Hlavní navigace

Ad: Jak správně čerpat hovorový kredit?

Jiří Peterka

V reakci na včerejší článek i některé předchozí jsem dostal z Telecomu upřesňující informace, které mohou být pro některé uživatele dosti důležité. Například nové tarify za hovorné platí pro všechny již od 1. února 2002, a ne až od začátku zúčtovacího období, jak jsem uváděl včera

Ve včerejším článku Jak správně čerpat hovorový kredit jsem psal o tom, že zdaleka ne všichni zákazníci Telecomu přechází na nové tarify k 1. únoru 2002, ale že záleží na tom, do jakého zúčtovacího období spadají. Jako příklad jsem uváděl majitele pevné linky se zúčtovacím obdobím od 17. do 16. dne následujícího měsíce, který by měl až do 16. února 2002 (do půlnoci) telefonovat za staré tarify, a teprve od 17. února platit jak nový měsíční paušál, tak i nové hovorné. Psal jsem tak na základě informací, které jsem si explicitně ověřoval přímo u ČTc.

Včera večer jsem ale v reakci na svůj článek dostal z ČTc upřesnění, které předchozí informaci mění. Správně to má být tak, že všichni zákazníci Českého Telecomu přechází na nové hovorné již k 1. únoru 2002, bez ohledu na to, jaké je jejich zúčtovací období! Naopak placení měsíčních paušálů se mění až k začátku příslušného zúčtovacího období.

Takže v příkladu uváděný majitel pevné linky se zúčtovacím obdobím od 17. do 16. dne bude od 1. února 2002 do 16. února 2002 telefonovat již za nové hovorné, ale stále ještě v rámci starého měsíčního paušálu (a pokud nemá „loňský“ HOME MINI, nemá ještě žádný hovorový kredit).

Volání i do zahraničních mobilních sítí

Další informací, kterou jsem ve včerejším článku uvedl nesprávně, je informace o tom, že v rámci tarifů HOME MAXI a MAXI PLUS je možné čerpat volný kredit na hovory do mobilních sítí, ale jen v rámci ČR. Zde jsem vycházel z toho, co je uvedeno na příslušných stránkách Českého Telecomu (viz obrázek):

Jak jsem byl upozorněn, i u těchto dvou tarifů je možné využít volný kredit také na volání do zahraničních mobilních sítí (to by si ale měl opravit i Telecom na svém webu).

I postižení si mohou pořídit internetový nadstavbový program

Příjemnou zprávu snad budu mít pro postižené spoluobčany, pro které je určen tarif HOME SPECIAL. Předchozí informace, ze kterých jsem vycházel, uváděly, že k tomuto cenovému programu nelze přikoupit žádný z nadstavbových internetových programů (i-nonstop, i-night, i-offcie, i-surf a i-office gold) – což jsem také psal v jednom z předchozích článků (Vyznáte se v nových tarifech?). Nyní jsem se dozvěděl, že i k HOME SPECIAL lze tyto nadstavbové programy přikoupit! Nemožnost jejich dokoupení tak zůstává jen u cenového programu HOME MINI.

ISDN Basic i pro firmy

V článku „Vyznáte se v nových tarifech“ jsem také psal, že firmy si nemohou zvolit ISDN program BASIC s nejnižším měsíčním paušálem. Opět jsem vycházel z informací na webových stránkách ČTc, které jsem si následně ověřoval přímo v Telecomu. Nyní jsem byl upozorněn na to, že tarif ISDN BASIC je dostupný i pro firemní zákazníky.

Našli jste v článku chybu?
27. 1. 2002 1:52
Martin (neregistrovaný)
A mě od nich ani mail nepřišel. Takže abych pro jistotu ještě volal na tu jejich linku ne ? Jsem zvědav na příští výpis.
25. 1. 2002 13:55
Standa Kaisler (neregistrovaný)
Jen tak mimochodem, měnil jsem si tarif pomocí formuláře na webu Telecomu. Chtěli po mě zadat mail, že pak vše půjde vyřídit snadněji. Vše jsem vyplnil a odeslal. Vzápětí mi došel mail, že děkují a že to zda se změna podařila se dozvím z výpisu za příští zúčtovací období. Znamená to tedy, že budu měsíc telefonovat aniž bych si byl jist, za kolik?!?! Je to vůbec možný?