Před dvěma lety Pavel Zima ohlásil, že končí spolupráci se StartupYardem a budou si startupy dělat sami. Plány byly smělé – mimojiné i vlastní akcelerátor na Zličíně. Na letošním Czech Intenet Foru zlehka zhodnotil, jak se nový přístup ke startupům vyplatil. „Nepovedla se nám ta část, kdy jsme chtěli stavět projekty na míru a hledat týmy,“ tvrdí Zima s tím, že naopak v akviziční části jsou úspěšní.
Zmínil především nákup Kupi, které Seznam pohltil i s Tomášem Kapalínem. Ten se tím vrátil do vedení do portálu. „Návštěvnost Kupi větší než Sreality a stalo se to rychle naším největším oborovým webem,“ dodal Zima.
Jsou to ale už dva roky. A od té doby se Seznam zaměřil především na média a obsah. Převzal naplno server Proženy a zařídil si vlastní startup – mediální – v podobě Seznam Zpráv. „Je to skvělé, když vidím, že i ve velké firmě může vzniknout něco s tak startupovým duchem, jako má náš zpravodajský tým. Redaktoři tam pracují ve dne v noci, protože věří, že můžou něco změnit,“ dodal Zima.