Hlavní navigace

80 procent kliknutí na reklamu na Facebooku jsou prý roboti

Daniel Dočekal

Limited Run se chystají kompletně opustit Facebook, smazat Stránku a hlavně, přestat platit za inzerci. Podle jimi provedených testů je 80 % kliknutí na reklamy na Facebooku prováděno roboty. Nikoliv reálnými lidmi. Facebook was charging us for clicks, yet we could only verify about 20% of them actually showing up on our site. At first, we thought it was our analytics service. We tried signing up for a handful of other big name companies, and still, we couldn't verify more than 15–20% of clicks.

Limited Run se chystají kompletně opustit Facebook, smazat Stránku a hlavně, přestat platit za inzerci. Podle jimi provedených testů je 80 % kliknutí na reklamy na Facebooku prováděno roboty. Nikoliv reálnými lidmi.

Facebook was charging us for clicks, yet we could only verify about 20% of them actually showing up on our site. At first, we thought it was our analytics service. We tried signing up for a handful of other big name companies, and still, we couldn't verify more than 15–20% of clicks.

Limited Run se pokoušeli ověřit kliknutí na reklamu poté, co zjistili, že pouze zhruba 20 % kliknutí vede ke skutečné návštěvě živého člověka na cílové adrese jejich webu. Po bližším zkoumání navíc zjistili, že vysoké procento prokliků má zakázaný Javascript a nestahuje ani obrázky z cílového webu, tedy poměrně jasný příznak toho, že jde o robotického návštěvníka. Po dalším zkoumání s použitím analytických nástrojů (Google Analytics, Click a další) došli k totožnému závěru, že okolo 80 procent kliknutí jsou roboti.

Zdroj: Startup Claims 80% Of Its Facebook Ad Clicks Are Coming From Bots a Stránka Limited Pressing na Facebooku

Našli jste v článku chybu?
1. 8. 2012 10:35
Honza (neregistrovaný)

Takže 80 % kliků na reklamu jsou hloupí roboti a 19,99% kliků chytří roboti :-)

1. 8. 2012 10:03
Milan Stoklasa (neregistrovaný)

Ti roboti musí být hodně tupí.

Pohybuji se v "robotím" světě už nějaký ten pátek a boj proti neplatným klikům nakonec vedl k tomu, že se všechno odehrává ve virtuálním prostředí se spuštěným browserem a s plnou simulací chování reálného uživatele (pohyby myší, scrollování, "čtení", "pracovní doba").

Takovou farmu virtuálních robotů od velké firmy zvenčí NEROZEZNÁTE!

Pořádný robot už se fakt nedělá přes curl :)