Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
ADSL: nic než sliby?

iNDY
iNDY (neregistrovaný)
17. 7. 2003 20:17 Nový

Neni se na co tesit

celé vlákno
Zustavam klidny, protoze dle meho se neni na co tesit. Takze to, ze zmeny ADSL budou az v zari je pro me uplne nepodstatne. Samozrejme kdyby se jednalo opravdu o navyseni bez nejakych "ale" tak sem s tim co nejdrive.

Mimochodem zde je videt, jak velke slovo ma nas ministr Informatiky. Myslim si, ze je asi tak stejne, jako kdyz budu kricet z okna, ze chci nizsi ceny za ADSL a vyssi rychlost ...

Dokonce se mi zda, ze CTc vzdy velmi zduraznuje, ze chystane zmeny vubec nesouvisi s ultimatem od ministra Mlynare. Jako kdyby rikali: "rikej si co chces, co nam muzes ..."
Tom
Tom (neregistrovaný)
18. 7. 2003 8:50 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
S tím Mlynářem mám úplně stejný názor. Domnívám se, že Mlynář je ten příslovečný "pes, který štěká, ale nemá zuby, aby mohl kousnout".

Co udělalo Ministerstvo informatiky pro občana?
Nechalo vypracovat studii srovnání cen ADSL se zahraničím. Zbytek jeho činnosti jsou jen velkohubé proklamace.

Co udělalo pro Telecom?
* Domluvilo mu (za peníze daňových poplatníků, protože cestu do USA si Mlynář určitě nehradil sám) koupi Eurotelu.
* Mlynář dohlédl na to, aby Bitstream access, který by mohl zlevnit ADSL a vést k jeho většímu rozšíření, vypadl z novely telekomunikačního zákona. Prospěch z toho má jediný operátor, ostatní operátoři i zákazníci jednoznačně tratí.
- Je přitom veřejně známo, že Mlynář za to dostal od ČTc i odměnu ve formě "víkendu pro dva v Karlových Varech".

Komu je Mlynář loajální - voličům nebo Telecomu? Suďte sami!
(Kdyby se to alespoň snažil skrývat nebo maskovat, ale jeho chování začíná připomínat čirou bezostyšnost ruského oligarchy)
Merkl
Merkl (neregistrovaný)
18. 7. 2003 11:53 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
Myslim si, ze by nebylo od veci dukladne pana ministra informovat o tom, co si uzivatele o praci jeho ministerstva
a Telecomu mysli, at jiz v diskuzi na jeho strankach
www.mlynar.cz ci na jeho mailu. Rad bych take pripomnel jeho
rozhovor na technetu na adrese http://www.technet.cz/novinky/rozhovory/mlynar011219.html,
kde mne zaujala jeho uvodni cast, kterou prikladam,
minimalne veta o nemoznosti jeho studia muze vzbudit dojem o naplneni znameho rceni/kozel a zahradnik/.

Poslanec Unie svobody Vladimír Mlynář je znám jako propagátor internetu. Významně se podílel na vzniku zákona o elektronickém podpisu a je přesvědčen, že daňové přiznání za rok 2001 už bude možno podat elektronickou cestou. Kritizuje to, jakým způsobem se zavádí internet do škol, a občas si klade otázku, co by si s tímto projektem počal, pokud by po volbách byl za tuto oblast zodpovědný. V letošním školním roce začal na Masarykově univerzitě distančně studovat obor veřejná správa. O tom, že by studoval informační technologie také uvažoval, ale dospěl k závěru, že by takový obor asi vystudovat nedokázal. Spolu s místopředsedou ODS Ivanem Langrem zastupuje politiky v Akademii českého internetu. Netají se svou ambicí získat opět exekutivní funkci. Pro tentokrát jsme se ale setkali v nevelké poslanecké kanceláři
an
an (neregistrovaný)
18. 7. 2003 12:30 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
Nekouse, nebo NECHCE kousat... to je dost zasadni rozdil pri stejnym vysledku. Imho NECHCE kousat.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
18. 7. 2003 16:21 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
Hm ... Zkuste nam sdelit, CIM by mohl kousat.
bunkr
bunkr (neregistrovaný)
19. 7. 2003 9:27 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
no asi zubama ne ? i kdyz, vsichni jsme videli knoflikare , takze ..:)
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
18. 7. 2003 16:20 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
Predstava, ze se politik necha uplatit nejakym tydnem v hotelu v Karlovych Varech, je uprimne receno dukazem o slaboduchosti cloveka, ktery onu predstavu vyplodil.
redhat
redhat (neregistrovaný)
18. 7. 2003 17:37 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
Ono asi mate pravdu..ale o necem to svedci..a nic lichotiveho pro Mlynare to neni!
Vita
Vita (neregistrovaný)
18. 7. 2003 21:44 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
Predstava o tom ze politik ktery si necha zaplatit neco firmou o niz rozhoduje ma pater je taktez slaboducha. Nic ve zlem ale k korektnimu chovani to ma sakra daleko.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
21. 7. 2003 9:35 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
Nekdo rikal, ze jde o korektni chovani? :-)
Milan Berka
Milan Berka (neregistrovaný)
21. 7. 2003 8:03 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
Michale,
ono to mozna zdaleka neni jenom v tom hotelu, Ten hotel je jenom jedno, co vsichni zname...
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
21. 7. 2003 9:33 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
Mozna je spousta veci :-) Napriklad to, ze jste Zeleny Raoul.
PK202
PK202 (neregistrovaný)
21. 7. 2003 20:51 Nový

Re: Neni se na co tesit

celé vlákno
Jo jo... jablko nepada daleko od stromu ze...
Je to komous jak poleno, kecy, kecy ale vlastni kapsa je to nejhlavnejsi.
Milan Berka
Milan Berka (neregistrovaný)
18. 7. 2003 7:21 Nový

Více než jen slova ....

celé vlákno
Ano, ze strany ČTc se jedná o dlouhodobý blábol, který je skutečně více než jen slova. Počet domácností s pevnou linkou za rok poklesl o 20%, správce serveru IOL vypustil do světa obsah datových souborů 8 000 WWW serverů umístěných v hostingu AOL, viz www.novinky.cz, je to skutečně velmi výmluvné a je to
opravdu více než jen slova...
Pobyt ministra Mlynáře v hotelu v Karlových Varech placený ČTc, co k tomu dodat - nic, snad jen to, že se ještě divím, že se někdo něčemu diví. Kde je přístup ke koncovým datovým smyčkám pro alternativní operátory? Asi v tom hotelu v Karlových Varech, nebo snad ne? Krást, brát úplatky alespoň o chvilku déle, to je si národní povaha. Skutečně mám pocit, že si jako národ neumíme vládnout sami, v tomto směru ať jsme v té Unii co nejdříve, jinak budeme brzy všichni žebrat.
Karpi
Karpi (neregistrovaný)
18. 7. 2003 10:02 Nový

Re: Více než jen slova ....

celé vlákno
Nu což, aspoň už víme, kde bude mít pan ministr teplé místečko v případě, že by jeho ministerstvo bylo kvůli rozpočtovým škrtům zrušeno. Myslím, že se tam bude moc pěkně vyjímat. Ale to mu přece nemůžeme mít za zlé. Vždyť to v tomhle státě dělají všichni. Holt taktika já na bráchu, brácha na mě .....
aa@bb.cc
aa@bb.cc (neregistrovaný)
18. 7. 2003 12:03 Nový

Re: Více než jen slova ....

celé vlákno
Ale samozrejme ze nema. Jakmile ztrati moc, telekom se na nej vyprdne. Ten zadnou vdecnost nezna.
Patrik
Patrik (neregistrovaný)
18. 7. 2003 7:23 Nový

To je hrůza, Telecom neplní to, o čem spekulují novináři

celé vlákno
Jako uživatel bych pochopitelně uvítal zlepšení podmínek přístupu k internetu a vím velmi dobře, že Telecom je nutné ke změnám velmi důrazně kopat. Pokud jsou ohlášeny změny k 1.9., je to de facto stále ještě v létě (neboť podzim začíná až v druhé polovině září).

Domnívám se, že spousta dříve publikovaných informací byly spekulace novinářů a ti se nyní strašně diví, že jim ty spekulace nevyšly a svádějí vinu na Telecom. Cítím v těch článcích (nemluvím teď o tomto konkrétním článku) snahu čtenářům podsunout názor, že v Telecomu sedí "jedna žába na prameni", a že tato žába se může jeden den rozhodnout, jak to bude, a hned od druhého dne budou změny platit. Vymyšlení funkčního modelu (a to jak po technické, tak i ekonomické stránce) a jeho projednání se všemi stranami, kterých se to týká, je záležitost měsíců a proto se až tak nedivím, že to trvá delší dobu.

Nicméně přesto tvrdím, že je nutné Telecom permanentně tlačit, tlačit a tlačit. K tomu nám dopomáhej Bůh.
noname
noname (neregistrovaný)
18. 7. 2003 13:48 Nový

Re: To je hrůza, Telecom neplní to, o čem spekulují novináři

celé vlákno
1. změny byly několikrát telecomem slíbeny na začátek července. A začátek září jak možná víte je o dost později než začátek července. Navíc to zřejmě nebude ani od prvního září, ČTc to září vidí jako předběžný termín
2. Považovat za "spekulace novinářů" písemné vyjádření odpovědné osoby z ČTc, případně slovní vyjádření generálního ředitele a předsedy představenstva je kravina hodná pana Čupy a jeho oddělení.
3. Jestli jste byl poslední dva roky mimo českou republiku, tak zřejmě nevíte, že se tuto dobu ADSL prý "intensivně testuje" a na hledání obchodních a technických modelů byla tedy spousta času.
Hanka
Hanka (neregistrovaný)
20. 7. 2003 22:08 Nový

Re: To je hrůza, Telecom neplní to, o čem spekulují novináři

celé vlákno
Kdyby tam seděla jedna žába na prameni, tak už ji všichni, ktrým vadí, dávno odstranili. Ono to spíš vypadá, že "žába na prameni" je nutný kvalifikační předpoklad pro práci v Telecomu.
petr
petr (neregistrovaný)
18. 7. 2003 7:42 Nový

kvalita sluzby

celé vlákno
Mam sluzbu od IOLu...a musim rict, ze co se tyce kvality sluzby, tak je to HRUZA. Temer kazdodenni vypadky. Na infolince cekate na operatora MINIMALNE 15 minut, ktery se nejdriv pta, na dotazy treba jestli mate zapnuty modem, kdyz uz dopredu vi, ze to zase nejede. Nejvice me odrovnala vcera operatorka, ktera mi sdelila, ze "JEN" nejede spojeni do zahranici a ....a do NIXu....ale ze jinak vse ostatni jede....kdyz jsem se ji zeptal, co tim mysli, tak mi rekla, ze treba nekomu jdou emaily na IOLu.
Kdyz jsem chtel sluzbu reklamovat, tak mi oznamila, ze si mam pockat na fakturu a teprve pak neco reklamovat, s tim, ze reklamace pripada do uvahy pouze v pripade, ze sluzba nejede dele nez 24 hodin!!!! TAKZE KDYZ JIM TO NEPOJEDE KAZDY DEN 16 HODIN, TAK JE TO V PORADKU??????

Nechapu, jak proti tomu nemuze zasahnout nekdo...protoze takhle to vypada, ze si opravdu delaji co je napadne...Co dela ministerstvo informatiky?

Co dela urad pro ochranu sportrebitele (ci jak se ten organ jmenuje)? Vzdyt Cesky Telecom, nemuzu tohle "verejne testovani" nabizet jako sluzbu a jeste si za to nechat platit.
xerxon
xerxon (neregistrovaný)
18. 7. 2003 8:32 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
Kontaktoval jste sdruzeni na ochranu spotrebitele??? (neni to zadny statni urad!) Na ne bych vinu rozhodne nesvaloval. Mozna o problemu nevedi (nemuzou vedet o vsem), mozna ho resi jako ojedinely - kdyz je nikdo nekontaktuje...
Pokud jste jim ani nebyl sam schopen napsat email ci si overit, ze se na tom pracuje, tak si je "neberte do huby". (Mimochodem, nemam s nimi nic spolecneho)
Vita
Vita (neregistrovaný)
18. 7. 2003 21:49 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
No vite, ja to treba zkousel protoze u matky v praci to funguje vzdycky par minut, pak to spadne. Kdyz si poslu mail dom tak se vrati jako nedorucitelny, kdyz poslu kopii na schranku ze ktere odesilam tak to nahlasi ze ucet neexistuje (!).

Na telefon cekate skutecne ctvrt hodiny a snazi se z vas udelat vola. Rikaji vam jestli nemate vyply monitor, jestli nemate vadny modem, jestli nemate vykopnute draty... proste jednoznacne. Na mailove dotazy zasadne nikdo nereaguje.

To jen tak na okraj.
xerxon
xerxon (neregistrovaný)
23. 7. 2003 10:48 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
Mozna jsme si nerozumeli. Ja jsem mluvil o Sdruzeni na ochranu spotrebitele a o kontaktovani jich, ne o kontaktovani podpory Telecomu.
Pokud jste ale psal a telefonoval na to Sdruzeni, tak si sypu popel na hlavu.
Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
18. 7. 2003 8:50 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
Víte, co je na tom největší paradox? Že nikdo nemusí využívat služby IOL, snad všechny služby ve stejné nebo spíš lepší kvalitě a za stejné nebo spíš lepší ceny nabízí na celém území řada dalších poskytovatelů - a přesto se tržní podíl IOL stále zvyšuje, tedy získává víc nových zákazníků než ostatní, a ti současní neodcházejí ve větším měřítku.

turby
turby (neregistrovaný)
18. 7. 2003 12:03 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
no ona treba takova nextra neni taky zadna vyhra a neni sama... proste dobreho isp aby clovek pohledal
fernet
fernet (neregistrovaný)
18. 7. 2003 12:30 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
Aby byla, vzdyt to tam je samej vyhozenej Telecomak. Kysela, Satrapa, Boucek... to je sestava.... Do nedavna Subert, Knor, Puchalsky, Zakovec - to je opravdu intelektualni Olymp!!!
Ted ten Derek Cummins - to bude zase skvela vyhra z Telecomu. To se zakaznici maji na co tesit...
Ja nevim, ale firma s touto stabilitou, ekonomickymi vysledky a managementem....
jihra
jihra (neregistrovaný)
18. 7. 2003 17:54 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
Musim se Nextry trošku zastat. Včera mi z Hotline Nextry poslali inicializační soubor pro nastavení modemu ADSL. Nainstaloval jsem jej a teď mám pokoj od nějakého přihlašování do sítě a Dashboardu. Prostě zapnu počítač a jsem tam.
Honza
Honza (neregistrovaný)
18. 7. 2003 23:10 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
Dobry den,
muzu se zeptat co mate namysli?
to uz se neprihlasujete na dash
ani na VPN?
Honza
jihra
jihra (neregistrovaný)
20. 7. 2003 1:04 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
Poslali mi nějaký inicializační (lépe řečeno konfigurační)soubor, kterým se nějak nastavil ADSL modem (konkrétně typ Speed Touch 510i). Teď prostě zapnu počítač a jsem v síti. Žádné VPN, žádný dashboard, prostě zapnu počítač a brouzdám. Jak to udělali nevím, ale funguje to. Akorát občas musím restartovat počítač (nenajede síť) - jednak asi proto, ža mám na počítači už rok staré WXP a už blbnou a také proto, že mám notebook a ten nevypínám, ale jen "uspím", takže bez občasného restartu WXP dělají koniny. Věřím ale tomu, že když WXP přeinstaluju, tak to bude fungovat na 100%.
kix
kix (neregistrovaný)
20. 7. 2003 10:54 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
To máte holt te novější model modemu, který to umí;-) Akorát by mě zajímalo, jestli to umí spojení obnovit bez zásahu uživatele při výpadku (příklad: odpojit modem od PC, od Ethernetu, od napájení, od tel. linky, či při jakémkoliv problému o providera).
iNDY
iNDY (neregistrovaný)
21. 7. 2003 13:38 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
Jezisi, to neni nic novyho? Akorat provedli upgrade firmware z te verze Home na Pro.
Vtip neni v tom, ze by se do modemu neco naimportovalo, co by umelo vytocit VPN a prihlasit se do formulare na Dashboard. Jde jen o to, ze po upgrade nekterych hodnot ve FirmWare modemu jiz modem udrzi spojeni sam a tim padem kdyz nevypnete modem, vlastne jste neustale prihlaseni do site. Mno a kdyz restartujete pocitac, tak to na to prece nema vubec vliv ;)
Zkuste vypnout a zapnout modem a uvidite jak "budete v siti hnedka po zapnuti pocitace" ;)))))
Pak uz byste se zasel musel prihlasit na Dashboard (VPN si modem vytoci sam).
kix
kix (neregistrovaný)
21. 7. 2003 18:51 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
Nechci vám tu teorii nabourávat, ale SpeedTouch 510i už má router sám o sobě a žádná verze "HOME" a "PRO" není.
Zbytek nechť objasní původní pisatel. Vy tvrdíte, že se mu na ten dashboard nějak nenápadně jedinkrát přihlásil , a od té doby mu to běží...nechť jest toto potvrzeno...
iNDY
iNDY (neregistrovaný)
21. 7. 2003 21:18 Nový

Re: kvalita sluzby

celé vlákno
Mno vono to je tak, ze SpeedTouch 510i ma v sobe opravdu i router. Jenze ...
Telecom dodava k BASIC sluzbe tento modem (ma na sobe viditelne oznaceno SpeedTouch Home) s jinym nastavenim nez v pripade PROFI sluzby. Jedna se tedy pouze o jine tovarni nastaveni ...
Netvrdim, ze ten modem se poprve nenapadne prihlasil k DASHBOARDU. Uzivatel musel rucne nebo pomoci skriptu poprve DASHBOARD vyplnit. Mno a pokud ten modem funguje jako router tak to VPN spojeni udrzi, takze i po vypnuti pocitace je stale pripojen. Pokud ovsem VPN z nejakeho duvodu spadne nebo dojde k vypnuti modemu, musi uzivatel zase vyplnit DASHBOARD (VPN si modem spoji sam) ...

Tot vse co k tomu muzu rict ;)
unitarian.universalist
unitarian.universalist (neregistrovaný)
18. 7. 2003 19:42 Nový

bojkot IOL

celé vlákno
To je řešení. Zablokovat zákazníky IOL, odříznout je od českého internetu. Pak si budou leda tak číst ty e-maily.
pet
pet (neregistrovaný)
18. 7. 2003 8:57 Nový

Zmena u ADSL

celé vlákno
Zmena u ADSL bude, az se zmeni tahle odpoved. Do te doby je to o nicem!

Výsledek checkDSLAM pro číslo 5xxxxxxxx

NODSL - PSTN/ISDN číslo nemá volný DSLAM
paia
paia (neregistrovaný)
18. 7. 2003 10:10 Nový

Re: Zmena u ADSL

celé vlákno
souhlas, stejne je to u me a stale marne cekam alespon na zprovozneni.
KokoZ
KokoZ (neregistrovaný)
18. 7. 2003 9:03 Nový

telecom suxxx hard

celé vlákno
z jednani telecomu se mi uz tak 3-5 let zveda kufr pokazde kdyz si nakej clanek o jeho vymyslech a nesmyslech prectu
co me ale nejvic stve je to ze vlastne stat (resp par vychcanejch lidi, kteri to ovlivnuji) okrada stat (tentokrat uz nas vsechny) tim, ze obrovske prijmy ,ktere z pripojeni na internet mohou plynout, se uz tech 3-5 let porad nekam odsunuji a omezuji (proste ztraceji) misto aby padaly svym zpusobem do statni kasy
ve chvili kdy telecom konecne po 15 letech zprovozni solidni sluzby v oblasti internetoveho pripojeni bude uz 95% zakazniku pripojeno jinak a na tento super podnik budou vsichni z vysoka sr..
Vita
Vita (neregistrovaný)
18. 7. 2003 21:50 Nový

Re: telecom suxxx hard

celé vlákno
A co cekas. Stat ma na jednu stranu urad proti monopolu a na druhe strane ty monopolni podniky sam vlastni...
Hofy
Hofy (neregistrovaný)
18. 7. 2003 9:28 Nový

HNAL BYCH JE KLACKAMA

celé vlákno
Cely management Telecomu bych hnal klackama z tohoto statu. V Telecomu stale jasne panuje zakomunisticka produktivita prace, protoze neni kam spechat, kdyz zadna konkurence neexistuje. Jejich management si pise velike odmeny, ale jako akcionar bych se podivoval, jako zaco? Zato, ze v monopolu jsou v zisku? No to je sakra umeni. Dejte vedeni pani Novakove, ktera tam u nich uklizi a dopadne to stejne a ekonomicke vysledky budou mozna i lepsi.

Ale to uz bych se zas emoc rozciloval, ale jak rikam, chytnul bych je a uz by leteli.

ADSL je hnus, co tady nabizeji. DRAHE,POMALE, NEKVALITNI. Za tohle panove ale dostanou odmeny! Asi si z nas jen strileji. Za tohle by je vyrazili i z mraziren.

Hofy
Rostej
Rostej (neregistrovaný)
18. 7. 2003 10:32 Nový

co se divite?

celé vlákno
co se divite?
vzdyt melo dojit k ZASADNIM ZMENAM
zasadni zmena u CT = zpomaleni, datovy limit a zdrazeni
neni to snad dost ZASADNI? taky vam to muze fungovat 10 minut denne....

hlavne ze se ministr informatiky vali v karlovejch varech za prachy telecomu
ale korupce u nas neni to neee
dan
dan (neregistrovaný)
18. 7. 2003 10:59 Nový

Re: co se divite?

celé vlákno
Podle pana Mlynare, pokud o kurupci ktere se dopousti vsichni vedi, tak je to v poradku, je to vlastne normalni. Asi jako kdyz kradete verejne a ve velkem.

dan
Trouba the MicroWave
Trouba the MicroWave (neregistrovaný)
18. 7. 2003 10:55 Nový

Žádné překvapení

celé vlákno
Vážení, až tolik mě tahle zpráva nepřekvapuje. Jasno mi bylo v okamžiku, kdy ČTc na začátku měsíce odmítl sdělit svoje představy o další budoucnosti ADSL, z důvodu interních neshod. Od toho okamžiku bylo jasné, že během léta (== prázdnin) k ničemu nedojde, protože ČTc napřed bude muset celý systém vymyslet, realizovat, získat souhlas stávajících zákazníků, předělat objednávkový a billingový systém, a při známé pružnosti ČTc mám obavu, že září nemusí být poslední slovo. A co se týče p.Mlynáře, tomu to vysvětlili v Karlových Varech.
RaStr
RaStr (neregistrovaný)
18. 7. 2003 11:29 Nový

Cemu se divite ?

celé vlákno
Nechapu, jak se muze nekdo divit, ze Mr. Mlynar uz dotocil svuj mlyn a ze v jeho pripade uz nenastalo nic vice nez slova. Vzdyt je clenem vlady, ktera potrebuje z obcana vyzdimat kazdou korunu, kterou kdy vydelal, aby ji mohla nasypat do te cerne diry, ktere rika statni rozpocet a socialni politika. A je jasne, ze 22% DPH z telekomunikacnich sluzeb pro obcany (tedy v prevazne mire fyzicke osoby, ktere tu dan urcite odvedou) tedy i z ADSL (snad nejdrazsiho na svete) se jim bude sakra hodit. Zajmem statu tedy neni snizeni cen, alespon ne v dobe, kdy poptavka prevysuje nabidku a rust celkoveho obratu v dusledku rustu poptavky, jakozto reakce na snizeni cen neni mozny. A pouhe zvyseni rychlosti pri zachovani cen sice take neni pro stat prilis dobre, protoze de-facto snizuje miru zisku provozovatele (vyssi rychlost = vyssi naklady), ktery tak zaplati nizsi dane ze zisku, ale dan ze zisku je nizsi nez DPH, takze to neni tak strasne.
Rozhodne nelze cekat, ze v ekonomicke situaci zeme limitujici k Albanii (tj. k nule) se bude nase vlada starat o neco jineho, nez o statni kasu.
fernet
fernet (neregistrovaný)
18. 7. 2003 11:48 Nový

Re: Cemu se divite ?

celé vlákno
No, prave o statni kasu se moc starat nebude. Bude se totiz starat o svou vlastni kapsisku. Prikladne soudruh Mlynar to jiz tak v Karlovych Varech cini. Jablko nepadlo daleko od fotrika...
MT
MT (neregistrovaný)
18. 7. 2003 11:34 Nový

Poznámka k rychlostem

celé vlákno
Měl jsem v cizině i v ČR připojení různou rychlostí na různých systémech modem, ISDN, UPC, ADSL 700k - z mé zkušenosti plyne, že pro běžné e-maily je rychlost nad 33k nepodstatná a pro browsení a poslech rádií ap. prakticky bezproblémově stačí 128k. Pro "neomezený" modemový dial-up nevadí přerušení po hodině.
Než se pořádně rozvinou broadbandové služby (TV, poslech MP3 online...), přijdou i technologická vylepšení a pokles cen/rychlost, ale (pokud nejsem vášnivým stahovačem)zatím bych neutrácel peníze za jakoukoli vyšší rychlost, spíše je podstatná kvalita (zaručený přístup, zaručená minimální rychlost a výdrž spojení) a neomezenost množství.

Proto většinu běžných soukromých uživatelů (tedy 1-3PC na jedné přípojce) - zvyšování rychlosti nezajímá, zato však cena ano.

Také se m.j. domnívám, že i snaha UPC konkurovat zvýšením rychlosti nemá význam, je jen kopírováním postoje ČTc. Ostatně i UPC má vlastně monopol.
KejPi
KejPi (neregistrovaný)
18. 7. 2003 13:37 Nový

Re: Poznámka k rychlostem

celé vlákno
Jasne, kdyby mi nabidli variantu 128/32 za 900, tak bych to bral vsema deseti - problem je v tom, ze bych stejne nemohl, protoze na mem cisle neni ADSL mozne zridit. SUPR! Chvala CTc za jeho bozi sluzby. Jeste chvilku a budeme tady na tom s internetem hur nez v kdejake bananove republice. A az bude cela Evropa pripojena vysokorychlostnim pripojenim k internetu, tak my jeste porad pojedeme na modemech za priserny peniz, abychom si aspon mohli precist mail.

Ja bych internet pres UPC bral hned, ale nemam kabelovku :-( Myslim, ze na vesnici je stejne jedina moznost pripojeni pres telefon a dokud tu bude CTc a neschopna vlada, tak si o vysokorychlostnim netu budu moct nechat jen zdat.
F.
F. (neregistrovaný)
18. 7. 2003 14:26 Nový

Re: Poznámka k rychlostem

celé vlákno
ja osobne nemam vicemene nic proti cene jako takove, ale proti rychlosti. Hned vysvetlim.
Je jista minimalni cena za kterou se to vyplati i pro CTc delat a pod kterou nelze jit avsak uz je relativne jedno jestli presto honim 64k nebo 2Mbit, naklady na zprovozneni jsou relativne (a ted me prosim neberte prilis za slovo) stejne, provozni naklady jsou stejne.
Nicmene co mi strasne vadi je ten stavajici nepomer cena/vykon vuci EU. Bohuzel je to tim ze mame reprezentanty takove jake mame, kteri nejsou durazni aby nahodou o to sve mistecko neprisli. Chapu ze 4% nebo kolik ma US jim nedava moc sance na dalsi sanci po pristich volbach tak je proste nutne si nahrabat dokud jsou u korytka. Dalo by se rict ze je to smutny pribeh a muzeme o tom polemizovat vest debaty ale ptz jsou to srabi tak se nasi politici proste nezmeni.
jm
jm (neregistrovaný)
18. 7. 2003 12:53 Nový

IOL nebrat!!!

celé vlákno
Měl jsem připojení přes ADSL u IOL jako jeden z prvních a s přibývajícím čase se kvalita služeb neustále zhoršuje, výpadky, nesrovnalosti v účtech, ztráty písemností....

Hrozím se, co přinese čas a čeho se ještě od Telecomu všeho dočkám. Chcete-li někdo ADSL, rozhodně doporučuji se okruhem vyhnout Telecomu...
Vráana
Vráana (neregistrovaný)
19. 7. 2003 22:53 Nový

Re: IOL nebrat!!!

celé vlákno
To jste nevěděl hned, co je Telekom zač?

V minulosti jsem se zapřisáhl, že zruším modem/telefon a vezmu si připojení od někoho jiného než od Telekomu. Pak mi ale připadalo ADSL výhodné.

Nemám Telekom rád, a proto když už z toho ČTc nějaké peníze má, tak ať je aspoň nemá všechny. A proto jsem si vybral jiného ISP než IOL.

Bohužel v práci přejdeme brzo na IOL, protože Telekom nabídl firmě levnější volání, ale podmínil to změnou providera na IOL.

Jsem zvědav, jak dlouho u IOL vydržíme.
ALF
ALF (neregistrovaný)
18. 7. 2003 13:20 Nový

PISTE, STEZUJTE SI - KONTAKT ZDE!!

celé vlákno
Úvodní slovo
Cílem Ministerstva informatiky je vytvořit v České republice takové podmínky, aby se naše země stala středoevropským lídrem v oblasti informačních a komunikačních technologií. Usilujeme především o tři věci. Chceme vybudovat funkční e-government, který umožní občanům rychlou a jednoduchou komunikaci se státem a bude znamenat úspory ve státním rozpočtu. Budeme vytvářet podmínky pro rovnou konkurenční soutěž na telekomunikačním trhu a pomáhat rozvoji elektronického obchodu. V neposlední řadě je pak naším úkolem napomoci co nejvyššímu počtu lidí k co největší dostupnosti a znalosti komunikačních technologií. Jednou větou: cílem ministerstva je přispět k tomu, aby naše země úspěšně obstála v globální světové konkurenci 21. století.

Ministerstvo informatiky ČR není tradiční velkou a složitou státní byrokratickou institucí. Nejsme přesvědčeni o své neomylnosti, a proto jedním z důležitých principů naší práce je otevřenost a pružnost. Na následujících stránkách naleznete základní informace o struktuře, kompetencích a fungování Ministerstva informatiky, včetně materiálů určených k veřejné diskusi.

Já i moji spolupracovníci budeme rádi za vaše podněty a připomínky.

www.mlynar.cz

Ministerstvo informatiky České republiky, Havelkova 2, 130 00 Praha 3, tel.: +420 221 008 111, e-mail: posta@micr.cz

Frantisek Hucek
Frantisek Hucek (neregistrovaný)
18. 7. 2003 14:03 Nový

ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Mame kancelar v centru mesta na Praze 1, Kremencova ul. UPC tady pripojeni nema, za 128kbps neomezenou, bezdrat platime 11000 Kc mesicne, asi tolik co za pronajem kancelare. Kdyz zacinalo ADSLko, zjistoval jsem si, jestli by nam na jednu z linek slo. Odpoved byla ANO. Ted, kdyz jsem to chtel objednat, tak mi bylo sdeleno, ze kapacita ADSL pripojeni pro tuto oblast je jiz vycerpana. Takze mame smulu.. Proste klasicky MONOPOLNI PRISTUP, neni co dodat.. Ted vysel hezky clanek an http://www.forbes.com/technology/free_forbes/2003/0721/092.html
o tom, jak Korejska vlada podporuje internet, kolik lidi tam ma broadband a jak z toho mistni ekonomika profituje. To tam ale maji schopne politiky.. Toho se u nas bohuzel asi jeste nakou dobu nedockame..
fernet
fernet (neregistrovaný)
18. 7. 2003 14:17 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Od jakeho poskytovatele je ten bezdrat??? Za 11 papiru mesicne je to teda zlodejina az se taji dech. Doporucuji vymenit providera - cim driv, tim lip.

A vubec, udelejte si revizi toho, kolik davate za ruzne bezdraty, pronajate LL atp. Krome CTc, coz je arcizlodej, si ostatni ASP pocinaji jako lapkove a podvodnici. Cim vic lidi jim bude hrozit vypovedi za tyhle premrstene ceny, tim vice budou muset jit dolu. Nekteri z nich se nestydi inkasovat 60-80tis. mesicne za 64kilovou linku - smlouva podepsana pred +-3mi lety....
Frantisek Hucek
Frantisek Hucek (neregistrovaný)
18. 7. 2003 14:32 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Spojeni je v pohode, funguje, nepada, firma je spolehliva. Meli jsme i nizsi nabidky za bezdrat, jenze to je + cena za instalaci plus/nebo smlouva na rok i dva. Problem je hlavne ze je to pomale, na nakych 10 pocitacu nic moc. Klidne bych tech 11 mecicne dal, ale ne za 128ku, tak za megovou linku..
fernet
fernet (neregistrovaný)
18. 7. 2003 15:54 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
No o tom to je - 11 papiru za 128 je moc. Za to mego by to tak nejak +- to slo zkousnout. Takze jsou to co ? - Zlodeji... Bez toho, ze jim velmi tvrde nedate najevo, ze bud bude za ty same penize mnohem vice muziky, nebo at si to odmontujou a zmizi, tak se s vama bavit nebudou. Dejte si jeste pozor na ruzne svinarnicky kolem (garantovane/negarantovane, limity atp.).
A reknete, kdo to je... Pomuzete tim ostatnim. Tlak na ISP dela divy...
Jezevec
Jezevec (neregistrovaný)
18. 7. 2003 23:13 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Vetsina firem Vam v pripade prechodu od konkurence instalaci provede zdarma. 11kKc za 128 je opravdu zlodejina. A Pokud sezenete firmu za polovinu, tak mate instalaci za 2 - 3 mesice zpet.
qewr
qewr (neregistrovaný)
18. 7. 2003 23:34 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
jsou i horsi ...
za 5000 tisic rychlost modemu

http://www.dat.cz/cenik/cen_polozka.py?idpol=POL000000000000011

tyuip
tyuip (neregistrovaný)
19. 7. 2003 11:01 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
No a na www.robertnemec.com stále nabízí
64kb linku za 12500,- bez dph .....!
Frantisek Hucek
Frantisek Hucek (neregistrovaný)
23. 7. 2003 11:30 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Tak mame prislibeno za tu samou cenu od toho sameho poskytovatele 256 kbps.. aspon tak :)
fernet
fernet (neregistrovaný)
28. 7. 2003 9:02 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Nebudte mekkej. Chtejte alespon garantovanych 512. Kdyz ne, tak at si to sbali...
Garantovane/negarantovane linky - Vtip je v tom, ze pokud jste na POPu skoro sam, tak negarantovana linka za malo je jako ze zlata. Pokud je vas tam dost, tak provider chce vyzdimat co se da a pojede vam to jako modem. Nedelejte si vubec iluze. Ale ani ve "zlatem" pripade, ze tam jste na POPu delsi dobu sam nemusite mit vyhrano, protoze 1 nebo 2 zakaznici rezii POPu neutahnou a je otazkou casu, kdy ten POP zrusi.

V kazdem pripade nebudte liny a jdete do nich. Prohrat nemuzete.
Frantisek Hucek
Frantisek Hucek (neregistrovaný)
28. 7. 2003 12:11 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Zdravim, souhlasim ze by to mohlo byt lepsi, ale je to krok dopredu a iso image CD se stahne za cca 6hod, takze v pohode za noc.. takze to zatim tak necham..
fernet
fernet (neregistrovaný)
28. 7. 2003 13:33 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
No, je to samozrejme vase vec, ale ja bych teda na ne tvrde tlacil. Tady vsichni nadavaji na CTc, ale ISP jsou presne ty samy zlodeji. Jeden za 18, druhej bez 2 za 20. Konkurence v miste jiste je, tak proc nevyuzivat jeji plody. Ale jak rikam, je to vase vec, ale pak si nestezujte.
Stanislav Tockstein
Stanislav Tockstein (neregistrovaný)
18. 7. 2003 23:36 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
V C. Budejovicich je bezdrat 128 za 995Kc neomezene casem ani daty. Instalacni poplatek 1950Kc.

My pouzivame kabelovku, kabelovy modem je nyni mozne zapujcit(bez dalsich poplatku) za vratnou zalohu 2000Kc(my jsme si ho predtim koupili za 4000Kc), 128/128 400Mb za 500kc, 950Mb za 950Kc nebo neomezena 192/64 za 1300Kc, 192/128 za 1800Kc a 384/192 za 4900Kc (vse je uvedeno na www.elsatnet.cz).

Vami uvadena cena 11000Kc(!!!) za 128 neomezeny bezdrat me doslova vyrazila dech.

Zaroven je i VELMI zarazejici, ze tutu castku za pripojeni vubec akceptujete a platite, to se me zda jeste podivnejsi, zvlaste kdyz na Internetu podnikate a mate samozrejme moznost informaci a nabidek o pripojeni....
Stanislav Tockstein
Stanislav Tockstein (neregistrovaný)
18. 7. 2003 23:41 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
OPRAVA:

to pripojeni od Elsatu ma byt prvni udaj spravne 192/128 kbps
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
18. 7. 2003 23:58 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Podstatný dotaz: za těch 995 Kč je garantovaných 128 Kb/s? Pokud ne, tak mluvíte každý o úplně jiné službě. Mimochodem, na tom webu, o kterém se zmiňujete, jsem žádné podrobnosti nenašel... vinou naprosto nesmyslně zmršené navigace. Vzorová ukázka, jak nedělat informační web.
cc
cc (neregistrovaný)
19. 7. 2003 8:56 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Hoši, já nevím co pořád máte s tou garantovanou/negarantovanou službou?
Já mám negarantovanou WiFi 64kb/s za 500 měsíčně. Je to ale na 2M lince bez omezení rychlosti a dat. Takže v průměru jedu kolem 300-500, pozdě večer i 1M. A je to realita fungující už téměř rok. Podle toho co tady čtu, bych měl platit 100.000,- měsíčně :-)).
A k čemu je Vám garantovaná linka? Když se něco podělá, stejně nepojede. navíc 64kb na umístění serveru tedy není.
Stanislav Tockstein
Stanislav Tockstein (neregistrovaný)
19. 7. 2003 10:30 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Samozrejme , ze za cenu 995 Kc je to negarantovane, to je logicke. Ale v dnesni dobe, si uz zadny ISP (myslim)nedovoli byt vyrazne pod touto hranici, protoze by mu jednoduse zakaznici odesli. Ani jsem o zadnem takovem pripadu neslysel, ze by nejaky ISP mel NEgarantovanych 128 a pritom jel na nejakych 56 nebo 70.
V praxi to vypada, ze mate 128 ve smlouve a ve skutecnosti je to od 96 - 128(nebo nekde a nekdy i vic).

Vy treba mate garantovanou 128 za NEUVERITELNYCH, NEPOCHOPITELNYCH A NEMRAVNYCH 110000Kc (a jeste ji obhajujete!)a je to ve skutecnosti OPRAVDU PORAD tech 128? Nemate nahodou ve smlouve treba dovetek, ze se "nekdy" (nespecifikovano jak casto)z "tech." duvodu muze stat, ze to muze klesnou pod tu hodnotu 128? Uz jste si tu rychlost nekdy (opakovane) merili? Nevyjde to nahodou nekdy uplne nastejno jako u NEgarantovane?

Co se tyce www.elsatnet.cz staci kliknout na odkaz "Internet" (opravdu nechapu jak jste to nemohl nalezt!) nebo na odkaz "Dulezita sdeleni".
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
19. 7. 2003 12:03 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Mám garantovanou 128 Kb/s (v noci a a o víkendu 192 Kb/s) a není to za 110000 Kč (ani za 11000 Kč), ovšem také ne za 995 Kč. Měřit to čas od času zkouším, zatím jsem nezaznamenal, že by to pod těch 128 resp. 192 Kb/s kleslo s výjimkou (řídkých) případů, kdy to vypadne úplně.

Problém s tím webem Elsat je, že je zmršený natolik, že tam žádný odkaz Internet nemám. Snad kdybych používal ten "správný" prohlížeč té "správné" verze s tím "správným" nastavením, pro které to tak skvěle optimalizovali. Samozřejmě jsem se díval i do zdrojáku, takže vím, kde by ta navigace měla být (podle autorů), a tuším, jak by měla vypadat. Jenže tam prostě není...

Stanislav Tockstein
Stanislav Tockstein (neregistrovaný)
19. 7. 2003 13:40 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Pardon zamenil jsem vase jmeno s puvodnim prispevkem na ktery jsem reagoval a take za ten preklep, samozrejme melo byt 11.000Kc. Stejne je to nepochopitelne, na tom trvam.

K prohlizecum(a jinym...): ano, take jsem zkousel ty vselijake "nezavisle", "squele" "uzasne rychle", "nekomercni", "alternativni" veci, aby jsem nakonec (i kdyz s jistou nechuti a rezignaci) skoncil u vecech vseobecne rozsirenych, ve velke casti fungujicich, kompaktibilnich, nejmene poruchovych a pro me dostacujicich a spolehlivych, a az k tomu take dospejete, mozna uz se nebudete rozcilovat a ztracet drahoceny cas treba prave nespravnym zobrazenim stranky elsatu.cz .... :-)))
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
19. 7. 2003 17:17 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
kompaktibilnich

Tomu slovu nerozumím. Etymologicky bych si ho vyložil jako schopný kompaktnosti, což ale MSIE určitě není. :-) Pokud jste myslel kompatibilních, pak také asi nemluvíte o MSIE. Ten není kompatibilní naprosto s ničím, často dokonce ani sám se sebou.

nejméně poruchových

Opět asi nemluvíte o MSIE. Bohužel ho musím čas od času používat a tento přívlastek opravdu nesedí ani trochu.

mozna uz se nebudete rozcilovat a ztracet drahoceny cas treba prave nespravnym zobrazenim stranky elsatu.cz

Nerozčiluji se, jen jsem vás upozornil, že na té stránce, kterou zmiňujete, navigace není. Nebo tam aspoň není v takové podobě, aby se zobrazila. Mimochodem, stačilo by jedno přísnější nastavení v MSIE a nezobrazila by se ani tam. Ale hlavní důvod, proč jsem na to upozornil, je ten, že bych se zdráhal svěřit svou konektivitu firmě, která není schopna zvládnout tak jednoduchý jazyk jako HTML. Proč bych měl věřit, že stejně tvůrčím způsobem nebude přistupovat k protokolu IP nebo chování routingu?

Stanislav Tockstein
Stanislav Tockstein (neregistrovaný)
19. 7. 2003 19:10 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Jasne, opet preklep, ale to snad neni tak dulezite, ze?

Nikdo vas take nenuti se pripojovat pres Elsat, klidne si treba hodte 128 bezdrat za 11.000Kc.

My zustaneme u Elsatu neb se nam stranka zobrazuje dobre :-))) a s pripojenim jsme tako spokojeni, a o to preci jde, nebo ne? :-)
Dusan
Dusan (neregistrovaný)
21. 7. 2003 9:30 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Ten Elsat nema chybu, ja to menu nevidim ani v IE6. Zato vidim nadherny vodorovny oranzovy prouzek. Asi potrebuji nektery jeste vice kompatibnilni prohlizec. :-)
m0rph
m0rph (neregistrovaný)
19. 7. 2003 21:26 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Vykoukal jsem hledane URL http://www.elsat.cz/stranky/internet.html ze zdrojaku a stalo to za to, tahle stranka je jeste optimalizovanejsi nez ta uvodni :)))))
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
19. 7. 2003 21:34 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
To snad musí být hack, přeci není možné, aby někdo při plném vědomí elementu body nastavil text-decoration: blink. Vždyť ta stránka musí blikat i v MSIE, nebo snad ne?
Martin Vobr
Martin Vobr (neregistrovaný)
20. 7. 2003 17:16 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Patrně je to rozhodný tah proti alternativním (standardy správně interpretujícím) prohlížečům. Ono to v IE totiž nebliká, v Opeře a Mozille ale ano.

Proč to ale má blikat je i nad mé chápání...
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
20. 7. 2003 17:53 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Když ve stylu pro element body napíšete text-decoration: blink a nikde jinde hodnotu atributu text-decoration nenastavíte, pak prostě veškerý text na stránce bude blikat. Jediné vysvětlení je, že MSIE hodnotu blink u tohoto atributu nepodporuje - ostatně je ve specifikaci CSS Level 2 označena jako nepovinná.
Martin Vobr
Martin Vobr (neregistrovaný)
20. 7. 2003 18:22 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Však já s vámi souhlasím. To, že když napíšu text-decoration:blink tak to bude blikat je samozřejmě jasné.

Ten můj komentář se týkal motivů webmastera. Buď to webmaster odladil jen v IE a když mu to neblikalo a bylo to čitelné tak to tak z lenosti nechal nebo je to záměr a pokouší se tím například vyvolat u non-ie uživatelů epilepsii :-)
JuniorDictator
JuniorDictator (neregistrovaný)
21. 7. 2003 9:55 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Diky :-).. krasny zpusob jak tem skvelym borcum zneprijemnit zivot :-)
JuniorDictator
JuniorDictator (neregistrovaný)
21. 7. 2003 9:56 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Diky :-).. krasny zpusob jak tem skvelym borcum zneprijemnit zivot :-)
Dave
Dave (neregistrovaný)
19. 7. 2003 17:42 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Máme negarantovanou 192/192 kbps od Tele2 (Wireless Basic) za 1 750,- Kč / měsíčně. Jediné pozitivum je, že jde o neomezenou linku. Jinak co se rychlosti týče, je to děs a hrůza. Jistě, je to základní tarif, takže to nebude stoprocentní kvalita. S tím jsme počítali. Ale už jsme nečekali, že průměrná rychlost ve špičce se bude pohybovat mezi 40 - 80 kbps a po večerech max. 120 kbps. Nečekali jsme, že budou na lince hodinové výpadky téměř každý druhý den. A tak dále.
Nemáte někdo zkušenost s nějakým Wireless Profi tarifem od Tele2? Potřebuji argumenty pro šéfa ;-).
Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
20. 7. 2003 15:12 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Asi bude záležet na lokalitě, mám skoro rok a půl tarif Economy a za tu dobu byly asi dva malé výpadky, ze začátku měli velké problémy s rychlostí díky nějaké závadě na Proseku, pak mě přepojili na STIM a je to OK. Za celou dobu jsem musel 2x restartovat účastnickou jednotku, protože se nějak nedovedla vzchopit z pomalé rychlosti, ale jinak je rychlost okolo 30 - 32 kbyte/s, tedy 240 kbit/s. Ten tarif má max. rychlost 384 kbit/s a garantovanou 128 kbit/s, takže je to docela v pohodě. Bohužel bude tento tarif do konce roku zrušen a nevím, na co přejdu, na negarantovanou 192 určitě ne.

Výjimkou v dlouhodobé solehlivosti ja naprostý výpadek zahraniční konektivity nejméně od včerejího rána, a také nefunguje peering přes NIX s některými providery, třeba TGnet - takže není dostupný ani třeba Seznam.

Ovšem stejně fatální výpadek postihnl i UPC (mistral), takže to bude něco většího.
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
20. 7. 2003 15:41 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Výjimkou v dlouhodobé solehlivosti ja naprostý výpadek zahraniční konektivity nejméně od včerejího rána ... Ovšem stejně fatální výpadek postihnl i UPC (mistral), takže to bude něco většího.

Určitě, problémy jsem zaznamenal i u GINu.

networ
networ (neregistrovaný)
20. 7. 2003 16:04 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Co jsem tak vysledoval z logu DHI daemona, tak UPC melo v Brne Kr. Poli vypadek dnes od 00:25 do 15:10. Nevim jak jinde, neb jsem nemel pristup k internetu :)
ntw
HoFi
HoFi (neregistrovaný)
20. 7. 2003 16:30 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Podle mych informaci nebezi v tuto chvili UPC snad vubec. Problem je v tom, ze mi vcera zkolaboval modem Motorola, ktery mi slavnostne asi pred tydnem vymenili za Nemo NetGame, takze si toto nemuzu overit :-). Nemo bylo uplne v poho, mam 128 a skutecne se mi nestalo, ze by mi rychlost klesla pod 120. S Motorolou jedu okolo 100 a jeste sla asi po ctyrech dnech do kopru :-)
Mimochodem, po ohlaseni zavady v sobotu rano mi bylo sdeleno, ze technici prijdou nejdrive ve stredu.
networ
networ (neregistrovaný)
20. 7. 2003 16:36 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
UPC mne jede od 15:10. Ja mam od zacatku Motorolu a jede bez problemu 128/96.
ntw
HoFi
HoFi (neregistrovaný)
20. 7. 2003 16:41 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Jj, je mozne, ze tobe Motorola faka korektne. Ale na moji pripojce jsem tu zmenu docela pocitil.
Mimochodem, kdyz jsem mluvil s technikem na techsuppu Mistralu a ptal sem se ho, jestli ma nake info ohledne navysovani rychlosti, rekl mi (stylem,ze sem uplnej debil :-)), ze to technicky vubec neni mozne....
networ
networ (neregistrovaný)
20. 7. 2003 16:47 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Samozrejme ze navysovani rychlosit mozne je. Zvyseni ze 128/96 teda rozhodne. Zalezi taky hodne na kvalite rozvodu a pro vyssi rychlosti by asi byl potreba novejsi DOCSIS standard (nebo jak se to pise). Ptal jsem se techniku, jestli vedi, zda je mozne motorolu flashnout na novejsi DOCSIS, ale nevedeli. Jeste me napadlo, jak mas ten modem pripojeny k pocitaci? Pres USB nebo UTP? Ja pouzivam UTP.

ntw
HoFi
HoFi (neregistrovaný)
20. 7. 2003 17:04 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Pouzivam ethernet, ale zkousel sem i USB - beze zmen.
Jsem zvedav, co znamena to "vyrazne navyseni", ktere se zminuje v tomto clanku. Slysel jsem o 1Mbit :-) a o 512, uvidime, uvidime.
Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
20. 7. 2003 16:49 Nový

Re: ADSL u nas v Kocourkove

celé vlákno
Tak je konečně přístupný http://schema.mistral.cz/

a je vidět, že Telia spadla včera cca ve 20:00, GTS zhruba o půlnoci, stejně jako NIX, a vše do normálního stavu naběhlo před chvílí.

Tele2 ale neběží pořád.
Martin H.
Martin H. (neregistrovaný)
18. 7. 2003 15:26 Nový

M. Mlynář mluvčí Telelecomu

celé vlákno
Dnes v rádiu vystupoval p. Mlynář již skoro jako mluvčí
Telecomu.Chápe prý důvody proč zrychlení nejde a myslím že
bude chápat již vše co mu Telecom řekne.Ohledně ADSL je nepřehledná situace kterou jsme nezažili.Datové omezení je pro mě nepřijatelné mám teď nextru 192 a nejsem blázen abych šel do datového omezení.Chci pětikilo neomezené jinak si budu muset vzít isdn(hahahaha). Stejně je to jen otázka času než Telecom pochopí, jeho čísla jdou dolů a půjdou je kapitalismus a Telecom je socialismus.Je to jen otázka času.
F.
F. (neregistrovaný)
18. 7. 2003 17:47 Nový

Re: M. Mlynář mluvčí Telelecomu

celé vlákno
jo jo ta relace byla naprosto skvela PR propaganda Telecomu
Vough
Vough (neregistrovaný)
19. 7. 2003 0:46 Nový

Udelejte si obrazek sami

celé vlákno
Zdrojové kódy a obsah několika tisíc webových stránek hostujících na serveru Internet Online (IOL) byly několik hodin k dispozici bez jakékoliv ochrany všem uživatelům internetu. Podle původních informací to měl být útok hackera. Tiskový mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha však uvedl, že jednalo o chybu administrátora.

Každý uživatel internetu si tak v době od včerejšího rána do dnešní deváté hodiny mohl stáhnout kompletní obsah několika tisíc webů. Některé internetové stránky jsou však tvořeny nejen veřejnou částí, která je volně přístupná, ale i neveřejnou, kterou tvoří například seznamy hesel či jiných diskrétních dat. Tyto sekce webů jsou chráněny heslem, avšak v uvedenou dobu se k nim mohl dostat každý návštěvník stránek www.arcimpex.cz, kde byla data webů zveřejněna.

Chybu způsobil administrátor IOL. "Při úpravách na serveru byl chybou administratorského rozhraní nějaký čas kořenový adresář tohoto webu místo na svá data namířen o jeden adresář výše," uvedl Crha. "Byly tak vidět i některé další podadresáře." Crha Novinky informoval, že zákazníky jejichž webů se to týká bude společnost kontaktovat. "Uděláme vše proto, aby už k podobným opomenutím nedošlo," dodal mluvčí. Chyba se podle Crhy týkala pouze serveru, který se nepoužívá pro zabezpečené stránky, tedy základního webhostingu. Nicméně připustil, že na internetových stránkách mohly být data, která si někdo nepřál zveřejnit.

Problém s komunikací
Čtenář, který o celé kauze informoval, tvrdí, že již ve středu v 11:00 telefonicky kontaktoval linku technické podpory IOL, aby je informoval o vzniklém problému. Když požadoval kontakt na zodpovědného pracovníka, byl odkázán na email techhelp@iol.cz. "Paní v telefonu mi nechtěla dát telefon na někoho kompetentního, i když jsem ji upozornil, že jde o útok hackera," uvedl čtenář."Chovala se ke mně jako bych potřeboval pomoc já," doplnil.

Společnost se problémem začala pravděpodobně zabývat až dnes ráno po druhém telefonátu našeho čtenáře, který si přál zůstat v anonymitě. Podle jeho mínění byl volně přístupný obsah až 8000 webů.


Priznam to,me vyhodili z CT kvuli tomuz e jsem neumel bez manualu nakonfigurovat CISCO 7200 (no proste ten manual nebyl).Ale neni vsechno zlato co se trpyti,protoze az na par vyjimek bezi vsechny servery na MS IIS 5.0 (samozrejmne nepatchovane).
Jsem rad ze jsem z CT pryc!!!
Ladislav N.
Ladislav N. (neregistrovaný)
19. 7. 2003 23:18 Nový

Mlynář, filmový festival - "pozornost" ČTc a odchod Slonkové z MF Dnes

celé vlákno
Petr
Petr (neregistrovaný)
20. 7. 2003 19:51 Nový

Divíte se ještě nečemu??

celé vlákno
Přátelé čemu se divíte????? Viz. URL:
http://www.rferl.org/newsline/2003/07/3-CEE/cee-140703.asp
CZECH POLITICIANS IN THE LIMELIGHT OVER CORPORATE BENEFACTORS
Petr
Petr (neregistrovaný)
21. 7. 2003 2:32 Nový

Funguje vam spojeni mezi 2 ADSL ?

celé vlákno
Funguje vam spojeni mezi 2 ADSL navzajem ?
Ja s tim mam problem. Funguje spojeni z ADSL do zbytku internetu, funguje spojeni zvenku na stanici s ADSL (mam pevnou IP), ale nefunguje mi spojeni z jedne ADSL linky na jinou ADSL linku (nejede navazani TCP/UDP spojeni ani ping).
Navic se mi vraci spatne resolvovana DNS adresa te ADSL linky, misto verejne adresy mi to pri dotazu zevnitr (t.j. z jine ADSL linky) vraci adresu z rozsahu 172.22.0.x. Zvenku to vraci adresu spravne.
Funguje vam tohle normalne a je neco spatne jenom lokalne u mne nebo je to nejaky obecny problem ?
Diky za info nebo pripadny napad.

Petr
xgos
xgos (neregistrovaný)
21. 7. 2003 10:21 Nový

Re: Funguje vam spojeni mezi 2 ADSL ?

celé vlákno
Tohle je "normalni", Telecom o tom vi od zacatku - tyka se to ADSL BASIC. Vi, ale nic nedela, a ani delat nebude. Jejich odpoved na mnoho desitek urgenci byla asi ve stylu: "mate ADLS basic tak si trnete nohou, nebo prejdete na profi". Muze za to ten dashboard v kombinaci s NAT.
Petr
Petr (neregistrovaný)
21. 7. 2003 17:21 Nový

Re: Funguje vam spojeni mezi 2 ADSL ?

celé vlákno
Diky za informaci.
To je teda dost neprijemne.
kix
kix (neregistrovaný)
22. 7. 2003 21:33 Nový

Re: Funguje vam spojeni mezi 2 ADSL ?

celé vlákno
Dnes jsem to zkoušel mezi dvěma ADSL home přípojkami (obě od Nextry) a fungovalo to. Můžeme ověřit: kontakt icq 176615937
karel
karel (neregistrovaný)
24. 7. 2003 12:45 Nový

Re: Funguje vam spojeni mezi 2 ADSL ?

celé vlákno
nefunguje to mezi dvema Home v ramci jedne lokality u stejneho ISP
magecarin
magecarin (neregistrovaný)
21. 7. 2003 4:36 Nový

pohled z druhe strany barikady

celé vlákno
par let uz v cesku nejsem, clovek by rekl, ze za 3,4 roky se toho zmeni dostt, ale nektere veci se asi nemeni, v usa platim 50$ mesicne za adsl s rychlosti 1.5Mb/384Kb samozrejme neomezeny objem dat, navic jsem v new yorku kde je dost draho, takze jinde se da sehnat stejne spojeni i kolem 30$, vim sice, ze usa je nekde jinde nez ceska republika, ale jsme na tom opravdu tak spatne, ze usa vs CR je takovy obrovsky rozdil ? nevim, kolik by stalo moje spojeni doma (pokud by to vubec slo zaridit, ale jen tezko 1500Kc/mesic :o( denne taham cca 10Gb (coz jsou 2 dvd filmy), v cesku bych musel byt asi multimilionar abych si neco takoveho mohl dovolit :o( je nejaka sance, ze se situace behem dalsich rekneme 3 az 5 let zmeni nebo bude telecom vesele okradat lidi dal ? drive jsem veril, ze jednou bude muset telecom s tim okradanim (placeni za minuty apod) prestat, ale ted uz si nejsem tak jisty.
RL
RL (neregistrovaný)
21. 7. 2003 23:21 Nový

UPC ?

celé vlákno
No zrovna UPC bych tady jako priklad nedaval...bydlim v baraku, ktery ma cislo 24, oni sami na strankach avizuji to, ze poskytuji pripojeni v baraku c. 26. Asi az na potreti zavolani pripustili, ze by to mozna z te 26 slo ke mne pritahnout, ale ze by se na to musel prijet podivat technik. Po par urgencich mi nakonec rekli, ze technik tam neprijede a ze to proste nejde.
Uznavam, ze to treba z technickeho hlediska nejde (i kdyz - pokud to v te 26 skutecne je, tak nevidim nejmensi duvod - teda krome lenosti - proc by to neslo. Kolem siti se dost pohybuju....), ale zpusob jednani byl priserny - bylo proste videt, ze jednotlivy zakaznik je nezajima a ze vubec nemaji snahu neco resit ci udelat trochu vic. Podobnou aroganci uz odnekud znam.....
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem