Hlavní navigace

Po roce je to tu zas. Brňáci znovu rozjíždí kreativní vouchery

Jan Beránek

Až stotisícové poukazy, které mají propojit technologické a kreativní firmy v jihomoravské metropoli. Kreativní vouchery umožňují pokrýt až 75 procent nákladů na společné projekty. Profesionálové z tvůrčích oborů tak mají ode dneška šanci hlásit se do kreativní galerie, ze které budou firmy vybírat partnery ke spolupráci. 

Kreativní vouchery Brno firmám nabídlo už loni. „O voucher projevilo zájem 235 firem a 177 kreativců. Ze všech přihlášených se dostalo na 47 projektů, které peníze z magistrátní kasy na spolupráci získaly. Vznikly tak nové webové prezentace, audiovizuální, propagační i grafické materiály, které pomohly místním firmám získat nové zákazníky,“ shrnuje výsledky premiéry projektu v České republice náměstek primátora města Brna pro oblast Smart city Jaroslav Kacer.   

Letos vouchery čekají drobné změny. Účastnit se jich můžou pouze kreativci se sídlem nebo provozovnou na jižní Moravě a technologické firmy. Těmi je myšlený malý nebo střední podnik s méně než 250 zaměstnanci a oborem podnikání v pokročilých strojírenských a výrobních technologiích, vývoji softwaru a hardwaru, výrobě přesných přístrojů, technologiích pro letecký průmysl či působící v oblasti léčiv, lékařské péče a diagnostiky. „Jedná se obory, které kraj i město už před patnácti lety stanovily jako klíčové v regionální inovační strategii,“ vysvětluje zacílení projektu ředitel JIC Jiří Hudeček.

Našli jste v článku chybu?