdroj: Facebook

Firma ale pořád šlape a táhne ji především mobilní reklama. Ta tvoří aktuálně 84 procent všech reklamních příjmů firmy. Ještě loni touto dobou to bylo procent 78.

Zároveň za poslední tři měsíce zvýšila i počet aktivních uživatelů. Alespoň jednou denně sociální síť používá 1,18 miliardy lidí po celém světě. Jednou měsíčně si zkontroluje profil 1,66 miliardy uživatelů. 

Našli jste v článku chybu?