Pojem "blokování reklamy" není přesný, protože uživatel nic neblokuje, ale uživatel pouze nestáhne určitý obsah, na který odkazují elementy v kódu, případně nenechá svým prohlížečem určitý kód zpracovat.
Což je samozřejmě nezadatelné právo uživatele, protože nikdo jej nemá právo nutit, že k určitému obsahu musí povinně stáhnout a nechat určitým způsobem zpracovat další reklamní obsah.
Nakonec existují třeba i textové prohlížeče atd., které reklamní bannery ani zpracovat nemohou...
Vydavatelé se pak sami rozhodli zpřístupnit své servery komukoli zdarma a pokud se jim to nevyplácí, mohou je klidně dát pod heslo a zpoplatnit.
Navíc uživatele vede k blokování především to, že míra reklamního kódu a obsahu dosahuje obrovských rozměrů. Je to neúměrně náročné na přenos i na výpočetní výkon počítače.
Například starší stroj na pomalejší lince prakticky NELZE používat bez nějakého filtru reklam.
Za prvé, obyčejný švec samozřejmě nevyráběl kopyto na každého zákazníka zvlášť - to by se sakra prodražilo - ale měl jich vícero v zásobě a po změření vybral to nejvhodnější.
Za druhé, situace se změnila. Reklama už neplní funkci vzájemně prospěšného zpravodajského kanálu mezi výrobcem a zákazníkem, Dnes se zboží vyrábí v mnohamilionových sériích, prakticky výhradně v Číně, a jeho parametry napříč daným tržním segmentem jsou v podstatě totožné, mění se jenom cedulička se značkou. Trh je zaplněn nepotřebným zbožím a reklama má přesvědčit zákazníka (1) že to nepotřebné zboží potřebuje, a (2) aby si to nepotřebné zboží koupil "právě u nás" (tj. aby si zvolil jednoho konkrétního okravatovaného parazita v zástupu zaměnitelných okravatovaných parazitů a přispěl právě jemu na nové Bentley).
Tuhle hru s nimi hrát nebudu. Já se potřebuju najíst (uvařím si ze základních surovin ze statku, protože nejsem svině líná), být v teple (jistí nejbližší armyshop), dopravit se z místa na místo (boty viz armyshop, na delší vzdálenosti kolo z nejbližšího bazaru, které mi kamarád mechanik vybere a seřídí výměnou za dvě piva) a mít funkční počítač (z komponentů, které mi poradí kamarádi ajťáci). Všechno ostatní je jen zbytečná zátěž. Nepotřebuju, aby o mou pozornost soupeřilo dvacet reklam na tablety, protože jsem dodnes nepřišel na to, k čemu je tablet dobrý. Nepotřebuju, aby o mou pozornost soupeřilo dvacet reklam na banky, protože banky slouží jen k tomu, aby mi stát mohl snáze ukrást peníze. Nepotřebuju být přesvědčován, že si mám koupit novou polívku od Knorra nebo zmrzlinu od Algidy, protože je to beztak oboje Unilever a nevzal bych to do huby, ani kdyby mi platili. A nepotřebuju vidět ani reklamy mobilních operátorů, protože tu máme stejně jenom tři a všichni tři stojí za houby. Takže co? Takže nic. Nemají mi co nabídnout. Až budu něco potřebovat, seženu si to sám. :P
Naopak nejvíc peněz se vydělá na lidech, kteří na to "nemají". Nemají třeba na to, aby si koupili Porsche...
Ale pokud jim nabídnete zboží v hodnotě 100 Kč za 1500 Kč, tak to klidně koupí. Navíc mohou nakupovat na splátky.
Ze své praxe vím, že dobrých 80% majitelů drahých telefonů na ně prostě "nemá" a řeší to splátkami a šetřením na jídle, oblečení atd.
No právě, a díky reklamě Baťa mohl prodávat více bot, mohl je vyrábět levněji a více lidí mohlo začít chodit v botách. A přesně to samé platí o internetu a reklamě. Jen jedna výhrada, ty boty těch ševců byly samozřejmě kvalitnější, byly totiž na míru a ne podle jednoho kopyta pro více lidí.
Podívejte se, v Německu se vás zeptají kolik rohlíků sníte na snídani a jen tolik jich koupí, ani o jeden více, u nás jdete a koupíte 6, nebo 8 rohlíků. O ceně rozhoduje především poptávka, tedy ochota kolik se dá nejvíce zaplatit za službu, či zboží. No a u nás ta hranice je postavená výše. Proto jsou i vyšší ceny. je to dynamický systém, který vždy nalezne optimální rozdělení zdrojů. A to jsou fakta dané výší cen. Ty jsou vysoké tak proto, že obchodníci naleznou dostatek kupců, kteří jsou ochotni je platit.
A to je váš omyl, že můžete někdo rozhodnout, kdo přemýšlí blbě a kdo dobře, to totiž se hledá realizací toho konkrétního nápadu, a o výsledku rozhoduje trh. Předem se tedy o jakémkoliv názoru nedá říci, je-li blbý, či ne. A to dokonce ani o těch vašich ne. Svět je sice dokonalý, ale není tak jednoduchý, jak byste si přál :-)
Ale nepovídejte, k tomu je velmi lehká pomoc, zboží proženete přes pár firem a každá si přirazí 10% a hned máte cenu jakou potřebujete. Prostě pokud takový zákon existuje, je nesmyslný, protože se dá lehce obejít. Například i tak, že zboží vyrobíte v ČR a do Německa vyvezete zase za potřebně vysokou cenu.
Ale je. Jen blbci, jako vy, dělají z prdu vědu. Jan Werich blahé paměti kdysi řekl: Z ničeho se nemá dělat věda, ani z vědy, natož ze života. A já se toho držím. Reklamy nechci, takže je zablokuji a fertig! A žádný tupoun mi nebude kázat bludy o tom, jak je ta snůška nesmyslů a lží, vygenerovaná bandou lehkoživků potřebná a užitečná. Když zjistím, že něco potřebuji, tak si to koupím a koupím to ne tam, kam mne nějaká nablblá reklama pošle, ale tam, kde ze zkušenosti a referencí známých vím, že nakoupím levné a kvalitní zboží. Je zajímavé, že o takovýchto nákupních pramenech veškeré reklamy cudně mlčí. Není se co divit. Reklama je prodejná děvka a jediným jejím smyslem je, donutit dav aby kupoval předražené šunty. Takže zbavit se reklam znamená uchovat si nezávislost a rozhled.
Systém, který je založen na tom, že pár všehoschopných dacanů se má dobře a zbytek na ně musí otročit a nechat si všechno líbit, nemá budoucnost. Jednoho dne dojde k tomu, že porobená masa si uvědomí, že když nic, kromě otročení, nemají, nemohou o nic přijít a vezmou si násilím to, o co je těch pár všehoschopných dacanů léta okrádalo. Bylo to tu už několikrát a přijde to, už brzy, opět. Každá civilizace zatím vždy dojela na to, že vygenerovala příliš mnoho chudých. Už staří Římané věděli, že pokud chtějí mít v zemi klid, musí poskytnout lidu chléb a hry. A v momentě, kdy se této zásady vzdali, Římská říše skončila.
howno! kapitalizmus je stejně patologický jako socializmus nebo fašizmus. mezi socializmem a kapitalizmem je stejná sociální skupina ze které se žije. ...a veselý kapitalizmus umí generovat podnikatele kteří přidávají do alkoholu jedy, ředí naftu, do potravin dávají chemické látky a neumí postavit tunel blanka. v čem je rozdíl? stejný typ podvodníků jako za socíku.
Rozdíl je v tom, že mě to nemusí zajímat, mohu si žít po svém a do života mi nekafrají zaprdění strejci :-))) I když toto v EU už pomalu přestává platit, nemravný socialismus se vrací, ale pořád je to ještě lepší, než to bylo tehdy, stále je prostor pro pracovité a slušné lidi, to dříve nebývalo. Jinak kapitalismus je velmi morální systém, ráno se probudíte, jdete do práce, tam jste predátor a po cestě domů se stavíte v obchodě, kde jste oběť pro jiné predátory. Tak během dne si vyzkoušíte všechny role. Berete a vracíte co jste si vzal.
Je to tak
Osobne mohu napriklad uvest, ze dotycny jde s rodinou na smazeny hnus do Mc, utrati tam 500Kc, ale na dotaz, proc si nedosli na normalni obed mi rekne, kde bych na to vzal, nejsem milionar.
Znam i nekolik rekneme velmi naprumene movitych lidi, a nikdo z nich si telefon za 10k+ nekoupi, protoze to povazuje za vyhozene penize, kdyz jim stenou sluzbu udela telefon za 3k.
Nikoliv, každý systém je dobrý pro všehoschopné a gaunery. Socialismus, nacismus, komunismus přímo tyto špatné vlastnosti v lidech podporuje a odměňuje. Komunisty a nacisty byli právě jen hloupí a nebo gauneři. Stejně tak jako třeba domovními důvěrníky.
Jen kapitalismus poskytuje prostor pro slušné lidi ke slušnému životu, nezávislému na těch gaunerech.
Starý Řím nedojel na chudých, ale na sociálních dávkách - chléb a hry, chudý člověk má svých starostí dost, ten se stará jak by přežil, zlo páchají především lenoši na sociálních dávkách, kteří se o své živobytí nemusí starat, protože je ostatní živí. A sociální dávkou je i zaměstnání u státu, nebo dotace, nebo státní zakázka.
Proč bohužel, kdyby reklama nefungovala, tak telefon nemáte žádný a jste bez příjmu, protože těch, kdo by měli na vaše služby, by bylo velmi málo. Obvykle v malém městečku či vesnici byl jeden lékař, jeden lékárník a jeden kněz, pár sedláků, obchodníků, kteří by na to měli.
Uživatel staršího stroje je buď bohatý (spořivý) a reklama na něj nepůsobí a nebo chudý a reklama na něj působí, ale zase nedisponuje tolika volnými prostředky, které by mohl utrácet. Takže u obou skupin je účinnost reklamy malá.
No a aby věci nebyly vyráběny jen na zakázku (drahé a dostupné jen pro nemnohé, technický pokrok téměř vyloučen, protože nemá logický smysl), potřebujete hlavně reklamu Vy osobně, aby díl nákladů na vývoj a výrobu vám zaplatili ti lidé, co jimi tak opovrhujete a reklamou se ovlivnit dají.
Všimněte si, že v dobách, kdy věci byly především vyráběny na zakázku pro bohaté, bylo hlavním jejich atributem ornamentální zdobení a to byla samozřejmě taky reklama, ale v tomto případě reklama toho, kdo si je objednal, ukazoval tím, já na to mám.
Dnes z věcí ornamenty vymizely a orientujeme se na technická data a cenu.
Ano, ale to není výše řešený případ, protože ti mají výkonné počítače a rychlé připojení přesto, že jsou chudí a na ně reklama právě působí a mají rezervy, byť externí, které jsou schopni utrácet, takže přirozeně jsou cílovou skupinou. Svět je dokonalý takový jaký je. Neustále padá samovolně do optimálního stavu.
Mě se zase mnohem víc líbil socialismus, než thlea zkriplenina, kterou teď musím snášet jen proto, že několika ničemům to takhle vyhovuje. Jediná reklam, kterou jsem ochoten akceptovat, je typu: nápis křídou na vratech statku: Brambory - 4 Kč/kg, cibule - 6 Kč/kg a t. d.
Takže jednou za měsíc si udělám výlet kousek za Prahu, nakoupím veškerou potřebnou zeleninu pro sebe a děti a vím, že jsem koupil kvalitní potraviny. A nějak nevidím potřebu, hledat takovéto prodejce na netu; stejně bych je tam nenašel. Oni vědí, že zákazníci si je najdou a že svou produkci bez problémů prodají. (Za socíku to fungovalo stejně, jediný rozdíl je v tom, že tehdy se v obchodech nakupovat dalo, dnes jsou všechny ty hyper asuper jen pro zoufalce, reklamou zblblé).
Skutečně dobré jídlo, (a nejen jídlo), žádnou reklamu nepotřebuje. Protože už naši pradědečkové věděli, že dobré zboží se chválí samo. Když vidím v TV desetkrát za večer ,,simply clever" nebo podobnou blbost, vím, že bych byl hlupák, kdybych kupoval Škodovku, takže teď mám Hyundai i 30 combi a polovinu peněz ušetřenou.
Chtelo by to trochu pocist neco o historii. Kdyz prisel Bata, tak 80% lidi chodilo bosky, jednoduse proto, ze na boty (ani ty nejlevnejsi) od sevce nemeli. Bata prisel s kvalitou zcela dostatecnou a cenou zcela bezkonkurencni.
Drtiva vetsina sevcu sila boty daleko horsi, nez produkoval Bata. A ti, kteri sili z te kvalitni kuze a tudiz taktez pro movite zakazniky nemeli problem ani s Batou.
Ostatne, usit si boty na miru muzete nechat i dnes.
Na vzhledem k platům se nehraje, rozhoduje poptávka, tedy kolik jsou lidé ochotni zaplatit, no a komunisti je naučili, že například za jídlo dají většinu svého příjmu, proto je zde kulturně vytvořený velký prostor pro vysoké ceny jídla. Spotřební zboží rovněž, to bylo vzhledem k platům ještě dražší. A 25 let je málo na to, aby se kulturní závislosti změnily.
U nás možná. V Německu ne. Tam se kalkuluje s cenou, kterou dá výrobce, čili počáteční a marže je omezena, takže logicky se překupničtí lehkoživkové nechytají. Bohužel se to netýká exportu k nám. A protože u nás dacanům všeho druhu nic nehrozí, (vláda tomu vznešeně říká podpora podnikání), a většina občanů s platem, natož důchodem vyjde s odřenýma ušima, můžou všichni ,,demokraticky" jen držet hubu a krok. Výsledkem je pak to, že všichni nakupují sajrajty z obarvených pilin, průmyslové soli a různých Éček A podnikatelská mafie zlikviduje každého, kdo by chtěl prodávat něco kvalitního levně.
Majitel staršího stroje na pomalé lince je naopak vynikajícím cílem pro reklamy, protože na něj mají největší vliv a nejvíce se s nimi nechá ovlivnit.
Naopak člověk jako já, který sice má dost peněz, ale rozhodně je nemíní odevzdat každému, kdo si udělá fotku v rozhalence na pláži nebo na louce a slíbí mi skvělé zítřky. Na reklamu nereaguji vůbec a vybírám si vyloženě podle technických dat, nákladů atd.
Jenže majitel staršího PC na pomalé lince si je schopný zřídit účet u banky jenom proto, že dostane například platební kartu s "kočičkou" :-D
Tohle uz je tak ohrana pisnicka, ze ji snad neverite ani Vy. Ne, je to zkratka jen pokus jak rychle vydelat penize, ktery se pak opet svede na to ze "Cesi nekupuji kvalitu". Kupuji, ovsem v zahranici za normalni ceny. Nejvice je to videt na obleceni, stejny kamion jede celou Evropou, jen v CR je pak cena stejnych kalhot dvojnasobna oproti okoli.
O svou spokojenost se musíte postarat sám.
Vzdy ovsem na ukor ostatnich, spokojenost je zde konecna, protoze je primitivne limitovana rigidni ideou nekonecneho rustu (stejne nesmyslnou, jak idealy komunismu). Je jen otazka svedomi, zda-li se schopnosti prosadit rika "uspech", "dravost", "arogance" nebo "jit pres mrtvoly", to si musi kazdy srovnat sam, byt takove uvahy jsou v tomto spolecenskem radu povazovany za slabost a znak podradnosti. Vse je smerovano k vytvareni neustaleho zisku bez jakehokoli dalsiho smyslu, stejne jak u primitivnich forem zivota se nasytit. Pak se take jednotlive spravni celky (priblizne zeme) lisi v tom, kolik procent lidi si tu spokojenost muze dovolit. Nekde je to treba jen 5% a zbytek 95% je na tom bidne. Podle primitivne jednobunecneho pohledu kapitalismu si za to samozrejme tech 95% muze samo. Maji prece vic .... co vlastne ? No mohou si vzit treba vyhodnou mikropujcku, ze ...