Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Aktuálně.cz: úspěšný projekt, nejistá strategie

xdrm aura:58
1. 3. 2006 11:01 Nový

aktualne je dobre

celé vlákno
Nevim cim to je, na aktualne.cz chodim vcelku pravidelne, ale prectu si tam urcite meme clanku nez Lupe, Nevidetelnem Psu nebo na idnes. Asi mne aktualni zpravy az tak neberou.
Pavel aura:96
1. 3. 2006 11:04 Nový

Marigotova obranná linie

celé vlákno
Nejmenoval se ten pán náhodou André Maginot? ;-)

A co se týče zpraovdajských webů v ČR, připadají mi všechny stejné a (dle mého názoru), nic moc.
Pavel aura:96
1. 3. 2006 11:07 Nový

Re: Marigotova obranná linie

celé vlákno
Teď jsem to četl pořádně, v textu je několikrát Maginot, kterého jsem přelítl bo je správně, ale Marigot mě praštil do očí.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 3. 2006 14:00 Nový

Re: Marigotova obranná linie

celé vlákno
Zminovany bar bude spis Jet Set, viz www.jetset.cz
Deuge
Deuge (neregistrovaný)
1. 3. 2006 18:03 Nový

Re: Marigotova obranná linie

celé vlákno
Sakryš, to je ale důftipnej spam. Minutu jsem na to čuměl a několikrát prolistovával diskuzi zpět, kde se mluví o jakém baru... Bod plus! :-)
Frantisek Tomek
Frantisek Tomek (neregistrovaný)
1. 3. 2006 13:29 Nový

Na Aktualne nejsou zadne zpravy

celé vlákno
Jako uzivatel portalu Centrum jsem se na Aktualne tesil. Ale pak jsem zjistil, ze tam nejsou zadne zpravy. A pokud ano tak az dve hodiny po tom ce stanou. A bez fotek, prebrane z CTK.

Tak jsem zrusil cele Centrum a ted chodim na Seznam. Ted jsem zrusil na Centru i email, protoze jsem se tam nemohl zalogovat a ten mam ted taky na Seznamu.
ka-rel
ka-rel (neregistrovaný)
1. 3. 2006 14:42 Nový

Re: Na Aktualne nejsou zadne zpravy

celé vlákno
Děkuji Vám za cenné informace, Františku. Hned teď si zruším schránku u Centra a také poběžím na Seznam :-)

Snad si to své zasloužíte...
mexxican
mexxican (neregistrovaný)
3. 3. 2006 10:33 Nový

Re: Na Aktualne nejsou zadne zpravy

celé vlákno
Nevím jestli je františek tak "inteligentní", nebo se jedná o propagandu ze strany Seznamu, v případě tohoto portálu bych se tomu vůbec nedivil.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 3. 2006 13:49 Nový

nic moc

celé vlákno
aktualne je nic moc, texty tam jsou dle meho nazoru psany s cilem manipulovat s verejnym minenim, vytvorit si nazor za ctenare a ten mu nenapadne naservirovat. Ruzne kauzy se resi s ruznou intenzitou podle politicke prislunosti, podstatne prekryvaji banalnosti, proste aktualne.cz nevybocuje nijak z rady a je jen dalsim serverem, ktery sleduji jen proto, abych vedel jak kam je verejne mineni manipulovano a ne proto, abych se neco dovedel z verohodneho, vyvazeneho zdroje.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 3. 2006 13:52 Nový

Re: nic moc

celé vlákno
Taky mám ten dojem
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 3. 2006 13:53 Nový

Re: nic moc

celé vlákno
vadi mi take nektere komentare, ktere "objevuji ameriku" kdy se ctenar dovida samozrejmosti.. no pravda, nekteri ctenari jeste v diskuzi autora pochvali.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 3. 2006 14:50 Nový

Re: nic moc

celé vlákno
"..verejne mineni manipulovano .."
jasne, ridej to UFOni nebo imperialisticti sionisti, mozna dokonce CIA a Mosad, pripadne deda Klauzu na Hrade :)))))

PS: pro vysvetleni, jak slysim, ze nekdo manipuluje lidi, tak se mi vybavi tuny a tuny prispevku ruznych levicackych a anarchistickych individui a valel bych se smichy pod stolem
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 3. 2006 21:41 Nový

Re: nic moc

celé vlákno
blahoslavení chudí duchem, kteří věří všemu co se píše v novinách a vysílá v TV a rozhlase... už zástupy politiků, kteří byli pozváni na "zahájení provozu" serveru Aktualne.cz, o něčem svědčí
KArel
KArel (neregistrovaný)
4. 3. 2006 16:25 Nový

Re: nic moc

celé vlákno
Jo, to svědčí o tom, že se politici vždy rádi předvedou v médiích. Nic dalšího bych tam nehledal, neboť podle obsahu Aktuálně.cz by se nás snažili manipulovat pro často zcela protichůdné ideály.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 3. 2006 23:55 Nový

Re: nic moc

celé vlákno
aha, Vy jste asi chybel na hodinach dejepisu..
Petr
Petr (neregistrovaný)
1. 3. 2006 18:41 Nový

Ekonomika

celé vlákno
je jako obvykle v případě internetových projektů na celé věci to nejzáhadnější. Přitom se jedná o základní věc, to ostatní je jen "produkt" a ten se musí prodat. Celý projekt je od začátku koncipován nesmírně nákladně, už jen to přetahování jedněch z nejlépe placených žurnalistů v zemi muselo stát "ranec". Upřímně řečeno si nemyslím, že by mohlo nějakých sto tisíc čtenářů za měsíc zaplatit víc než tak desetinu provozních nákladů, o vstupní investici nemluvě. Ta esej o pevnostech je proto sice pěkná, ale když vám dojdou peníze na střelivo, je vám sebehezčí pevnost s nejlepšími vojáky k ničemu.
Petr
Petr (neregistrovaný)
1. 3. 2006 18:48 Nový

Re: Ekonomika

celé vlákno
Teď jsem si všiml, že mi vypadlo slovo "denně", čímž věta vypadá poněkud nesmyslně. Správně tedy má být "... nějakých sto tisíc čtenářů denně mohlo za měsíc zaplatit víc než ..." Omlouvám se.
já
(neregistrovaný)
1. 3. 2006 19:32 Nový

Otázkou je...

celé vlákno
...zda citace jednoho média v jiných médiích skutečně přispívají k přílivu nových čtenářů. troufám si říct, že to tak není. z mého pohledu jde jen o masírování ega novinářů, případně o jejich lepší pozici při vyjednávání s dalším potencionálním zaměstnavatelem. ještě nikdy jsem nezažil ve svém okolí, že by lidé změnili své "zpravodajské" návyky na základě nějakých citací. podle mého je lidem úplně jedno, kde si co přečtou, často nejsou schopni rozlišovat ani původní materiály od materiálů agenturních... tož asi tak :)
Libor Chocholaty
2. 3. 2006 13:02 Nový

Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
Od koho pak budou Google a jemu podobni prebirat zpravy? Ha? Nebo ostatnim za zobrazene zpravy plati? To by bylo fer, ale nepredpokladam, ze by neco takoveho delali. Prijde mi to jako klasicky priklad jak budovat byznys za penize druhych.
Petr Šnajdr
2. 3. 2006 13:37 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
Ano, přesně tak to vidí zejména americké zpravodajské servery. Ono nejde o to že by zanikly, i když i to se může stát, ale strategie ohledně vyhledávačů jim těžce naruší schopnost budovat svoji značku a prudce zvýši konkurenci mezi nimi navzájem. O nic moc víc nejde.
Aleš Miklík aura:74
2. 3. 2006 17:00 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
Podle mne jde o mnohem vic, nez se muze na prvni pohled zdat. Mezi "zavedene" zpravodajce na Internetu se totiz budou cim dal vic cpat "klasicti" vydavatele novin, kterym na papiru bude zbyvat cim dal min ctenaru. Uz ted sice maji sve internetove verze, ale pomer penez mezi papirem a webem je zatim stale ve prospech toho prvniho - pozornost inzerentu se totiz presouva pomaleji, nez by odpovidal pocet ctenaru obou forem (internetove verze nekterych svetovych deniku uz ted cte nasobne vic lidi nez papirove). A prave tihle "staronovi" hraci si budou uzkostlive hlidat nova teritoria. Agentury jako AP, ktera Google za prebirani zprav zaluje, si v novych podminkach poradi lepe (obsah dodavaji subjektum a typ media, ktery konkretni odberatel pouziva, je tolik zajimat nemusi), ale vydavatele novin jsou na tom hur - a z tapani prakticky vsech techto svetovych hracu (zoufala snaha o udrzeni papirovych ctenaru) lze soudit, ze "procistovaci" boj po presunu na web muze byt dost urputny.
Petr Šnajdr
3. 3. 2006 2:30 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
Naprostý souhlas
Petr Bednář
Petr Bednář (neregistrovaný)
2. 3. 2006 16:42 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
Problém, který stávající vydavatelé s news agregátory mají, je ten, že se výrazně vyostřuje konkurenční boj. Zatímco nyní si jednotliví vydavatelé zpravodajských webů konkurují spíše dlouhodobě, svým brandem a kvalitou celého webu, v okamžiku masového rozšíření news agregátorů se konkurence posunuje níže - na úroveň jednotlivých článků. Nutností pak bude publikovat co nejzajímavější titulky (či celé perexy) a to co nejdříve po události. Rozhodně ale dojde k poklesu vazby mezi čtenářem a "jeho" titulem. Pozice značek se sníží.
Napadají mě dvě otázky: Budou čtenářům "směsi" zpráv z různých zdrojů stačit? Nebude jim chybět právě onen kontext "jejich" titulu a způsob, jak se na tom kterém webu píše?
A druhá otázka: Na základě čeho bude news agregátor zprávy o jedné události řadit? Podle času publikování? Zvládne nějak automaticky ohodnotit relevanci a kvalitu článku? Nebo se zde zavedou "přednostní výpisy" zpráv, samozřejmě placené? To není tak absurdní model - i v dnešních trafikách si můžete předplatit viditelnější umístění vašich novin.
Petr Šnajdr
3. 3. 2006 2:29 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
To je řečeno naprosto přesně.

A současně je to i důvod proč je strategie vytváření vlastního zpravodajství _PRO PRORTALY_ chybná a to i když přinese peníze.


Na ony dvě otázky je jednoduchá věc: new agregátor je v principu vertikální vyhledávač a vše co známe z vyhledávačů je velice dobře aplikovatelné i zde. Loajalita k jednotlívým webům na niž je obsah a i relevance.

Přednostní výpisy nejsou vůběc špatný nápad. Už mě to napadlo před časem, že i ony bouřící se zpravodajské servery nakonec až jim dojdou žaloby budou rady když agregátorům budou jednou moci platit. Považuji to za velice pravděpodobné.
Libor Chocholaty
3. 3. 2006 10:34 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
To si delate legraci, ze? To si myslite, ze zpravodajske redakce budou platit redaktory v terenu a jeste platit portalum, aby milostive prebiraly jejich clanky?

To jste me fakt dostal. :-D
Petr Šnajdr
3. 3. 2006 11:26 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
Ano, myslím si, že je to velice reálné. Firmy nejsou v jiné situaci než zpravodajské firmy.... a jak se firemní profily prodávají :-). A to že si musí platit lidi v terénu - mezi námi, to je jejich problém a ne tech kteří je tímto postaví do kruté konkurence.

Holt konkurenční boj se potfora a portál/agregátor jazýček na vahách.

Proto Zpravodajství jako primární strategii portálu vidím jako principielně chybnou ... i když jinak v zásadě nemám nic proti tomu, aby portál budoval Zpravodajství jako sekundární službu mimo hlavní strategii. Ale jen dobrý produkt nerovná se dobrá strategie.

Proto i všechny mé současní i předchozí výhrady k Aktuálně.cz
Libor Chocholaty
3. 3. 2006 13:49 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
Firmy jsou v jine pozici. Ony na portalech umistuji svoji reklamu = utraceji. Zpravodajska agentura to delat nemuzu z podstaty sve existence, protoze ony z prodeje zprav ziji. Nejsem si jist jestli chapete podstatu zpravodajske agentury. Agentura zpravy prodava, to je jeji business case. Projde mi, ze zijete na jine planete. Kdyby to fungovalo tak jak rikate napriklad v SW prumyslu, tak by SW firmy platily zamestnance, aby napsali jejich produkty a pak by platily lidem, aby jejich produkty pouzivali. Myslim, ze to neni smysluplny obchodni model. :-)
Petr Bednář
Petr Bednář (neregistrovaný)
3. 3. 2006 14:10 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
Ale my se tu nebavíme o zpravodajských agenturách, ale o zpravodajských serverech. Ty se s masovým rozmachem news agregatorů dostávají do situace, že (po počátečním odporu) budou potřebovat, aby news agregátor přebíral upoutávky (titulek + malé foto + možná perex) na jejich články, a aby byly co nejvíce vidět. Proto se dostanou do situace, že budou platit za přednostní pozici ve výpisu zpráv. Peníze budou i nadále získávat z inzerce na vlastním webu.
Libor Chocholaty
3. 3. 2006 15:58 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
Tak to jsme si nerozumneli. Ja mel od zacatku na mysli agentury, tedy producenty zprav. Souhlasim, ze zpravodajske servery to budou mit tezke. ;-)
Petr Šnajdr
3. 3. 2006 18:42 Nový

Re: Co bude az pevnosti padnou?

celé vlákno
Tak to pak jo. Já myslel opravdu jen zpravodajské servery :-)
Karel
Karel (neregistrovaný)
6. 4. 2006 13:56 Nový

neviděl bych to tak růžově

celé vlákno
Aktuálně je jistě velmi dobrý projekt postavený ne na posatvě pana Galla, ale na Sabině Slonkové - která jako jediná z těch 70 lidí přináší opravdu ten aktuální obsah. Ohledně návštěvnosti - ano, aktuálně mlží, tak jako to bylo i dříve zvykem Centra, ale i ostatních portálů. Aktuálně jsou nejen zprávy, počasí, Tv programy a Kultura - ale také části nových sekcí a stávajících magazínů. A to je zavádějící. Zpravodajství centra v sobě skrývá - opravdu veškerý obsah včetně Bleskově - jehož návštěvnost je často mnohem vyšší než celé Aktuálně. Například Sportlplus a Finance - jsou nyní již součástí aktuálně a možná právě tam je zakopaný pes.
S čím s autorem naprosto nesouhlasím je tzv. výborná produktová stránka a po technické stránce nedokonalé pouze diskusní fóra. V tomto směru jsou tam velké mezery a je vidět, že pan Gallo je možná výborný novinář, ale jako produkťák má opravdu velké mezery. A je škoda, že to ani autor tohoto článku neviděl.
Obchod Centra pracuje opravdu dobře - kde jinde by centrum vzalo tolik peněz na takový projekt, ale je otázkou - zda zprávy plné reklamy včetně nestandardních formátů jsou to pravé ořechové. Navíc Vezmu-li si např. náklady na platy: 70 lidí krát min. průměrný hrubý plat 30 000 Kč = 2 100 000 + odvody státu (krát 1,35) = 2 835 000 Kč + další firemní náklady - i bez nich je to opravdu nemalá měsíční částka ...
Lesa z Idnesa
Lesa z Idnesa (neregistrovaný)
2. 6. 2008 13:18 Nový

Re: neviděl bych to tak růžově

celé vlákno
autor článku je pověstnej lenochod, takže je jasný že se mu to produktově zdá OK. Nic totiž neprocházel, nezkoušel..
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem