A televizi už můžete vyhodit…

Tři čtvrtiny lidí nové generace (14 – 25 let) prý považuje počítač za zábavnější věc než televizi. Ano, není se co divit, je to logické. Ale že bychom mohli televizi vyhodit? Jsme schopní se bez televize obejít, i když nás víc baví počítač?

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Znám dost lidí z mé generace, kteří televizi vůbec nemají. Nepotřebují ji, zabaví se jinak – aktivně. Ať už pomocí technologií, nebo třeba sportem, koníčky, kulturou. Možností je spousta, naše generace už se rozhodně nedá označovat za televizní. Mnozí z nás vyrůstali u předpotopních počítacích strojů (tomu se snad ani nedalo říkat počítač), ani televize samozřejmě nechyběla. Tím „my“ myslím současné třicátníky.

Ti mladší už mohli od dětství využívat vymožeností technologií, o kterých se našinci ani nezdálo. Společnost Deloitte vydala tiskovou zprávu (najdete ji na Mediálně.sk), která popisuje kromě jiného vztah nové generace z vyspělých zemí (zde definována rozmezím 14 – 25 let) k zábavě. Ve zkratce – mladí se baví na Internetu (ať už u počítače nebo mobilního telefonu), u televize tráví stále méně času. Kdo by se ostatně divil? Z televize nic nestáhnete, s nikým si přes ni nepoklábosíte a už vůbec se v ní nemáte šanci objevit. Internet, to je jiná. Interaktivita – to je to klíčové a vše definující slůvko. Mladá generace nechce tupě zírat na obrazovku a maximálně jednou za půl hodiny přepnout program. Televizní pořady, které jsou in, si prostě a jednoduše stáhnou z Internetu, ať už je to legální nebo ne.

I když mladí televizi vlastně k ničemu nepotřebují a její funkci jim nahrazuje počítač nebo mobilní telefon, obejde se bez ní jenom málokdo. Sledování televize totiž patří ke zvykům, které jen tak nevymizí. Stále ještě (alespoň v mé ne tak mladé generaci) platí, že při pauze na cigaretu se probírá včerejší film z televize, ne vtipné video, které přišlo e-mailem.

EBF16

Já osobně (promiňte mi, že se neustále srovnávám s novou generací) trávím u počítače mnohem více času než u televize. Čas v práci samozřejmě nepočítám. Televizi jsem ale ignorovat nezačal, jelikož trocha toho pasivního konzumování není vůbec na škodu. Při sledování televize se dá dobře „vypnout mozek“, při využívání Internetu to dost dobře nejde. Právě aktivita na Internetu je v tomto případě na škodu.

Jsou tu i další důvody, proč nehodlám televizi vyhodit (samozřejmě kromě faktu, že televizi mám poměrně novou a byla by to škoda). Jsou asi dva pořady, které si nenechám ujít. Nechci je stahovat z Internetu a sledovat kdykoliv a kdekoliv. Chci je sledovat v ten čas, kdy je vysílají, v poloze ležmo na své pohovce. Chci se na ně těšit celý den a vidět je na pořádné obrazovce, nechci nikam klikat a přetáčet nezáživné pasáže. To jsou mé důvody. Možná malicherné a třeba nesmyslné. Ale já televizi vyhazovat nebudu. Asi jsem starej…

45 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 31. 3. 2009 12:08

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »