Témata tuzemských hackathonů kopírují celkem spolehlivě dění na IT scéně. Podle služby Inside, kterou provozuje agentura Gartner, se od začátku loňského roku pořádaly nejčastěji akce zaměřené na internet věcí, otevřená data a analytiku. A to s tím, že nejčastěji nápady shánějí pořadatelé pro bankovní sektor, dopravu nebo veřejnou správu.
Inside zmapoval padesátku hackathonů. „Plánujete-li hackathon, očekávejte největší konkurenci, a tedy i možný boj o účastníky v březnu, dubnu a listopadu. Na druhou stranu jde společně s říjnem o ideální termíny, chcete-li zapojit například studenty VŠ,“ vysvětluje šéfredaktor projektu Lukáš Erben.
Více než čtvrtina zmapovaných akcí byla plně nebo zčásti zaměřena na technologie internetu věcí či souvisejícího průmyslu 4.0. Přibližně desetinový podíl pak v uplynulém roce a půl měly otevřená data, mobilní technologie a aplikace i analýza či vizualizace dat.
Nejprestižnější akce jsou dotovány finančními cenami v řádu stovek tisíc korun, tady jde třeba společná akce ČTÚ a AT&T, kde se hraje o 340 tisíc.