.. jako se mění vyhledávače :-)
Google má nakročeno skvělým směrem, jednoznačně baží po kvalitních webech prospěšných svým návštěvníkům. Kéž by podobně začalo přemýšlet i více majitelů webů a jejich konzultantů a začali více řešit smysl a přínos svých projektů spíš než koumání nad ojebávkami s omezenou platností.
Myslím taky, že Tučnák 2.0 je velkou hozenou rukavicí směrem k Seznamu a jeho fulltextovým vývojářům. Protože ten rozdíl v kvalitě výstupů a přístupu obecně začíná být fakt propastný.
máš pravdu rozdíl je někdy opravdu neuvěřitelný viz http://webtrh.cz/224036-rozdil-google-seznam
Ano. SEO se stává komplexnějším. Jedním ze způsobů je například psát články kde je moje firma zmíněna třikrát a následně pětkrát v diskuzi. K tomu přidám pro jistotu i link. Nezazlívám nic, co bych nedělal :). Jen je škoda že článek v podstatě nic moc nového neříká. Tedy kromě seznamu postižených webů.
Konstatování „ Obsah je král“, zůstává tedy pravdou. Možná že někdo časem dojde i k názoru, že se vyplatí dělat kreativnější obsah než stejné peníze utrácet za SEO.
Rád jsem si článek přečetl, ale spíše než historii jsem hledal budoucnost. Těším se na pokračování.
Ale jak mam zjistit co je na internetu moralni a co ne, kdyz neexistuji obecna pravidla? Muzu se samozrejme pokusit vztahnout obecnou moralku z "fyzickeho" sveta na internet, ale neni moc jiste jak to dopadne.
Například pro me zcela zjevne moralni pravo na kontrolu mnou vyprodukovaného digitalniho obsahu na internetu zatim spise neplati a proti pokusum o jeho vymahani se opakovane zveda boure nevole (jejiz duvody chapu) a vetsina lidi to za nemoralni nepovazuje.
Tedy pokud nestanovime na internetu nejaka pravidla (treba i nepsana), pak bude tezko rikat ze se tem pravidlum (cti moralce) neco vymyka.
Ahoj Jirko,
ona tahle není "kdejaká" ale poměrně důležitá aktualizace. Stačí se podívat na zahraniční zdroje jak a kdo to řeší. Změny přístupu k advertorials jsou poměrně zásadní. Změny Seznamu nejsou ve srovnání s totuto změnou nikterak zásadní a poslední změna která opravdu stála za zmínku byl SeznamBot 3.0 v roce 2011. Nicméně není pravda. že se o těch změnách nepíše, naposledy jsem psal třeba osnovách.
O tom, že cíl vyhledávače je stejný jsem psal už v tom článku, takže asi nejsem ve při, ne? Seztjně tak, že zneužívat slabých míst vyhledáívače je špatně.
K tomu poctivě - bohužel nemůžu souhlasit, "poctivě" pro mne je to co není zakázáno a má přínos jak pro návštěvníky, tak pro web/klienta. a to jsme nyní kapánek jinde.
To je právě to, důležitá aktualizace je to pro ty, kteří pracují se SEO hlavně parametricky, technicky a podle nějakých norem. Přirozenost tady funguje už opravdu dlouho a šel bych radši touto cestou. Možná proto pak nebudete řešit kdejakou aktualizaci, která odbourává weby založené na praktikách dosti pochybných. V zahraničí se to dosti řeší naprosto jednoduše, tam jedou pochybné praktiky v úplně jiných měřítkách než v ČR, proto to tam má mnohem větší dopad.
Změny Seznamu jsou naopak dosti razantní, i když se o nich nepíše, ale lze to vidět na skákání pozic jednotlivých webů.
Tak to máme každý jiný názor, co je poctivé :) Tohle bych ale neřešil, důležité je, co je poctivé pro vyhledávač. Každopádně nevím, jaký měl pro tebe, tvoje návštěvníky a tvého klienta význam např. odkaz z 500ti katalogů. Tam vidím opravdu jen význam v tom, že to dříve fungovalo, tzn. mělo to přínos pouze a jedině pro web klienta.
A nebo to je prostě potvrzení jeho profesionálního přístupu.
Prostě když třeba pracujete ve zbrojovce tak je taky úspěch když vyvynete zbraň, která při poloviční ceně zabije 4x víc lidí a vyrábět takovou zbraň není zakázaný a je vlastně věc toho zákazníka co ji koupí jak ji použije.
Jiná věc je, jestli to co je prezentováno jako "přínos pro návštěvníky" ti návštěvníci opravdu ocení a nebo jestli je to jenom dojem toho kdo SEO realizuje.
Pavle hezky sepsané, jen co je pravda :-) jen škoda, že se tohle nepovedlo google už dřív. Ušetřili bychom si tu spoustu práce a vysvětlování. No a ještě je otázkou, jestli se Webtržníci poučí a začnou svoji práci chápat jinak (a nebo se rovnou vrátí k lopatě)... :-)
Ohledně seznamu žádné info nemáš? Taky by s něčim takovým mohli přijít. I když s rychlostí, s jakou Google kopírují, se prvního automatizovaného sestřelení šmejdů dočkáme tak za pět let :-))
diky!! "poctivě" pro mne je to co není zakázáno a má přínos jak pro návštěvníky, tak pro web/klienta"
tohle mluvi za vse. jste naduty a bezcharakterni kecalek. je mi z vas zle. a psat, ze posledni vetsi zmena na seznamu je z roku 2011 je opravdu zasah. je videt, ze o vecech jenom mluvite a jeste si myslite jaky nejste odbornik. jste prekladatel aj clanku a profesionalni mluvic bez konkretnich vysledku, jinak by jste tyhle blbosti nepsal.
to co tady blijete je opravdu vrchol! ta vymluva na konkurencni obor, to nemyslite vazne, ze ne? mate asi poruchu osobnosti, kdyz posuzujete stejnou vec dvema metry, coz je u lharu vlastne normalni.. xkrat od vas nejaka sekretarka odkupovala od nas netematicky sitewide odkazy a jeji znalost nesahala ani tem webtrznikum po paty. vy chlastate vino a kazete vodu! jste dokonce tak jednoduchy, ze si myslite, ze vyhledavace nemaji vliv na to, co si date zitra k snidani. hehe tak tim jste me dostal, tohle fakt neni uroven ani toho webtrhu.. o vete, ze by internet uz asi nefungoval to uz je dokonce uplne jina galaxie, to je uroven tn.cz diskuse. fakt diky Ungrrrrre, to ze se shazujes kde to jde je klasika, ale ze budes po tolika letech psat takhle tupe komentare, za to si zaslouzis specialni pochvalu.
Když tak G sleduji, nejsem si úplně jist, jestli se nastoupený směr nakonec nevymstí. Na spoustu dotazů mi odpoví v top 10 wikipedií - super kvalitní web, akorát, kdybych chtěl hledat ve wiki, tak nehledám na google, že:-)
Když vidím jaké weby posilují - ebay, youtube a tak, nejsem si jist, jestli právě tyto weby patří do top 10, neboť jsou sami o sobě dost známé a bez problémů prohledatené. Možná to špatně chápu, ale zboží z ebaye na google fakt nehledám.
Donedávna byl internet svobodné medium, kde bylo možno nalézt spoustu alternativních názorů, "plevelu" a "zapomenutých zákoutí", mohl za to hlavně G - mainstream na nově a pravda na internetu - to mě bavilo.
Odhaduju ještě jedno zvířátko a Big brother mě pomalu bavit přestane, protože dvakrát novu nedám:-)
psaní na tabletu pro me moc není
v tom případě ale také porusujete příkazy vše mocných vyhledávaču tim ze si odkazy kupujete a ne buduje Te pouze jen pres přirozené odkazy
dnes totiž nikdo na nikoho neodkazuje a servery typu lupa odkazuji / píší taky jen o svých projektech nebo o tech. co si to zaplati
Trošku mi přijde, že do Čech už ve velké vlně dorazil takový ten pocit řešit kdejakou aktualizace algoritmu, přitom Seznam ji mění každou chvíli a nepíše o tom nikdo, protože to je v podstatě úplně jedno.
Cíl vyhledávače je jasný a pokud budou stále žít lidi v domnění, že chtějí na jeho slabině vydělat, pak se opravdu musí strachovat z kdejaké aktualizace, ale takhle se snad SEO nedělá, ne?
Když děláte klientské weby, tak nemůžete stavět SEO na slabinách vyhledávače, protože se to dřív nebo později s aktualizací odhalí a dojde k sesazení pozic. A riskovat klientský web bych fakt nechtěl.
Pavel Ungr: "No tady je potřeba říct, že "poctivě" se za poslední roky dost změnilo." - tohle není pravda, i když katalogy nebo třeba free PR články fungovaly, pořád to bylo nepoctivé, protože z 98% všech těchto případů nepřišel ani jeden relevantní človíček. Šlo tedy o rapidní manipulaci s výsledky, takže ano, fungovalo to, ale poctivé to nebylo. A ten, kdo to nedělal, si po pandě a tučňákovi vesele pískal na lepších místech.
lez, lez, lez. mam tady zacit vytahovat vase SEO sluzby pro ruzne klienty? mam tady zacit vypisovat lidi od kterych nakupujete odkazy? tezce me nebavite. pisete lzi kde se da a nasazujete tomu korunu tim vasim arogantnim tonem. takze se omluvte za ty vase lzi a hlavne v tom dal nepokracujte.
Předpokládám, že jste nikdy SEO v konkurenčním oboru nedělal. Jsou situace a obory, kde jsem přesvědčen, že není možné dosáhnout´
úspěchu v rozumném časovém horizontu jinak, než nákupem odkazů. Ovšem nákupem, který má hlavu a patu, který je zaměřen na cílovou skupinu, návratnost a přínos pro návštěvníka.
Nemyslím si, že vyhledávače by byl všemocné. třeba nemají vůbec vliv na to, co si dám zítra k snídani. Stejně tak není pravda, že nikdo na nikoho neodkazuje, kdyby tomu tak bylo, asi by internet už nefungoval. Lupa naopak píše o spoustě jiných než vlastních projektů. Zdá se, že ten server moc neznáte.
Dobrý den,
budeme myslím všichni rádi za konkrétnější informace.
Tohle vaše očerňování nemá smysl, když je nedoložitelné.
Působíte spíše jako nějaký šmoula, který nemá rád H1 a háže na ně špínu.
Doložte svoje slova, nebo mlčte.
Jenom ten arogantní tón pana Ungra, to máte pravdu, toho jsem si také všimla.
Šmoulinka
Jak potom v H1 nyní v rámci SEO pracujete s obsahem, když prakticky vše a to včetně tvorby relevantního obsahu je defakto obelhávání vyhledávače neb se jedná o umělé vytváření tématického obsahu s jasným cílem. Nebo mám uvěřit tomu, že vše co se na webu i mimo něj tvoří, je pouze pro dobro uživatele.
Veno, předně jsme H1.cz ne H1. Za další, obelhávání vyhledávače neděláme. Nikdy nezneužíváme jeho slabých míst. Ano, snažíme se vytvářet takové strategie, které jsou přínosem pro uživatele, klienta i pro nás. Výhra na všech stranách. S obsahem pracujeme na základě obsahových strategií, které úzce navazují na vstupní analýzy a strategie linkbuildingu.
Nemohu hovořit za celý web, ale to je ten směr, kterým se snažíme jít.
No tady je potřeba říct, že "poctivě" se za poslední roky dost změnilo. Myslím, že je dobré mít přehled o tom co se děje, protže to co bylo poctivě ještě před 3 roky, už nyní neplatí. Zejména je třeba se dívat na obor vysoce konkurenčních webů jako jsou například cestovní kanceláře, banky a pojišťovny. Tam je to balancování na hraně nutnost.