Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Agresivní strategie v Search Engine Marketingu

Petr Anderle
Petr Anderle (neregistrovaný)
4. 3. 2004 6:49 Nový

pravni dusledky

celé vlákno
Pouzit cizi ochrannou znamku (slovni oznaceni) konkurenta na svych strankach je celkem jisty zpusob jak na sebe akorat postvat pravniky konkurencni firmy.
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 8:03 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
Jak je vidět, tak ne. Myslím, že Ryanair to musí mít dobře ošetřené.

Anebo SmartDraw používá TITLE SmartDraw vs. Visio - 10 Reasons to Choose SmartDraw Instead of Visio a reklamu na AdWords má Compare Visio & SmartDraw: 10 Good Reasons to Choose SmartDraw Over Visio. Free Download!

MinuteMan Systems má zase na AdWords MS Project Alternative: Easy to use and inexpensive alternative to Microsoft Project. Na stránkách pak mají an attractive alternative to Microsoft Project.

A tak by se dalo pokračovat. Jako největší příklad bych si pak dovolil uvést Hyundai, kde si vyberete konkureční vozy a systém vám ukáže, v čem je Hyundai lepší.

Petr Anderle
Petr Anderle (neregistrovaný)
4. 3. 2004 8:38 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
Nejsem pravnik a ani ho nehraju v televizi, takze konkretni duvody, proc to nekterym firmam (zatim) prochazi, neznam. Jednim z nich muze byt imho povolena srovnavaci reklama v te ktere zemi.
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 8:59 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
Ano, jde de facto o srovnávací reklamu, která je v USA povolena.

Více na

http://www.ftc.gov/bcp/policystmt/ad-compare.htm
http://advertisinglawyer.wld.com/advertising.htm#03

Petr Anderle
Petr Anderle (neregistrovaný)
4. 3. 2004 9:09 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
V tom pripade by bylo imho vhodne uvest, ze Vami popisovana "agresivni strategie v SEM" je mozna jen v zemich, kde neodporuje zakonum.
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 9:16 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
No, to je snad jasné, že vždy je potřeba zkoumat právní důsledky. :-)

A taky píšu "Než-li zaútočíte, přemýšlejte".

To je jako kdybych psal o reklamě a někdo mi říkal, že jsem nezmínil, že na Kubě musí moji reklamu schválit nejprve nějaká komise.
pankreas
pankreas (neregistrovaný)
4. 3. 2004 11:06 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
U nas srovnavaci reklama povolena je.
Petr Anderle
Petr Anderle (neregistrovaný)
4. 3. 2004 11:57 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
Ano, to je. Pokud tim "u nas" myslite CR.
spyros
spyros (neregistrovaný)
4. 3. 2004 21:48 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
Povolena je aj na Slovensku a opravil by som pojem "pokial nie je zakazana" ... prave naopak, je dovolena, pretoze nie je zakazana...

PS: u nas v Tescu je hned pri vchode velky bulletin s porovnanim ceny v Kauflande.
kyril
kyril (neregistrovaný)
7. 3. 2004 19:35 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
Řekl bych že to je naopak: srovnávací reklama je zakázaná a výjimky specifikované zákonem jsou povoleny.
kyril
kyril (neregistrovaný)
7. 3. 2004 19:35 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
Řekl bych že to je naopak: srovnávací reklama je zakázaná a výjimky specifikované zákonem jsou povoleny.
Jan Vaněk jr.
Jan Vaněk jr. (neregistrovaný)
4. 3. 2004 12:12 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
Kdysi jsem měl plechovku nějakého amerického noname instantního kakaa, na kterém stálo: "If you like [font size=+3 a vůbec co nejřvavější efekty] Nestlé (R) [/font], try this!" Hrozně mě to fascinovalo...
Josef Aujezdský
Josef Aujezdský (neregistrovaný)
5. 3. 2004 2:11 Nový

Re: pravni dusledky

celé vlákno
Podle českého práva je ten příklad s leteckými společnostmi nekalosoutěžním jednáním - parazitování na pověsti.
Petr Anderle
Petr Anderle (neregistrovaný)
4. 3. 2004 9:23 Nový

google

celé vlákno
BTW mne se po vyhledani slova "easyJet" na prvni strance ve vysledcich na google zadna stranka majici cokoliv spolecneho s ryanair neobjevi. Ani na druhe.
Petr Anderle
Petr Anderle (neregistrovaný)
4. 3. 2004 9:24 Nový

Re: google

celé vlákno
Beru zpet, na druhe ryanair.com je.
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 9:31 Nový

Re: google

celé vlákno
Teda skáče to jako blázen. Dneska ráno byl Ryanair na Googlu na "easyjet" na šestém místě na první stránce, teď je na čtvrtém místě na 2. stránce.

Prostě vyhledávače. Co bychom od nich taky mohli chtít, že? :-)

Mimochodem, na Yahoo! Search je Ryanair taky na 6. místě, na AltaVistě dokonce na 3. (hned za easyJet, který má první dva výsledky!), na Lycosu (tedy přes Fast) je na 2. místě, taktéž hned za samotným easyJetem.
deda.jabko
deda.jabko (neregistrovaný)
4. 3. 2004 10:29 Nový

Re: google

celé vlákno
a tady se ukazuje ze optimalizace ma vyznam jen omezeny - obzvlast, kdyz vyhledavace davaji "nedeterministicke" vysledky
dave
dave (neregistrovaný)
4. 3. 2004 12:07 Nový

Re: google

celé vlákno
Teda skáče to jako blázen.

Pouze konfrontace vaseho businessu s realitou...
AJ
AJ (neregistrovaný)
4. 3. 2004 12:17 Nový

Re: google

celé vlákno
:-) Asi tak.
Michal Krutiš
Michal Krutiš (neregistrovaný)
4. 3. 2004 9:49 Nový

AdWords oprava

celé vlákno
Jen malá oprava:
Proto si zaplatila všech sedm pozic na AdWords

Na AdWords je osm placených pozic. ;-)
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 9:53 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
Díky, Michale, za opravu. :-)
NoBody
NoBody (neregistrovaný)
4. 3. 2004 10:38 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
??? Jakych 8 pozic? Na Adwords je neomezene mnozstvi placenych pozic ! :-)
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 10:56 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
Jsou myšleny samozřejmě ty viditelné.

A stejně v tom máte logickou chybu. Neomezené množství pozic by potřebovalo neomezený diskový prostor a protože vesmír je podle posledních výzkumů konečný, existuje i konečný stav pozic na AdWords. :-)




David Nebeský
David Nebeský (neregistrovaný)
4. 3. 2004 11:09 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
Pletete si pojmy "neomezený" a "nekonečný". Takže logickou chybu máte vy :-)
AJ
AJ (neregistrovaný)
4. 3. 2004 11:10 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
Roberte, váš úžasně jemný a inteligentní humor mě nepřestává udivovat ;-]
NoBody
NoBody (neregistrovaný)
4. 3. 2004 11:20 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
ale i tech viditelnych je vic :-) - jen na 1.strance jich je 10 (2+8) a zkuste se obca podivat i na dalsi stranky :-) = takze jinak - PLACENYCH REKLAM ZOBRAZOVANYCH PRES GOOGLE ADWORDS JE VICE NEZ 8, JAK TVRDITE ! (prijde opet nejake upozorneni na formalni nedostatek prohlaseni, ci prejdete k jadru sdeleni? :-)
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 11:28 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
1. To nahoře nejsou AdWords.

2. Ano, AdWords se zobrazují i na dalších stránkách.

3. Opravdu musím vše ve svých článkách vysvětlovat a komentovat do nejmenších podrobností? Vždyť by se to pak nedalo číst.

4. Bych byl rád, kdyby se zde občas rozvinula diskuze k tématu článku a abychom se nezabívali blbostmi typu jak se co píše, kolik je kde pozic a pod.
David Špinar
David Špinar (neregistrovaný)
4. 3. 2004 12:40 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno

1. To nahoře nejsou AdWords.

AFAIK Vaše tvrzení už delší čas neplatí. Dříve to byly dva systémy (nahoře vs. vpravo), nyní už ne. Nyní jsou to již vše AdWords.

2. Ano, AdWords se zobrazují i na dalších stránkách.

Což tedy znamená, že jich není ani 7, ani 8, ale skutečně neomezeně podle poptávky.

NoBody
NoBody (neregistrovaný)
4. 3. 2004 14:43 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
1. to nahore JSOU AdWords !!
2. takze jste lhal :-) (ci lepe receno uvedl nepravdive-nepresne informace), jeste smutnejsi je, ze Vas opravi kolaga z vlastni firmy a opet chybne :-)
3. nemusite nic komentovat, jen nepiste o necem o cem nic nevite :-)
4. kdyby hloupost nadnasela, sam vite, jak hooodne vysoko byste byl :-) (chytry clovek se pozna podle toho, ze dokaze priznat chybu a nevykrucuje se, jak krocan pri tokani). Pokud pisete clanek, ve kterem maji AdWords hlavni slovo a pritom ani nevite, kde se zobrazuji a v jakem mnozstvi, tak tim je potvrzujet uvod bodu 4 - navic to silne svedci o Vasi (ne)odbornosti
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 15:01 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
1. Ano, máte pravdu. Nyní se to tak označuje, dříve tomu tak nebylo. Pro horní dvě pozice platila úplně jiná pravidla.

2. Michal mě opravoval co se týče "klasických" AdWords.

4. Článek není o AdWords. Vy jste se nikdy nespletl?

Když mi pošlete své telefonní číslo, rád bych si s vámi popovídal. Budu se těsit. :-)
David Nebeský
David Nebeský (neregistrovaný)
4. 3. 2004 15:51 Nový

"Vy jste se nikdy nespletl?"

celé vlákno
Nezdá se vám, že tuto větu používáte přííííííliš často?
NoBody
NoBody (neregistrovaný)
6. 3. 2004 15:52 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
Sukuv prispevek nejakou zahadou zmizel, takze znovu ja :-)

1) To, ze Adwords jou na prvni dvou pozicich uz plati asi 3/4 roku - clovek, ktery pise o SEM a o pouziti AdWords, by mel aspon z casti vedet, co to AdWords jsou a kde se zobrazuji !
2) Jojo, to vzdy slouzi o superpovesti dane firmy, pokud nekdo udela chybu a clovek ze stejne firmy ho opravi (ale opet blbe :-)) - nevim, co myslite pod pojmem "klasicke" AdWords, ale AdWords je rozhodne vice nez 8 :-)
3) Spletl jsem se kolikrat, ale pak jsem chybu priznal a nevytacel se ! Rozhodne bych ale nikdy nepsal nic na odborne medium, co bych si neoveril, ze to tak je (ci to opravdu nevedel)
4) ted jsem v teplych krajich - napiste na suk@centrum.cz - vzkaz mi pripadne preda (Nemam chut se ventilovat, jak nekdo :-)
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
6. 3. 2004 17:49 Nový

Re: AdWords oprava

celé vlákno
My delame predevsim organickou optimalizaci a optimalizaci pro ceske katalogy. Tak jsem proste udelal chybu. Verim, ze to prezijete. :-)
Yenya
Yenya (neregistrovaný)
4. 3. 2004 9:53 Nový

Dyslektici?

celé vlákno
Autor (nebo aspon korektor) by si mohl zjistit, jak se Ryanair pise (v clanku je vsude "Raynair" krome pripadu, ktere byly evidentne jako celek odnekud zkopirovany).

-Yenya
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 10:00 Nový

Re: Dyslektici?

celé vlákno
Jo, s tím jménem mám opravdu problémy. Omlouvám se.
dave g
dave g (neregistrovaný)
4. 3. 2004 10:37 Nový

Re: Dyslektici?

celé vlákno
to bude muset Ryanair optimalizovat i pro Raynair, co? :-)
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 10:44 Nový

Re: Dyslektici?

celé vlákno
Je. :-)

Dejte si vyhledat "Raynair" na Googlu. Ve výsledcích vám vyjede jak Ryanair.com, tak firmy, co se na tom přiživují.

Dokonce na tuto zkomoleninu má AdWords reklamu Letuska.cz.

Optimalizace (organická i PPC/PFI) na zkomoleniny je občas dost dobrá strategie.
David Špinar
David Špinar (neregistrovaný)
4. 3. 2004 12:42 Nový

Re: Dyslektici?

celé vlákno

Optimalizace (organická i PPC/PFI) na zkomoleniny je občas dost dobrá strategie.

Roberte, jak si představujete organickou optimalizaci na zkomoleniny? To myslíte na stránkách publikovat texty se zkomolenými termíny a názvy?

David Nebeský
David Nebeský (neregistrovaný)
4. 3. 2004 12:47 Nový

Tentokrát trochu lepší

celé vlákno
Tentokrát nebyl čánek P.T. Němce tak špatný, jako obvykle. Kdyby se autor trochu krotil, ze tří článků udělal jeden, dvakrát si po sobě všechno přečetl a dal si pozor na pravopisné chyby, tak by z něj nakonec mohlo něco být :-)
Boris D.
Boris D. (neregistrovaný)
4. 3. 2004 14:12 Nový

Re: Tentokrát trochu lepší

celé vlákno
Ano tentokrát vskutku byl článek o něčem. Kdyby se příští články odvíjely podobně jako část "Opevňujeme se na hradbách vyhledávačů" bude to i užitečné čtení.
Marek Prokop
Marek Prokop (neregistrovaný)
4. 3. 2004 18:26 Nový

Jak tapetovat v AdWords

celé vlákno
Roberte, mohl bys, prosím, odkázat na konkrétní příklad toho tapetování v AdWords, nebo alespoň naznačit, jak to bylo provedeno? Já si moc nedovedu představit, jak by jedna firma mohla držet třeba i jen prvních pět pozic způsobem, který by se jí vyplatil.
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
4. 3. 2004 18:29 Nový

Re: Jak tapetovat v AdWords

celé vlákno
Pošlu ti to na soukromou adresu.
JM
JM (neregistrovaný)
5. 3. 2004 16:55 Nový

Re: Jak tapetovat v AdWords

celé vlákno
To by mohlo zajimat vice lidi. Proc to nezverejnit do konference a nezuplnit tak clanek?
comanchero
comanchero (neregistrovaný)
5. 3. 2004 23:39 Nový

Re: Jak tapetovat v AdWords

celé vlákno
Asi tak - otevřít si 8 účtů, narvat tam nejvyšší cenu za prokliky a je to :-)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem