Hlavní navigace

FBI doporučuje firmám, aby přestaly používat antiviry od Kaspersky Labs

22. 8. 2017

Sdílet

Ačkoliv Kaspersky už prodává svůj antivirus a další služby ve Spojených státech skoro dvacet let, poslední dobou je FBI spíš trnem v oku. 

Ruské vměšování do amerických záležitostí je ale v současné Americe nebezpečné téma. A už během posledních dvou let se objevují zprávy o tom, že zakladatel firmy Eugene Kaspersky má vazby na ruskou vojenskou rozvědku. A až teď padla podezření na úrodnou půdu. 

Trumpova administrativa už odstranila Kaspersky Lab ze seznamu poskytovatelů služeb pro vládní úřady. Federální úřady se mají rozhodnout samy. 

Teď to podle serveru Cyberscoop vypadá, že je na řade soukromý sektor. FBI se podle něj začíná scházet se šéfy firem, aby je upozornila na možná rizika používání bezpečnostního software od Kaspersky Lab. Agenti začali letos s firmami z energetického sektoru a teď se chystají na velké technologické firmy, které ruský software využívají. 

FBI má ale na Kaspersky spadeno. Už na začátku prázdnin se objevily zprávy, že agenti v USA prohledávali domy zaměstnanců ruské firmy. Kaspersky se k celé kauze staví tak, že se dostal do soukolí geopolitiky.  

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 8. 2017 22:26

    To se dalo čekat (neregistrovaný)

    Ostatně Rusko musí být zničeno. Každá cesta je dobrá.

  • 22. 8. 2017 11:35

    SamTingWong (neregistrovaný)

    Buď jsou USA banánovou republikou, kde si Rusové můžou dělat, co je napadne - třeba dosadit prezidenta země, nebo je to jen další humbuk, protože samotné americké zpravodajské služby neustále lezou do počítačů obyvatel nejen své země.

  • 22. 8. 2017 14:56

    fd (neregistrovaný)

    Zdalipak ono to nebude tak, ze FBI sama vyuziva nejaky antivir k napadani a pronikani do pocitacu a siti, a tudiz predpoklada, ze totez delaji i rusove. Tudiz pro uzivatele z toho plyne, ze zadny antivir je zdaleka nejlepsi reseni bezpecnosti.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).