Hlavní navigace

Accelerated Mobile Pages začnou zrychlovat weby začátkem roku

David Slížek

Platformu pro rychlejší mobilní stránky od říjnového oznámení AMP podpořily tisíce vydavatelů a o framework se zajímá přes 4500 vývojářů.

Už brzy se dozvíme, jestli projekt Accelerated Mobile Pages (AMP) od Googlu mobilním webům prospěje, nebo přidělá vývojářům práci. Nebo obojí. 

Google na blogu oznámil, že AMP začnou v ostrém provozu fungovat začátkem příštího roku (early next year) a slíbil, že brzy zveřejní podrobnější harmonogram. Ostrý provoz znamená, že Google začne na AMP weby posílat traffic.

Accelerated Mobile Pages je – zjednodušeně řečeno – osekaná verze HTML, díky které se mají mobilní stránky načítat mnohem rychleji. Zakázány jsou vlastní javascriptové knihovny i další „brzdící“ komponenty. Zrychlenému načítání má prospět i cachování na CDN Googlu.

Projekt je od začátku opensource a od říjnového oznámení o něj projevily zájem tisíce vydavatelů po celém světě, píše Google – včetně velkých jmen jako jsou BBC, New York Times, News Corp nebo Washington Post.

WT100

Přibývá také podpora od reklamních systémů. S AMP má nově fungovat Outbrain, AOL, OpenX, DoubleClick či AdSense. A od října se rozšířila i podpora analytických nástrojů – návštěvnost AMP stránek tak bude možné zjišťovat přes comScore, Adobe Analytics, Parse.ly, Chartbeat, Nielsen, ClickTale a samozřejmě Google Analytics.

AMP na GitHubu podle Googlu sleduje na 4500 vývojářů a projekt od října zaznamenal 260 návrhů na změny v kódu či dokumentaci.

Našli jste v článku chybu?