Názory k článku
Adobe dostane v roce 2010 Flash všude
Piku (neregistrovaný)
94.142.234.---
9. 10. 2009 8:44
Nový
Jak to funguje?
celé vlákno
Ja tomu moc nerozumim, takze to je vlastne normalni kompilator (+ knihovny)? Akorat zdrojak neni v C++ nebo Jave, ale "ve Flashi"?
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
9. 10. 2009 11:50
Nový
Re: Jak to funguje?
celé vlákno
Přesně tak.
Karel B (neregistrovaný)
93.90.162.---
9. 10. 2009 15:23
Nový
Re: Jak to funguje?
celé vlákno
Srovnání s Javou je trefné. Jedná se o interpretovaný jazyk, místo Java plugin se používá Flash plugin. Program se přeloží do byte kódu a spolu s datovými soubory zabalí. Místo .jar ale máte .swf. Zkrátka, technicky se to od Java appletů neliší. Ovšem Flash se od počátku zaměřoval na práci s grafikou a zvukem a dodnes je jeho podpora multimedií tím nejlepším na trhu.
Jan Kodera (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
9. 10. 2009 10:10
Nový
přidal bych do party
celé vlákno
i Google Native Client. Je to také komponenta která běží spoušťí program na vašem počítači a výsledek vidíte v prohlížeči. Přesně jako Flash.
Narozdíl od Flashe, je Google Native Client spouštět hry jako Quake :) viz. http://code.google.com/p/nativeclient/
Nicméně Adobe se musí o osud Flashe hodně obávat. Pokud by došlo k zařazení tagu video do html5 a fungoval by v prohlížečích, tak jak moc by klesla používanost? Jak rychle by došlo k zastarání verze, kterou by uživatelé neměli důvod upgradovat? Zatím to jde a je hudba budoucnosti nativní video přehrávač v prohlížeči. Adobe by tak měla z Flashe vytřískat maximálně peněz a začít přemýšlet co dál.
Narozdíl od Flashe, je Google Native Client spouštět hry jako Quake :) viz. http://code.google.com/p/nativeclient/
Nicméně Adobe se musí o osud Flashe hodně obávat. Pokud by došlo k zařazení tagu video do html5 a fungoval by v prohlížečích, tak jak moc by klesla používanost? Jak rychle by došlo k zastarání verze, kterou by uživatelé neměli důvod upgradovat? Zatím to jde a je hudba budoucnosti nativní video přehrávač v prohlížeči. Adobe by tak měla z Flashe vytřískat maximálně peněz a začít přemýšlet co dál.
Petr (neregistrovaný)
---.eurotel.cz
9. 10. 2009 10:19
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Musím Vám dát za pravdu. Na Macu v Safari existuje plugin ClickToFlash (http://rentzsch.github.com/clicktoflash/). Na YouTube nahrazuje flash přehrávač tagy HTML 5, takže je pak přehráno nativní komponentou QuickTime v prohlížeči. Video je akcelerované GPU, preferované v HD. Ostatní Flashe blokuje. Úžasná věc, dnes už bych nechtěl jinak. Flash je peklo, především na Macu.
Robert (neregistrovaný)
---.i4g.tmcz.cz
9. 10. 2009 10:27
Nový
Adobe Flash Player & Updater
celé vlákno
Máte, podle mne, naprostou pravdu.
Jen bych ještě dodal, že vzhledem k rizikům pro bezpečnost počítačů, měl už dávno mít Adobe Flash Player nějaké fungující rozhraní pro update přehrávače. To jak tento update a sledování zastaralých verzí funguje dnes, to je naprosto nevyhovující.
Jinak já osobně bych dal přednost technologii Silverlight od Microsoftu, ale není zdaleka tak rozšířená jako Adobe Flash Player.
Jen bych ještě dodal, že vzhledem k rizikům pro bezpečnost počítačů, měl už dávno mít Adobe Flash Player nějaké fungující rozhraní pro update přehrávače. To jak tento update a sledování zastaralých verzí funguje dnes, to je naprosto nevyhovující.
Jinak já osobně bych dal přednost technologii Silverlight od Microsoftu, ale není zdaleka tak rozšířená jako Adobe Flash Player.
uv (neregistrovaný)
---.static.masterinter.net
9. 10. 2009 10:50
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
GNC: takze zkombinujem nevyhody obou reseni - jak poeticke :)
video & html5: to neni zalezitost pristich minimalne 2 let - kdo vi, co se objevi do te doby a jak to bude vypadat. Treba takovy out-of-browser klienti pro Facebook/Twitter bez ohledu na platformu (pc, mobile) se nakonec muzou ukazat jako neco, co bude brano jako stejna samozrejmost jak to video.
video & html5: to neni zalezitost pristich minimalne 2 let - kdo vi, co se objevi do te doby a jak to bude vypadat. Treba takovy out-of-browser klienti pro Facebook/Twitter bez ohledu na platformu (pc, mobile) se nakonec muzou ukazat jako neco, co bude brano jako stejna samozrejmost jak to video.
David Jaša (neregistrovaný)
83.240.125.---
9. 10. 2009 13:07
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
> Nicméně Adobe se musí o osud Flashe hodně obávat. Pokud by došlo k zařazení tagu video do html5 a fungoval by v prohlížečích, tak jak moc by klesla používanost?
Přesně tak. Flashi začne zvonit hrana přesně ve chvíli, kdy budou IE a FF běžně podporovat video tag.
Přesně tak. Flashi začne zvonit hrana přesně ve chvíli, kdy budou IE a FF běžně podporovat video tag.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
9. 10. 2009 14:17
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
No to si vůbec nemyslím. Kdy bude možné v HTML tvořit hry kombinující vektorovou grafiku s bitmapovými efekty, zvuky a videem, komunikovat peer-to-peer přes UDP atd.? Každá technologie je vhodná na něco jiného. Navíc toto není situace jako "válka browserů", kdy uživatel si vybere jednu z alternativ. Uživatel bude mít běžně v browseru jak Flash, tak Silverlight a jiné a ani nebude vnímat, v čem je co napsané.
qp (neregistrovaný)
---.213.broadband2.iol.cz
9. 10. 2009 14:42
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Když pominu všechno ostatní co Flash umí krom videa (a je toho opravdu hodně), tak nezapomínejte, že Flash Platform řeší i streamování, distribuci, zpracování videa (viz třeba augmented reality) - nejen samotné zobrazení videa někde na konci.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
9. 10. 2009 14:59
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Nemluvě o kombinování videa s vektorovou grafikou, přidávání interaktivity do videa, aplikování bitmapových efektů na běžící video nebo dokonce 3D transformace běžícího videa... ono se řekne "tag video v HTML", ale té spousty API okolo, které by musely spolehlivě podporovat všechny browsery, aby se to funkčně vyrovnalo Flashi.
Petr (neregistrovaný)
---.eurotel.cz
9. 10. 2009 17:26
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Bez nějakých sarkasmů: kdo o to stojí? Kolik webů/projektů to využívá? Já mám flash jen kvůli videu, na to celý ten (pardon) "bordel" nepotřebuji.
Nezpochybňuji tím, že Flash umí hodně a snad to i někdo využije.
Nezpochybňuji tím, že Flash umí hodně a snad to i někdo využije.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
9. 10. 2009 17:37
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Je to reakce na výše uvedenou myšlenku, že tag video bude znamenat konec Flashe. To je zcestná představa inspirovaná válkou browserů, válkou operačních systémů a jinými válkami. Pluginové technologie spolu můžou koexistovat a kooperovat. Projektů, které využijí to, co jsem popisoval, bude samozřejmě méně.
Petr (neregistrovaný)
217.77.171.---
9. 10. 2009 21:24
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Aha, souhlas. Konec flashe video tag nebude, ale rozhodně by to bylo příjemné. Ale už dnes by podle standardu mělo být možné vložit objekty jakéhokoli MIME-Type do HTML/XHTML, žel, jaksi to není možné, proto ten Flash na přehrávání videa, kde je možná zbytečný.
9. 10. 2009 15:32
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Zrovna o streamovani a distribuci bych mluvil jen velice potichu. Skutecne velice, velice, velice potichu. Pokud bych byl vubec tak odvazny, ze bych o tom, jak Adobe implementoval proudovani (streaming), nemlcel.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
9. 10. 2009 16:39
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Co takhle místo rádobysarkasmu prostě napsat, jak podle vás špatně Adobe implementoval streaming videa?
9. 10. 2009 17:05
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Nainstalujte si FMIS a zkuste na nej pustit vetsi mnozstvi klientu.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
9. 10. 2009 17:39
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Děkuju, tady už je poměr sarkasmu vůči informační hodnotě zhruba 50:50. Pořád si říkám, proč v zahraničních diskusích to bývá 0:100, jen tady to nejde.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
9. 10. 2009 18:49
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Můžu se ještě zeptat, zda kritizujete Flash Platformu jako takovou (protokol RTMP a související formáty) nebo produkt Adobe FMS? Pokud vím, tak RTMP, AMF, FLV, SWF, atd. jsou otevřené formáty, takže je-li FMS tak špatný server, je tu velký prostor pro konkurenci. Nebo se pletu?
9. 10. 2009 23:02
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Nerozumim pojmu "souvisejici formaty". Pokud mate na mysli treba FLV kontejner a kodeky, ktere jsou do nej obvykle baleny, tak ty skutecne nejsou na urovni doby. Ano, ve flashi je podpora H.264 AVC, zaplatpanbuh za to, lec to je trochu malo.
Protokol RMTP je otevreny par mesicu a doufam, ze nova verze WowzaMedia serveru, ktery prave testujeme, se ukaze byt stabilnejsi nez verze pred rokem. Pokud mate nejakou dalsi platformu, ktera zvladne H.264 nebo VC-1 s bitratem 1-1.5 Mb/s a rekneme 2.000 soucasne koukajicich divaku na komoditnim zeleze rekneme do 150.000 Kc, rad si ho vyzkousim.
Protokol RMTP je otevreny par mesicu a doufam, ze nova verze WowzaMedia serveru, ktery prave testujeme, se ukaze byt stabilnejsi nez verze pred rokem. Pokud mate nejakou dalsi platformu, ktera zvladne H.264 nebo VC-1 s bitratem 1-1.5 Mb/s a rekneme 2.000 soucasne koukajicich divaku na komoditnim zeleze rekneme do 150.000 Kc, rad si ho vyzkousim.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
10. 10. 2009 10:26
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Nemám. Jsem flashař, ale do streamování nedělám. Zajímalo mě, co je podle vás špatně na platformě jako takové (aniž bych se chtěl hádat :)), takže díky.
Starej (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
10. 10. 2009 11:50
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Naprosto tragicka bezpecnost. Jako u vseho ostatniho od Adobe. Ta spolecnost umi jen bombasticke efekty. Zbytek je jak od cvicenych opic. Jakmile bude bezne video bez flashe, doufam, ze flash zmizi z podnikovych pocitacu.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
10. 10. 2009 15:46
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Můžu se zeptat, zda jsou na tom konkurenční platformy lépe? (Java aplety, Java FX, Silverlight)? Opět - nechci se hádat, jen se ptám, nejsem expert na bezpečnost, jsem běžný flashový vývojář, mám nastudován security white paper Flash Playeru a koncepčně se mi to zdá ok (zjevně odtud opisoval i Silverlight)...
10. 10. 2009 12:00
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Nerozumim slovnimu spojeni "platforma jako takova". Pokud za platformu budeme povazovat rodinu Flash produktu, tak jsem Vam myslim par veci napsal.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
10. 10. 2009 15:43
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Ne, mezi "platforma" a "rodina produktů" bych rovnítko nedával. Platforma je podle mě souhrn formátů (SWF, AMF, RTMP, RTMFP, FLV, ...), případně ještě běhová prostředí (Flash Player, AIR), ale už ne vývojářské nástroje a servery. Stejně jako do platformy "web" bych nedával Apache nebo Visual Studio. Ale to už je slovíčkaření, já myslím, že už si rozumíme.
10. 10. 2009 20:20
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Pokud neni FMIS soucast platformy Adobe Flash, tak to uz opravdu nevim :-)
Ten server prakticky neni pouzitelny pro nic jineho nez pro pouziti s Flash klientem.
Ten server prakticky neni pouzitelny pro nic jineho nez pro pouziti s Flash klientem.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
11. 10. 2009 1:19
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Nevadí, že nevíte. Hlavně že jste nakonec pochopil podstatu mé otázky - zda kritizujete produkt FMIS nebo formáty RTMP a související. To je vše, oč mi šlo, když jsem si přečetl vaši reakci na "... nezapomínejte, že Flash Platform řeší i streamování...". Jak říkám, cílem nebylo se hádat, ale zeptat se.
11. 10. 2009 13:22
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Pokud mate za to, ze Flash platform je jenom nejaky interpreter, tak mate pravdu. Jenze v takovem pripade je "Flash platform" odsouzena sdilet osud Lotus 1-2-3, AmiPro nebo Novell Netware - a jako predmet diskuse je nezajimava.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
11. 10. 2009 14:15
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Teď vůbec nerozumím. Ale to je asi jedno, stejně to tu už určitě nikdo nečte. :)
Já myslím, že když si spíchnu nějaký prográmek, který generuje např. SWF, nebudu ho považovat za součást "Flash Platform". Ale to je debata opravdu bez užitku. Fakt mi šlo o to zjistit od někoho kompetentního, jestli Adobe dělá blbě pouze konkrétní produkt (FMS) nebo blbě koncipovala celou platformu.
Já myslím, že když si spíchnu nějaký prográmek, který generuje např. SWF, nebudu ho považovat za součást "Flash Platform". Ale to je debata opravdu bez užitku. Fakt mi šlo o to zjistit od někoho kompetentního, jestli Adobe dělá blbě pouze konkrétní produkt (FMS) nebo blbě koncipovala celou platformu.
11. 10. 2009 23:18
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Jde o to, co myslite tou platformou :-) Ale to uz jsme v tom kruhu.
No doufam, ze diky znovu objevivsimu se planu na finalni HTML5 (a dalsi) brzo Flash, Silverlight a podobne "skvele veci" zemrou u plotu.
No doufam, ze diky znovu objevivsimu se planu na finalni HTML5 (a dalsi) brzo Flash, Silverlight a podobne "skvele veci" zemrou u plotu.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
12. 10. 2009 8:27
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Také fandím HTML5 a souvisejícím standardům. Svého času jsem byl až fanatickým obhájcem standardů W3C, než jsem si všimnul, že mi biologické hodiny tikají a ty standardy jsou pořád jaksi jen na papíře :). Když si vezmu, co vše musí ty standardy specifikovat a co se musí bezchybně implementovat, aby se to funkčně vyrovnalo dnešnímu Flashi... A když si to porovnám s tím, jak se uvádí do života třeba jen blbé CSS3... Tak myslím, že dřív chcípnu já než Flash. :) Jinak Adobe je to myslím úplně fuk - právě ukázali, že jejich nástroje umí přehozením výhybky kompilovat pro iPhone místo do SWF, takže přidají další výhybku a profese "flash vývojář" ani nebude muset měnit svůj název.
9. 10. 2009 13:31
Nový
Re: přidal bych do party
celé vlákno
Tohle je velmi zvláštní komentář.
1) GNC je jen další plugin. Možná trochu jiný, ale stále plugin.
2) Quake ve Flash Playeru běží :)
3) Flash je daleko, daleko víc než jen online video. Viz článek.
4) Adobe z Flashe teprve začně pořádné peníze třískat (hinty: akvizice Omniture, otevření App Store...)
5) Oni přemýšlejí, co dál - a v těch představách je Flash víc, než cokoliv jiného :)
1) GNC je jen další plugin. Možná trochu jiný, ale stále plugin.
2) Quake ve Flash Playeru běží :)
3) Flash je daleko, daleko víc než jen online video. Viz článek.
4) Adobe z Flashe teprve začně pořádné peníze třískat (hinty: akvizice Omniture, otevření App Store...)
5) Oni přemýšlejí, co dál - a v těch představách je Flash víc, než cokoliv jiného :)
uv (neregistrovaný)
---.static.masterinter.net
9. 10. 2009 10:59
Nový
Pocty vyvojaru
celé vlákno
To tvrzeni o radove mensim poctu vyvojaru by chtelo doplnit nejakym zdrojem. Osobne se mi to moc nezda, protoze Silverlight vyvojar == .NET vyvojar a tech je zatracene hodne.
Hlavnim problemem dneska je, byt se MS snazi to vsemozne zvratit, je mala rozsirenost. Takze pokud chci vyvijet RIA aplikaci a dam si na jednu stranu dosah na 99% uzivatelu a oproti tomu nejake pripadne vyhody Silverlightu a dosah na nejakych 30-40% (cca, nevim, kolik to je doopravdy), tak vicemene neni co resit.
A od noveho roku navic Flash technicky pobezi vsude, SL jenom v nekolika malo prostredich, takze se ty nuzky jeste trochu pootevrou.
Hlavnim problemem dneska je, byt se MS snazi to vsemozne zvratit, je mala rozsirenost. Takze pokud chci vyvijet RIA aplikaci a dam si na jednu stranu dosah na 99% uzivatelu a oproti tomu nejake pripadne vyhody Silverlightu a dosah na nejakych 30-40% (cca, nevim, kolik to je doopravdy), tak vicemene neni co resit.
A od noveho roku navic Flash technicky pobezi vsude, SL jenom v nekolika malo prostredich, takze se ty nuzky jeste trochu pootevrou.
9. 10. 2009 13:41
Nový
Re: Pocty vyvojaru
celé vlákno
Hm, vážně jsem tenhle komentář nepsal já? :)
Jinak uvidíme zhruba tak za rok - SL v4 by mohla být první inovativní verze co se runtimu týče (na poli vývojářských technologií jsme už u Silverlightu viděli inovací dost). Rovněž, MS má v rukávu Windows Update, což by s rozšířením mohlo docela zamávat.
Poslední věc je, že všechny tyhle věci od Adobe budou realizované zhruba až za rok, což je při dnešním temptu vývoje dlouhá doba. Může se tak klidně stát, že MS bude na smartphonech první, a to je pro Adobe určitě větší nebezpečí, než nějaké HTML-X.
Jinak uvidíme zhruba tak za rok - SL v4 by mohla být první inovativní verze co se runtimu týče (na poli vývojářských technologií jsme už u Silverlightu viděli inovací dost). Rovněž, MS má v rukávu Windows Update, což by s rozšířením mohlo docela zamávat.
Poslední věc je, že všechny tyhle věci od Adobe budou realizované zhruba až za rok, což je při dnešním temptu vývoje dlouhá doba. Může se tak klidně stát, že MS bude na smartphonech první, a to je pro Adobe určitě větší nebezpečí, než nějaké HTML-X.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
9. 10. 2009 11:59
Nový
uzavřenost
celé vlákno
Není moc fér v odstavci o domnělé uzavřenosti Flash Platformy zmiňovat Moonight/Silverlight/.NET a JavaFX, které nejsou o nic víc otevřené. Formát SWF je otevřený (nástroje pro práci s ním jste mohli psát už dávno) a pokud vím, čerstvě jsou uvolněny i ostatní související protokoly (RTMP, AMF...) i zdrojáky Flash Playeru, nebo ne?
9. 10. 2009 13:23
Nový
Re: uzavřenost
celé vlákno
Flash Player je closed source, v ostatním máte pravdu.
Obyvatel (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
9. 10. 2009 16:03
Nový
Buffer overflow kam se podivas
celé vlákno
Kdyby byl ten player alespon slusne napsany a nebyl treba kazdou chvili bezpecnostni update opravuji zavazne chyby, umoznujici spusteni nativniho kodu na pocitaci uzivatele. Takhle derave snad neni ani JRE od Sunu :-)
VM (neregistrovaný)
---.scz.novell.com
9. 10. 2009 19:08
Nový
flashe radši méně
celé vlákno
Flash je uzavřený, děravý, a díra do soukromí. Pod Linuxem na procesoru VIA Epia mi každou chvíli shodí Firefox. Video ve flashi je nouzovka, kvůli nepoužívání xv akcelerace zatíží procesor o řád více než normální přehrávač, což u pomalejšího procesoru a většího rozlišení vede k nepoužitelnosti, o nekomfortu ani nemluvě. Flash řádově snižuje přístupnost stránek a zvyšuje jejich hardwarovou náročnost. Jeho masivní zneužívání k otravným blikacím reklamám má za následek, že se bez FlashBlocku nedají ani v klidu přečíst webové noviny.
Zkrátka, jediné rozumné použití je na online hry. Doufám, že použití jinde nebudou moc přibývat.
Zkrátka, jediné rozumné použití je na online hry. Doufám, že použití jinde nebudou moc přibývat.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
9. 10. 2009 20:47
Nový
Re: flashe radši méně
celé vlákno
Není uzavřený a není děravý víc než srovnatelné technologie. Splňuje standardy pro přístupnost. Spíše mluvíte o flashových vývojářích než o technologii samotné. Jistě budete souhlasit, že kromě online her je rozumné použití ještě interaktivní grafy, Google Street View, apod. Doufám, že užitečných aplikací bude přibývat.
Starej (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
10. 10. 2009 11:54
Nový
Re: flashe radši méně
celé vlákno
Ja doufam, ze ne. Byla by to tragedie srovnatelna s rozsirenim MS DOSu.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
10. 10. 2009 15:55
Nový
Re: flashe radši méně
celé vlákno
No ale to zatím pořád zní jako dogmatický bezargumentový postoj, nezlobte se. :) Řekněme, že se vychytají otázky bezpečnosti (jakože se poměrně vytrvale vychytávají, pokud to sledujete) - co dál vám bude na Flash platformě vadit? Jste proti myšlence cross-platformních JIT kompilovaných aplikací jako takových? Pokud ne, jakou životaschopnou alternativu tu vidíte?
Robert (neregistrovaný)
---.i4g.tmcz.cz
10. 10. 2009 18:25
Nový
Flash je u mne...
celé vlákno
Pro mne Flash znamená především mizerné video a nutnost stahovat více dat než bych rád (zejména kvůli všudypřítomné reklamě).
Navíc mít nainstalovaný "Adobe Flash Player ActiveX" znamená, neustále manuálně kontrolovat zda již není nová verze která opravuje nějakou kritickou chybu v zabezpečení. Kromě toho, zde bylo období, kdy bylo bezpečnější flash zakázat úplně. Není to tak dávno.
Tolik asi k tématu "co pro mne znamená Flash".
Navíc mít nainstalovaný "Adobe Flash Player ActiveX" znamená, neustále manuálně kontrolovat zda již není nová verze která opravuje nějakou kritickou chybu v zabezpečení. Kromě toho, zde bylo období, kdy bylo bezpečnější flash zakázat úplně. Není to tak dávno.
Tolik asi k tématu "co pro mne znamená Flash".
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
10. 10. 2009 18:50
Nový
Re: Flash je u mne...
celé vlákno
Nevím jak na jiných platformách, ale na Windows už hezkých pár let má Flash Player automatickou aktualizaci. Té si ale nevšimnete, pokud časteji (než je perioda testování dostupnosti nové verze) použijete nějakou flashovou aplikaci, která si sama vynutí stažení nové verze Flash Playeru na pozadí.
Co se týče otravných reklam, atd., to si stěžujte jinde než u platformy samotné. Pochopitelně stahujete víc dat, když Flash máte než když ho nemáte. Dokud nebyl web, ale pouze mail, ftp a gopher, to se stahovalo ještě míň dat. ;-)
Zajímalo by mě, zda někdo z přítomných skutečně sám zažil bezpečnostní útok zapříčiněný Flash Playerem nebo někoho takového zná.
Co se týče otravných reklam, atd., to si stěžujte jinde než u platformy samotné. Pochopitelně stahujete víc dat, když Flash máte než když ho nemáte. Dokud nebyl web, ale pouze mail, ftp a gopher, to se stahovalo ještě míň dat. ;-)
Zajímalo by mě, zda někdo z přítomných skutečně sám zažil bezpečnostní útok zapříčiněný Flash Playerem nebo někoho takového zná.
Starej (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
12. 10. 2009 23:14
Nový
Re: Flash je u mne...
celé vlákno
Nevim, jestli ma automatickou aktualizaci, ale cele to psala nejaka banda vypatlanejch kretenu, protoze bez admin prav si aktualizace ani neskrtne. Jedine pres AD s registraci u tech idiotu (msi neni volne ke stazeni!!!), s vecne nefungujici aktualizaci. Co mame delat my bez AD na to tam serou. SMRT Adobe!!!
Tom Krcha (neregistrovaný)
192.150.8.---
12. 10. 2009 13:53
Nový
GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Novy Flash Player 10.1 bude zasadnim zpusobem GPU akcelerovany. V prve rade se to tyka prehravani videa a nasledne i grafiky.
Standardni videa tedy pobezi o mnoho rychleji a celkovy user-experience bude o nekolik radu lepsi.
Netyka se to jen PC, ale i mobilnich zarizeni a netbooku.
Doporucuji prednasku NVidie na Adobe MAX 2009:
http://tv.adobe.com/watch/max-2009-develop/gpu-acceleration-in-the-next-flash-player/
Dulezitou veci je to, ze budete moci streamovat z jedine infrastruktury na vsechny zarizeni na svete - od PC, consumer electronics, mobilni zarizeni, digital home (TV + Set-top-boxy), dalsi zarizeni (napr. Tesla cars, lode, panely, apod.) a to vcetne DRM (FP 10.1) a dokonce nove i live HTTP streaming.
Je toho spousta. Pokud se chcete o techto vecech pobavit osobne - coz uprednostnuji - doporucuji vam dorazit na mou sobotni prednasku na WebExpo 2009 tento vikend.
Standardni videa tedy pobezi o mnoho rychleji a celkovy user-experience bude o nekolik radu lepsi.
Netyka se to jen PC, ale i mobilnich zarizeni a netbooku.
Doporucuji prednasku NVidie na Adobe MAX 2009:
http://tv.adobe.com/watch/max-2009-develop/gpu-acceleration-in-the-next-flash-player/
Dulezitou veci je to, ze budete moci streamovat z jedine infrastruktury na vsechny zarizeni na svete - od PC, consumer electronics, mobilni zarizeni, digital home (TV + Set-top-boxy), dalsi zarizeni (napr. Tesla cars, lode, panely, apod.) a to vcetne DRM (FP 10.1) a dokonce nove i live HTTP streaming.
Je toho spousta. Pokud se chcete o techto vecech pobavit osobne - coz uprednostnuji - doporucuji vam dorazit na mou sobotni prednasku na WebExpo 2009 tento vikend.
12. 10. 2009 16:05
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Tome "vsechna zarizeni na svete" je marketingovy blabol. Necekal bych, ze zrovna Vy ho budete sirit.
A DRM bude stejne bezpecne jako to soucasne "DRM" nebo uz se programatori Macromedie naucili pouzivat sifrovaci knihovny?
A DRM bude stejne bezpecne jako to soucasne "DRM" nebo uz se programatori Macromedie naucili pouzivat sifrovaci knihovny?
13. 10. 2009 1:23
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Pokud to má být přehratelné na dnešních PC, tak je stejně žádné šifrování nespasí. Bez hardwarové podpory („trusted computing“) je to všechno jen security through obscurity.
Tom Krcha (neregistrovaný)
---.65.broadband2.iol.cz
13. 10. 2009 18:08
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Oprava Michale - netusil jsem, ze me vezmete az tak za slovo - Cilem je dosahnout penetraci Flashe na vetsinu zarizeni prave diky OpenScreenProjectu http://www.openscreenproject.org/
Spolupracujeme uzce s vyrobcema HW a ruznych platforem, abychom se k tomu priblizili:
http://www.openscreenproject.org/partners/current_partners.html
Partneri:
Adobe
Antena 3
Atlantic Records
ARM
BBC
Burda Digital Systems
CELL
Chunghwa Telecom
Cisco
Comcast
Condé Nast
Disney Interactive Media Group
FOX Mobile Group
Google HTC
Intel
LG Electronics
Lionsgate
Marvell
Motorola
MTV Networks
NBC Universal
Nokia
NTT DOCOMO
NVIDIA
OpenPeak
OpenTV
Palm Paramount
Qualcomm
QNX Software Systems
Research in Motion
RTL Interactive
Samsung
Sony Ericsson
STERN
Texas Instruments
The New York Times
Palm
Tomorrow Focus Technologies
Verizon Wireless
ZiiLABS
Na Adobe MAX byly k vyzkouseni napr. i auta, ktere maji kompletni on-board interface ve Flashi - napr. Toyota nebo Tesla Cars. Jednim z nejvetsich zarizeni na svete pouzivajici Flash pro ovladani a monitoring je dokonce jachta. Jinak v tuto chvili je Flash na cca 800 ruznych druhu mobilnich telefonu s trhem pres 1.000.000.000 distribuovanych zarizeni s Flashem v obehu. Novy koncept vsak umoznuje Flash, v pripade, ze jej na mobilu nemate, doinstalovat.
Spolupracujeme uzce s vyrobcema HW a ruznych platforem, abychom se k tomu priblizili:
http://www.openscreenproject.org/partners/current_partners.html
Partneri:
Adobe
Antena 3
Atlantic Records
ARM
BBC
Burda Digital Systems
CELL
Chunghwa Telecom
Cisco
Comcast
Condé Nast
Disney Interactive Media Group
FOX Mobile Group
Google HTC
Intel
LG Electronics
Lionsgate
Marvell
Motorola
MTV Networks
NBC Universal
Nokia
NTT DOCOMO
NVIDIA
OpenPeak
OpenTV
Palm Paramount
Qualcomm
QNX Software Systems
Research in Motion
RTL Interactive
Samsung
Sony Ericsson
STERN
Texas Instruments
The New York Times
Palm
Tomorrow Focus Technologies
Verizon Wireless
ZiiLABS
Na Adobe MAX byly k vyzkouseni napr. i auta, ktere maji kompletni on-board interface ve Flashi - napr. Toyota nebo Tesla Cars. Jednim z nejvetsich zarizeni na svete pouzivajici Flash pro ovladani a monitoring je dokonce jachta. Jinak v tuto chvili je Flash na cca 800 ruznych druhu mobilnich telefonu s trhem pres 1.000.000.000 distribuovanych zarizeni s Flashem v obehu. Novy koncept vsak umoznuje Flash, v pripade, ze jej na mobilu nemate, doinstalovat.
14. 10. 2009 0:10
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Aha, tomu te formulaci rozumim :-)
Az doted jsem byl presvedcen, ze moje dalsi auto bude mit zase znacku Toyota. Ted jste me dost nahlodal.
Az doted jsem byl presvedcen, ze moje dalsi auto bude mit zase znacku Toyota. Ted jste me dost nahlodal.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
14. 10. 2009 10:17
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Má ve vašich očích Adobe vůbec šanci vychytat problémy a udělat dobrý produkt, anebo je to celé špatně, protože se to nejmenuje HTML a vůbec je to antitechnologie, jako je třeba sálat levicové antijídlo? :)
Starej (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
14. 10. 2009 12:58
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Je to presne jako Windows v roce 97. Obrovske vydaje na reklamu a uplaceni ruznych organizaci a tragicka pouzitelnost (resp pouzitelnost jen za akceptace pristupu "Vsak ono to nejak dopadne. Hlavne, ze je to barevne")
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
14. 10. 2009 14:24
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Já naopak vidím vytrvalý a cílevědomý postup dopředu, zlepšování ve všech směrech od výkonnosti po použitelnost, otevřenost, atd., naslouchání vývojářské komunitě... Vyvíjím pro tuto platformu už 10 let a dobře si pamatuju stav před rokem, před dvěma, před třema... A tudíž dobře vidím i poměr mezi marketingem a skutečně odvedenou prací. Zůstanete-li ovšem u výše uvedených obecných tezí, to se pak blbě diskutuje.
14. 10. 2009 14:42
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
V oblasti prehravani videa je to stejne mrtva technologie jako v oblasti siti protokol IPX.
Nejde o to, ze je to antitechnologie, jde o to, ze to pridava do HTML zbytecnou vrstvu navic a v okamziku, kdy se vlak HTML rozjede, tak to proprietarni technologie zlikviduje. Pokud by mela prezit jedna z tech dvou technologii (Flash nebo SilverLight), tak na Flash nevsadim.
Jiste to ma nejake uplatneni, Java ma take uplatneni - i kdyz aktualne jinde nez si puvodne Sun predstavoval.
Chapu, ze to pro Vas jako Flash vyvojare neni dobra zprava, ale ja nepatrim k tem, co barvi budoucnost na ruzovo :-)
Nejde o to, ze je to antitechnologie, jde o to, ze to pridava do HTML zbytecnou vrstvu navic a v okamziku, kdy se vlak HTML rozjede, tak to proprietarni technologie zlikviduje. Pokud by mela prezit jedna z tech dvou technologii (Flash nebo SilverLight), tak na Flash nevsadim.
Jiste to ma nejake uplatneni, Java ma take uplatneni - i kdyz aktualne jinde nez si puvodne Sun predstavoval.
Chapu, ze to pro Vas jako Flash vyvojare neni dobra zprava, ale ja nepatrim k tem, co barvi budoucnost na ruzovo :-)
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
14. 10. 2009 14:56
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Zbytečná vrstva to není jednoduše do té doby, dokud ty nižší vrstvy nebudou umět to, co umí Flash (od práce s mikrofonem a kamerou přes vektorovou grafiku, bitmapové filtry, peer-to-peer komunikaci...). Však už jsem to psal - pokud se vlak HTML rozjede dřív než umřu, budu jedině rád. :) Teď ale chci tvořit, nikoliv čekat a filozofovat o dokonalém světě.
Poslední větou jste mě rozesmál. Za těch asi 20 let, co se zabývám vývojem UI v různých technologiích, vím, že znalost konkrétního jazyka tvoří tu menší část hodnoty vývojáře. Větší část jsou zkušenosti s design patterny v dané oblasti, kreativita, atd. Navíc trend je takový, že budeme moct dělat všechno ve všem (pro Flash Platformu můžu vyvíjet ve Visual Studiu, Flash umí kompilovat pro iPhone, ...).
Poslední větou jste mě rozesmál. Za těch asi 20 let, co se zabývám vývojem UI v různých technologiích, vím, že znalost konkrétního jazyka tvoří tu menší část hodnoty vývojáře. Větší část jsou zkušenosti s design patterny v dané oblasti, kreativita, atd. Navíc trend je takový, že budeme moct dělat všechno ve všem (pro Flash Platformu můžu vyvíjet ve Visual Studiu, Flash umí kompilovat pro iPhone, ...).
14. 10. 2009 17:52
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
No vetsinu z toho, co pisete, samozrejme ty nizsi vrtsvy umi - nejmene na urovni operacniho systemu :-) Jak jinak by je flash pozuival?
Ja Vas neodrazuji, pouzivejte, co je Vam libo a co Vas bavis a/nebo Vam prinasi penize. Ostatne ja take provozuju nejvetsi flashovou CDN v CR (a nebyt porna v Madarsku asi i nejvetsi ve stredni Evrope) :-)
Ja Vas neodrazuji, pouzivejte, co je Vam libo a co Vas bavis a/nebo Vam prinasi penize. Ostatne ja take provozuju nejvetsi flashovou CDN v CR (a nebyt porna v Madarsku asi i nejvetsi ve stredni Evrope) :-)
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
14. 10. 2009 22:17
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Mě to bylo hned divné, mluvit o Flashi jako o "vrstvě", ale nechtěl jsem pořád šťourat a přizpůsobil jsem se Vám. :)
Samozřejmě si rozumíme - řeč je o tom, co neumí HTML, a proč se tedy musí používat Flash.
Samozřejmě si rozumíme - řeč je o tom, co neumí HTML, a proč se tedy musí používat Flash.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
14. 10. 2009 15:10
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Pojďme uzavřít sázku. Ve kterém roce Google na Street View nahradí Flash technologiemi W3C? Vítěz koupí nějaké kvalitní víno (ročník 2020 prý bude dobrý :)).
14. 10. 2009 17:50
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
V Google Street View se pouziva video?
Navic nevidim zadny duvod proc uzavirat sazku na to, ze nejaka sluzba, ktera nemusi vubec existovat, firmy, ktera nemusi existovat, bude neco nahrazovat.
Pamatujete firmu Digital/DEC a jeji vyhledavac Altavista? Pamatujete Netscape? Pamatujete firmu Lotus? Pamatujete Netware? Vsechny tyhle produkty/firmy vypadaly jako nesestrelitelne z trunu ...
Navic nevidim zadny duvod proc uzavirat sazku na to, ze nejaka sluzba, ktera nemusi vubec existovat, firmy, ktera nemusi existovat, bude neco nahrazovat.
Pamatujete firmu Digital/DEC a jeji vyhledavac Altavista? Pamatujete Netscape? Pamatujete firmu Lotus? Pamatujete Netware? Vsechny tyhle produkty/firmy vypadaly jako nesestrelitelne z trunu ...
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
14. 10. 2009 22:21
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Nerozumím - proč video?
Nevykrucujte se. :) Tvrdíte, že je na obzoru doba, kdy HTML 5 dozraje tak, že způsobí zánik Flashe (příp. Silverlightu). Tak je snad legitimní zeptat se Vás na odhad, kdy se tak stane. A třeba to pojmout jako sázku. Je ovšem nutné si definovat, jak poznáme, že Flash umřel. Já navrhuji Google Street View proto, že je to příklad masově používané flashové aplikace, která jistě vždy bude využívat tu nejvhodnější technologii, která bude k mání. Samozřejmě, pokud mezitím tato aplikace zanikne, zaniká i sázka.
Nevykrucujte se. :) Tvrdíte, že je na obzoru doba, kdy HTML 5 dozraje tak, že způsobí zánik Flashe (příp. Silverlightu). Tak je snad legitimní zeptat se Vás na odhad, kdy se tak stane. A třeba to pojmout jako sázku. Je ovšem nutné si definovat, jak poznáme, že Flash umřel. Já navrhuji Google Street View proto, že je to příklad masově používané flashové aplikace, která jistě vždy bude využívat tu nejvhodnější technologii, která bude k mání. Samozřejmě, pokud mezitím tato aplikace zanikne, zaniká i sázka.
14. 10. 2009 22:47
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Proc video? No co se podivat na nazev vlakna :-)
Obavam se, ze Vami formulovany navrh sazky je nesmyslny.
Obavam se, ze Vami formulovany navrh sazky je nesmyslny.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
14. 10. 2009 23:03
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Jak už to u vláken chodí, řeč se stočí někam jinam. :) Připadalo mi zbytečné dělat z toho jiné vlákno.
Jak tedy poznáme, že non-W3C technologie "umřely u plotu", jak říkáte? Já myslím, že sázková kancelář by to klidně zformulovala jako "světově nejpoužívanější aplikace typu street view (případný odkaz na přesnější definici) začne využívat technologie W3C pro prezentaci dat".
Ale nebudu Vás trápit, taky neholduju hazardu. :)
Jak tedy poznáme, že non-W3C technologie "umřely u plotu", jak říkáte? Já myslím, že sázková kancelář by to klidně zformulovala jako "světově nejpoužívanější aplikace typu street view (případný odkaz na přesnější definici) začne využívat technologie W3C pro prezentaci dat".
Ale nebudu Vás trápit, taky neholduju hazardu. :)
14. 10. 2009 23:25
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Kazdy mame nejakou hranici pro poznani "umreni u plotu". Jsou lide, kteri dodnes tvrdi, ze Novell Netware je ziva vec. Ja si to nemyslim, ale nebudu se kvuli tomu sazet.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
---.252.broadband6.iol.cz
14. 10. 2009 23:42
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
Jistě, sázet se dá jen o tom, co se dá změřit... a čemu sázející strany věří. ;-) Tak dobrou noc.
Pavel Šimek (neregistrovaný)
77.78.83.---
14. 10. 2009 10:08
Nový
Re: GPU akcelerace videa a grafiky
celé vlákno
No, panečku, tak tomuhle HTML 5 už šlape na paty, dýchá na záda. ;-)
Tiskni