Ušetřete

A je nás miliarda!

Tím „nás“ myslím uživatele Internetu po celém světě. Historický milník byl dosažen, nejvíce z obrovské internetové rodiny pochází z Asie, skoro polovina. Každý třetí z nás je buď Číňan nebo Japonec.

reklama

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Společnost comScore vydala tiskovou zprávu informující o dosažení jedné miliardy internetových uživatelů na Zemi. Miliarda je číslo, o kterém jsme si před lety mohli nechat zdát. Hlavně díky nejrychleji rostoucímu regionu (Asie + Pacifik, 41,3 %) se počítadlo internetových uživatelů protáčí neuvěřitelnou rychlostí. V roce 2008 se nejpočetnějším internetovým národem stali Číňani, dostali se před Američany.

Miliarda 1

Skoro každý pátý uživatel Internetu je Číňan, my Češi se svými pěti miliony můžeme chlubit tím, že tvoříme necelá 2 % evropských uživatelů Internetu. Asi 77 % z jedné miliardy podle společnosti comScore přistupuje na weby Googlu. Pěkných 15 % používá Baidu.com, tedy lokální čínský vyhledávač. To by sedělo, používá ho skoro každý Číňan.

KL_2014_HLASOVANI

       
Miliarda 2

Dost legrácek s čísly. Prosinec roku 2008 se stal zlomovým měsícem, těžko můžeme čekat, že bude počet internetových uživatelů klesat. Otázkou je, jestli se toto datum ujme, jestli si na něj ještě někdo vzpomene, třeba po deseti letech. Až budeme slavit výročí a ona převratná miliarda bude trumfnuta daleko zajímavější cifrou. Když se podíváme na počet lidí na Zemi, potenciál růstu je obrovský. Někde je na Internetu polovina obyvatel státu (třeba u nás), jinde v Evropě ještě více. Zmiňovaná Čína má největší rezervy, miliarda Číňanů totiž Internet pořád ještě neviděla.

Miliarda 3

O tom, jak bude růst počet členů internetové rodiny, rozhodují stovky faktorů, ať už globálních nebo lokálních. Kolik miliard lidí bude na Internet chodit za deset let? Dvě, nebo tři? Zkuste si v diskuzi tipnout i vy!

Jan Handl

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »

       
15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 6. 2010 19:10

Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví. Pro řešení aktuálních problémů doporučujeme využít naše diskusní fórum.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem