Hlavní navigace

Čtenáři identitu Ostravaka neodhalili

22. 6. 2005
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Co přimělo Ostravaka k psaní blogu? Kde bydlí, kolik je mu let a kdy nejčastěji své zápisky píše? Na takové a spoustu dalších dotazů odpovídal v online rozhovoru autor úspěšného "blogu o jednom cypovi z Ostravy." Přestože však došlo i na otázky na tělo, skutečnou identitu moravskoslezského blogera se čtenářům odhalit nepodařilo.

Řada otázek se týkala jazyka, kterým Ostravak píše svůj blog. Čtenáři se totiž v zásadě rozdělili na ty, kteří jsou z něj nadšení a na ty, komu se jeho styl nelíbí. Někteří dokonce Ostravaka podezřívají, že bez ostravského nářečí by jeho blog nebyl tak oblíbený. „A jak tak nad tym rozmyšlam, matě recht, vlasně pravdu. Psani v dyjalektu bysme měli zakazať. Přy nejbližším zasednuti parlamentu. Ludě s transparentami do ulic! Pryč s Amaliju Kutinou! Za čistotu jazyka! Žadne jazykove literarni eksperymenty. Upaliť Leo Rostena aji s tym jeho Kaplanem!“ vypořádal se Ostravak s podobnými narážkami.

Poradit si dokázal i se záludnými otázkami „na tělo.“ Nepíše náhodou svoje „dřysty“ na notebooku na WC? „Kaj bych vzal notovu knižku. Mi stači ten komputer z Makra, na kery sem taktak naspořyl. Tuž ale to neni špatny napad – psať na wecku. Tam mě napada halda věcy. No ale bohužel aji opušťa…“ nenechal se vyvést z míry Ostravak.

Čtenáře také zajímalo, zda má za sebou autor blogu už nějaké literární zkušenosti. „Hmmm, spominam, spominam … Puškinuv pamatnik se počita?“ reagoval Ostravak.

Neodložitelný smysl pro humor prokazoval v odpovědích Ostravak opakovaně, jako když odpovídal na otázku, zda má rád Kiss, Doors a nebo Vypsanou Fixu. „Tuž tych paru anglickich sloviček umim, ale čemu by sem měl cumlať futra a čmarať na ně cosyk jakusyk fixu, to fakt něvim. Ale ja sem spiš na tu Kralovnu.“

Kromě toho na sebe prozradil, že má rád vařené ostravské klobásy, pracuje s počítačem a občas i na zahradě svých rodičů. Svoji identitu hodlá nadále skrývat, avšak nikoli pro zvyšování zájmu o svůj blog. „Tuž je jedno, esli to piše anonymni ostravak a nebo anonymni Tonik Fajrajzl z Horni Lutyně (včil mu asy zatlo), no ni? K čemu by to komusyk bylo znať moje meno?“

Kdo vyhrál knížku s věnováním?

Autorům deseti nejvtipnějších otázek slíbilo knihkupectví Kanzelsberger věnovat výtisk knihy Denik Ostravaka i s autogramem autora. Výherce vybral Ostravak sám a jsou to (podle jména, uvedeného v příspěvku, a data vložení):

Lajda, 20.06.2005, 15:46
Petr, 20.06.2005, 20:38
Truda z Prajzke, 20.06.2005, 22:36
Márinka, 22.06.2005, 13:17
Neva, 22.06.2005, 13:49
MiB, 22.06.2005, 16:50
Arnošt, 22.06.2005, 16:57
Alena, 22.06.2005, 17:14
Chose, 22.06.2005, 20:36
Pecen, 23.06.2005, 10:14

Výhercům blahopřejeme!

A kdo je vlastně tajemný Ostravak?

Ať už si o blozích myslíte cokoliv, je víc než jisté, že některé z nich už dávno překročily rámec obvyklé představy „deníčku na Internetu“ a staly se součástí sociální reality velkého množství lidí. Ti o nich mluví v práci a ve škole, píše a vysílá se o nich v „tradičních“ typech médií, jejich autoři se stávají přispěvateli ve společenských rubrikách (tý)deníků.

Denik Ostravaka všechna tato kritéria splňuje a přidává další: tajemný rozměr spojený s faktem úplné anonymity svého pisatele. Blog od začátku roku navštívilo více než půl milionu lidí a jeho dopad dávno překročil ostravský region, avšak jméno autora blogu zůstává stále předmětem dohadů.

Výběr z blogu vyšel počátkem května v ostravském nakladatelství Repronis. Záhy se stal jednou z nejprodávanějších knih – například podle posledního žebříčku knihkupecké sítě Kanzelsberger je třetí nejprodávanější beletristickou knihou, také v posledním oficiálním žebříčku Svazu českých knihkupců a nakladatelů obsadil čtvrtou pozici.

A proč se vlastně weblog s tak vysokou návštěvností dočkal také tištěné podoby? „Aby měli co čitať aji ti, co němaju Internet a aby jim to jejich bohatši kolezy němuseli v robotě tisknuť a nosyť dom nebo do hospy,“ vysvětluje to Ostravak Ostravski. Ani v ostravském nakladatelství nikdo netuší, jak moravskoslezská hvězda ve skutečnosti vypadá.

BRAND24

1685

Celý rozhovor najdete zde.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).