3D tiskárny z Palmovky přilákaly 45 milionů od brněnského Y-Softu

Václav Muchna opět zasahuje. Tentokrát si vybral obor, který je blízký jeho světu. Investici získává výrobce 3D tiskáren be3D.

Pětačtyřicet milionů korun hned a dvacet dalších v případě úspěchu. Čísla, která musí zakladateli společnosti be3D Davidu Miklasovi lichotit. A to i přesto, že Muchnova firma získává 51 procent v jeho firmě. Miklas ale stále zůstává v pozici ředitele společnosti DO-IT, která za značkou be3D stojí. 

3D tiskárnový startup získává propojením s Y Softem rázem obchodní zastoupení po celém světě. A to nejen v Silicon Valley, kam Miklas vyrazil budovat o prázdninách pobočku. I proto dohoda několik měsíců vznikala ve Spojených státech, kde se be3D  poprvé ukázalo během programu CzechAccelerator. 

Kromě peněz a obchodní sítě bude moci be3D využívat i logistiku, centrální nákup a tím pádem i výrazně zlevnit celý výrobní proces. "Trh 3D tisku sledujeme dlouhodobě a již delší dobu zvažujeme po 2D tisku vstoupit také do tohoto segmentu. Integrací s be3D se pro nás 3D tiskárny stanou strategickým produktem, který v krátkodobém horizontu uplatníme na mezinárodních trzích,” tvrdí šéf Y Softu Václav Muchna.

EBF16

Miklas rozjel firmu teprve před dvěma lety v inkubátoru ČVUT. Dosud stihla jeho firma postavit tři tiskárny založené na technologii FDM – tisk z termoplastů. "Věřím, že pomocí zkušeností společnosti Y Soft se nám podaří globalizovat naše produkty, a významně tak zvýšit prodeje. Zefektivnění procesů přinese vyšší marži, která nám s plánovaným rozšířením výroby umožní věnovat se vývoji nových produktů,” vysvětluje s tím, že be3D se podle něj chce kromě výroby zaměřit i na průmyslový design. I proto v srpnu angažovala ostříleného designera Martina Žampacha

Y Soft je letos v investicích aktivní. Především ale prostřednictvím svého investičního fondu Y Soft Venture. Ten už na jaře poslal třicet milionů korun krajanům z Videoflotu. Manažeři fondu, který nedávno posílil i Miloš Sochor z JIC, akcentují kromě potenciálu i kvalitu týmu. "Nápady má totiž každý, ale samotné nadšení nestačí. Rozhodující je dokázat je zrealizovat,“ tvrdí Muchna. Další investicí z poslední doby byl taktéž brněnský startup Comprimato

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 11. 2014 11:26

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »