Hlavní navigace

Slovenský T-Systems chce přetáhnout Slováky zpátky domů. Zkouší halušky

Jan Beránek

Nejsou lidi. Nářky na nedostatek potenciálních zaměstnanců jsou dnes slyšet ze všech stran byznysu. A pro lovení nových duší se používají možné i nemožné postupy. Dlouhodobě se podle personalistů vyplácí budovat image přátelské firmy, ale některé jednorázové nápady mají šanci minimálně pobavit. 

A tak už tu bylo kroužení dronem před okny konkurenční firmy nebo vylepování velkých nápisů do oken jako vzkazy vývojářům ze sousední společnosti. Teď to slovenský T-Systems zkusil přes jídlo, respektive přes Jedlo pro aj'tákov. To dnes rozvezlo tisíc obědů do kancelářských center po celé Praze a Brně. 

Firma se tak dostala přímo na stoly konkurenčních firem a blíž už se personalista může dostat jen těžko. V krabičkách byly kromě jídla i informace o tom, že někde může být lépe. 

Halušky a překvapení

Jedlopreajtakov.cz prostě není nová rozvážkovou službu, i když webové i facebookové stránky soutěže tak vypadaly, ale čistě náborová kampaň košického T-Systems. To chce zkusit nalákat Slováky zpátky domů. A případně i Čechy do východoslovenské metropole. 

"O IT odborníky už nehrajeme šachy, ale vedeme bitvu. Musíme je tedy oslovovat co nejméně otřelým, klidně i šokujícím způsobem. Protože nejen láska, ale i práce prochází žaludkem, vsadili jsme na nostalgické téma slovenského jídla,“ tvrdí HR ředitel T-Systems Slovakia Pavel Jireček


Zdroj: ČSÚ

Slováci tvoří podle ČSÚ přibližně patnáct procent lidské síly v tuzemském IT světě. A podle statistiků si v Česku vydělávají nejen víc než na Slovensku, ale i víc než samotní Češi. Především ale proto, že odpracují více hodin. I tak je otázka, jestli je k návratu přesvědčí halušky a vtipná kampaň. 

Nápad má na svědomí tuzemské agentury AC&C a SocialBooster. Web se soutěží byl podpořen cílenou facebookovou kampaní na Slováky v IT a šířil se i úspěšně virálně. Denně se do soutěže o slovenské speciality v krabičce zapojovaly až stovky lidí. „Věříme, že lidé v IT mají smysl pro humor a nebudou se na nás zlobit za malou šarádu, kterou jsme připravili. Ale slib platí, kdo přijme nabídku stát se členem týmu T-Systems Slovakia, může mít pravé slovenské jídlo každý den,“ tvrdí Martin Frýdl z AC&C.

Díra na trhu?

Agentury tak možná možná jako vedlejší efekt celé kampaně objevily zájem o slovenské jídlo až na stůl. Kancelářské budovy jsou totiž už dnes cílem kurýrů většiny rozvážkových služeb. „Například v Praze to jsou Nové Butovice, Pankrác nebo Chodov. Běžnou praxí je více objednávek najednou, kdy se kolegové domluví a objednají si několik jídel z jedné restaurace,“ tvrdí šéf DámeJídlo Jan Matějů.  Podle šéfa Ordru Jakuba Plase jsou nejsilnější dny pondělky. „V plno firmách probíhají skupinové porady, naopak pátek patří k nejslabším dnům, protože často převažuje home office,“ dodává Plas. 

Hotová jídla už začal rozvážet ale i třeba Rohlík. Ten zatím zvládne týdně řádově stovky porcí. Místo tatranské romantiky ale sází na vzdálenější východ. „Nejoblíbenější jsou sushi sety, ale máme i sáláty od Titbitu. Chystáme i vlastní řadu hotových jídel,“ dodává obchodní ředitel služby Jan Jeřábek

Našli jste v článku chybu?