Hlavní navigace

Technický ředitel Českého rozhlasu bude dohlížet na komerční aktivity EBU

7. 12. 2018

Sdílet

Karel Zýka, ČRo Autor: Český rozhlas

Český rozhlas obsadil dalšího svého reprezentanta do jednoho z vrcholných orgánů Evropské vysílací unie (EBU), sdružující primárně veřejnoprávní evropská média. Členy vybraných výborů EBU jsou už za Český rozhlas například jeho generální ředitel René Zavoral, kreativní producentka Edita Kudláčová nebo Pavel Balíček, který má na starosti distribuci signálu veřejnoprávního rozhlasu. Své zástupce má v EBU samozřejmě i Česká televize.

Nový českým zástupcem v řadách EBU se stal technický ředitel rozhlasu Karel Zýka, který byl zvolen do představenstva nově založené společnosti s názvem Eurovision Servicesjejímž sídlem je švýcarská Ženeva. Ta by měla od ledna příštího roku začít zaštiťovat komerční aktivity Evropské vysílací unie, hlavně tedy prodej přenosů z vybraných kulturních událostí a sportovních utkání. Nová společnost je následovníkem současné Eurovision Media Services a bude stoprocentně vlastněná EBU.

Unie řešila v poslední době zásadní otázku, zda bude dál sázet na jistotu a konzervativnost, nebo se stane větším dravcem v evropském mediálním světě. I za podpory Českého rozhlasu zvolila EBU druhou možnost, podle mě správnou. Projekt Athena znamená oddělení komerčních aktivit EBU od služeb členským organizacím do samostatné dceřiné společnosti, vysvětlil pozadí změn generální ředitel Zavoral.

René Zavoral (druhý zleva v dolní řadě) jako místopředseda Rozhlasového výboru EBU, hlavního statutárního orgánu evropských veřejnoprávních rádií.
Autor: EBU

René Zavoral (druhý zleva v dolní řadě) jako místopředseda Rozhlasového výboru EBU, hlavního statutárního orgánu evropských veřejnoprávních rádií.

Cílem projektu Athena a dalších chystaných změn, které se dotknou fungování celé Evropské vysílací unie, je potřeba být mnohem flexibilnější a dynamičtější při realizaci komerčních aktivit na stále agresivnějším evropském i světovém mediálním trhu. Jak upozorňuje tisková zpráva, Český rozhlas tuto iniciativu podpořil a pomohl tak prosazovali prosadit implementaci celého projektu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).