Hlavní navigace

StartupYard hlásí jen dvě české firmy. Vládnou Maďaři. Hlavní téma je AI

Jan Beránek

Loni rozjel StartupYard dvě kola a vybral na jedno z nich peníze na crowdfundingové službě Fundlift. Otevřel se tak novým investorům a zalepil díru, která vznikla po vyčerpání peněz z evropského projektu CEED TechLetos to má být podobně. 

Druhé kolo očekává šéf akcelerátoru Cedric Maloux v září, ale nové startupy se začnou hledat už během jara. Stejně jako loni vsadí StartupYard na crowdfunding který loni přinesl firmě 6,25 milionu korun. „Tyto finanční zdroje jsou motorem pro náš program a potvrzením, že střední Evropa má slibnou budoucnost jako centrum inovací,“ tvrdí Maloux.

Do prvního letošního kola akcelerátoru zasedlo sedm nových startupů. Porota vybírala ze 123 projektů, které pocházely z jednatřiceti zemí. Z Česka do programu nastupuje Cryptelo, které se zaměřuje na zabezpečené datové přenosy a cloud, a projekt Rossum, který vyvíjí technologii na bázi umělé inteligence, určenou pro korporace, které potřebují analyzovat značné objemy komplexních dokumentů s vysokou přesností. 

Z blízké ciziny přijelo slovenské Feedpresso, které používá umělou inteligenci k optimalizaci přísunu zpravodajství. A nejsilnější zastoupení budou mít v sedmém kole StartupYardu Maďaři. 

Chatler se zaměřuje na poloautomatickou správu komunikace přes chat a zvýšení produktivity pro zákazníky z oblasti zákaznické péče a pro manažery sociálních médií. Ouibring je služba pro zákazníky, kteří hledají přístup k mezinárodním produktům a cenám. Je také určen cestovatelům, kteří si chtějí přivydělat. Třetím maďarským startupem je Beeem, který umožňuje retailovým obchodníkům propojit se se zákazníky a prodávat jim zboží či služby přímo v jejich chytrých telefonech. 

Poslední z firem, které přijely do Prahy na zkušenou, je kosovské Decissio. To využívá umělé inteligence a blockchain k optimalizaci a zjednodušení procesů při rozhodování o investicích. 

Našli jste v článku chybu?