Hlavní navigace

Yelp se vrací domů. Zastavil globální rozvoj a propustil lidi i v Česku

15. 11. 2016

Sdílet

Komunita „yelperů“ nebyla v tuzemsku, ve srovnání s domovskými Spojenými státy, nijak extrémně velká, ale přesto se nakonec rozjela. Americká firma se ale rozhodla, že namísto globálního rozvoje se bude soustředit spíš jen na severoamerický prostor. 

„Ve středu nám oznámili, že končíme, a od pátku už v Yelpu nejsem,“ tvrdí v rozhovoru pro časopis Forbes dnes už bývalá komunitní manažerka Yelpu pro Českou republiku Michaela Plesníková. Podle ní tak podobně dostalo výpověď 175 národních komunitních manažerů po celém světě. Mimo Spojené státy a Kanadu. 

Yelpu se v cizině nedařilo vydělávat. Podle posledních kvartálních výsledků nesly evropské a asijské pobočky do pokladny firmy jen asi jedno procento příjmů. 

Vedle Facebooku mu už dnes navíc přímo konkuruje Google a ještě stále i Foursquare, ale u toho stále platí zásadní otázka, zda dokáže přežít vlastní smrt vyvolanou zbytečným rozdělením na Foursquare a Swarm. Yelpu se paradoxně z tohoto vývoje nepodařilo nic extra získat.

Yelp má problém i v pružnosti, se kterou aktualizuje a udržuje informace o firmách a podnicích. V Česku bylo běžné, že nahlašované chyby opravoval i více jak po půl roce – pokud se tedy vůbec opravy dočkaly.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 11. 2016 8:35

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    No hlavně že to mělo "175 národních komunitních manažerů po celém světě". To je divné, že to nešlo finančně utáhnout. :-DDD

  • 16. 11. 2016 11:50

    Jindřich Šaur

    Tak schválně - kolik z vás muselo, stejně jako já, dneska dát do Gůglu "co je yelp"? :-)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).