ACTA bude zřejmě výrazně měkčí, než původní extrémistický návrh

Dnes vstoupila v platnost výzva Evropského parlamentu, aby Evropská komise dodržovala při vyjednávání o dohodě ACTA transparentnost jednání o této připravované kontroverzní mezinárodní dohodě proti padělání. Z té se v reálu měl stát bič na počítačové piráty a splněný sen zábavního průmyslu, ale kvůli možným rýsujícím se nebezpečným zásahům do občanských práv a svobod se proti dohodě začala stavět laická i odborná veřejnost a někteří zástupci IT průmyslu. Iniciátorkou zmíněné výzvy byla i česká…

Dnes vstoupila v platnost výzva Evropského parlamentu, aby Evropská komise dodržovala při vyjednávání o dohodě ACTA transparentnost jednání o této připravované kontroverzní mezinárodní dohodě proti padělání. Z té se v reálu měl stát bič na počítačové piráty a splněný sen zábavního průmyslu, ale kvůli možným rýsujícím se nebezpečným zásahům do občanských práv a svobod se proti dohodě začala stavět laická i odborná veřejnost a někteří zástupci IT průmyslu. Iniciátorkou zmíněné výzvy byla i česká europoslankyně Zuzana Roithová. Ta ve svém prohlášení poskytla veřejnosti informace o vývoji obsahu dohody ACTA, kterých bylo prapůvodně poskrovnu. Je veřejným tajemstvím, že k přísnému utajení se sáhlo kvůli obavám z tlaku veřejného mínění na zainteresované politiky a úředníky.

Podle Zuzany Roithové už ACTA nehovoří o kontrolách obsahu např. notebooků nebo přehrávačů při přecházení hranic. Poskytovatelé připojení by prý podle nynější podoby dohody ACTA nenesli právní zodpovědnost za aktivity svých uživatelů. ACTA už také signatářským zemím nenakazuje odpojování potenciálních pirátů od Internetu (zde tedy budou mít nadále poslední slovo jen národní parlamenty). ACTA by již také neměla eskalovat kriminalizaci půjčování např. filmů mezi přáteli. Na Lupě jsme zveřejnili jak tiskovou zprávu k tématu (obsahuje i výzvu/prohlášení přijaté Evropským parlamentem), tak stanovisko europoslankyně Zuzany Roithové, takže si oba dokumenty můžete prostudovat.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 2. 2011 10:57

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »