Akvizice OMGPOP se možná nepovedla, Draw Something ztráci uživatele

Zynga zaplatila 200 milionů dolarů za OMGPOP, tvůrce populární mobilní aplikace Draw Something. Od akvizice se ale věci vyvíjejí poněkud nepříznivým směrem. Počet denních aktivních uživatelů spadl o třetinu (o pět milionů méně) a okolo OMGPOP se rozpoutal menší tweetovaci skandál (CEO OMGPOP si poněkud příliš otevřel ústa směrem k zaměstnanci).

Zynga zaplatila 200 milionů dolarů za OMGPOP, tvůrce populární mobilní aplikace Draw Something. Od akvizice se ale věci vyvíjejí poněkud nepříznivým směrem. Počet denních aktivních uživatelů spadl o třetinu (o pět milionů méně) a okolo OMGPOP se rozpoutal menší tweetovaci skandál (CEO OMGPOP si poněkud příliš otevřel ústa směrem k zaměstnanci).

Learning From Zynga's „Draw Something“ Debacle se zmiňuje o tom, že Zynga možná v OMGPOP (a zejména v Draw Something) viděla hrozbu a ke koupi nedošlo na základě zcela racionálního přemýšlení. Jediné co Draw Something bylo schopné nabídnout,  byl rostoucí graf. A po akvizici zcela změnil směr. Padá dolů.

CIF16

Zmiňuje se také o dalším obvyklém problému, zvláštním zvyku nehledět na obchodní model. Ten Draw Something nemá a převést vše klasicky na „inzerci“ se nedaří.

A pokud jste kdy Draw Something zkoušeli, je velmi těžké si představit tuto hru v dlouhodobém hledisku. Velmi rychle omrzí, takže dříve nebo později se vyčerpají „hráči“. Není to klasicky model Zyngy, tedy něco jako FarmVille či CityVille, kde udržujete velkou část hráčů v ne­ustále snaze „dosáhnout další metu“. 

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 5. 2012 8:56

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»