Hlavní navigace

Akvizice OMGPOP se možná nepovedla, Draw Something ztráci uživatele

8. 5. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zynga zaplatila 200 milionů dolarů za OMGPOP, tvůrce populární mobilní aplikace Draw Something. Od akvizice se ale věci vyvíjejí poněkud nepříznivým směrem. Počet denních aktivních uživatelů spadl o třetinu (o pět milionů méně) a okolo OMGPOP se rozpoutal menší tweetovaci skandál (CEO OMGPOP si poněkud příliš otevřel ústa směrem k zaměstnanci).

Zynga zaplatila 200 milionů dolarů za OMGPOP, tvůrce populární mobilní aplikace Draw Something. Od akvizice se ale věci vyvíjejí poněkud nepříznivým směrem. Počet denních aktivních uživatelů spadl o třetinu (o pět milionů méně) a okolo OMGPOP se rozpoutal menší tweetovaci skandál (CEO OMGPOP si poněkud příliš otevřel ústa směrem k zaměstnanci).

Learning From Zynga's „Draw Something“ Debacle se zmiňuje o tom, že Zynga možná v OMGPOP (a zejména v Draw Something) viděla hrozbu a ke koupi nedošlo na základě zcela racionálního přemýšlení. Jediné co Draw Something bylo schopné nabídnout,  byl rostoucí graf. A po akvizici zcela změnil směr. Padá dolů.

BRAND24

Zmiňuje se také o dalším obvyklém problému, zvláštním zvyku nehledět na obchodní model. Ten Draw Something nemá a převést vše klasicky na „inzerci“ se nedaří.

A pokud jste kdy Draw Something zkoušeli, je velmi těžké si představit tuto hru v dlouhodobém hledisku. Velmi rychle omrzí, takže dříve nebo později se vyčerpají „hráči“. Není to klasicky model Zyngy, tedy něco jako FarmVille či CityVille, kde udržujete velkou část hráčů v ne­ustále snaze „dosáhnout další metu“. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).