Spis zaminka ... Alza je uz davno jednim z daleka nejdrazsich prodejcu na trhu v CR, a v naprosto libovolnem srovnavaci to je videt, at uz se vydava za nezavisly nebo ne.
Nadto se da konstatovat ze temer ve 100% pripadu inzeruje ceny, za ktere zbozi ve skutecnosti nelze ziskat. Bud musi dotycny zaplatit za odber na pobocce nebo postovne ...
O jejich slevach z neexistujicich cen netreba ani mluvit.
Heureka je ovsem taktez kapitola sama pro sebe, a inzerovat tam muzou snad jen blazni. Jejich pristup je takovy, ze by nejradsi 30% a vice z prodeje, a 0% zodpovednosti za reklamace.
Zmineny CZC pak u mne osobne popadl na bod mrazu v okamziku, kdy ostranili z webu historii cen, a to v situaci, kdy jim zakaznici nekolikrat dolozili ze jejich 80% sleva na zbozi je ve skutecnosti 20% prirazka.
na monitoringu cen Karsa můžete zjistit určitá data.
třeba: http://blog.karsa-monitor.cz/povanocni-slevy-triky-s-cisly-ci-skutecne-zlevneni/
JJ, věřím tomu, bohužel. Ale zatím jen u ALZY to někdo pěkně zdokumentoval. ;-) http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2018387
To jen obkoukali trend z jineho odvetvi, treba hypermarkety tohle delaji uz 10 let, ze stejne zbozi je ve "sleve" drazsi, nez bylo vcera bez slevy. Protoze je ale vse nestoudne predrazene, tak je cena ve "sleve" vlastne jedina trochu normalni. Skutecne slevy jako v zahranici tu neexistuji.
Co je mi zahadou jsou ale ty na korunu stejne ceny.
No nevím. Alze se vyhybám, skřetího otrapu krmit nebudu. CZC jsem zkusil jednou a čekání týden na věc, co je jinde skladem, je fakt na dvě věci.
Takže zůtávám u TSB. Ceny neřeším, když totiž mají něco hodně draho, dá se použít formulář na webu. Zkusil jsem, došel mail s kódem a když jsem ho přidal do objednávky, zboží bylo za cenu, co jsem nahlásil. Historii cen tam, mimochodem, maji taky. Poslední reklamačka vyřízena do 10 dní. Takže vašim problémům nějak nerozumím...
U granulí jsou všichni taky na korunu přesně.
Nedávno tady byl program, který právě obchodům pomáhal srovnávat cenu zboží s konkurencí, analyzovat zboží na kterém mají větší obrat atd.
Když takový program má 1 obchod, tak na tom vydělá, když jej pak má 50% trhu, tak jsou tam kde byli předtím, ale o provizi chudší. Když se k tomu nabalí další provize z heuréky a dalších reklam, tak samotnému obchodu zbyde pár procent zisku.
Ono u těch granulí to může mít ještě jiný důvod. Ví se, že v elektronice se často jede na jednotky procent přirážky. Kdežto u granulí je trh ještě víc pokroucenej. U těch top prodávaných se v podstatě prodává s nulou a jede se pouze na zpětný bonusy. V tom případě má většina u některých druhů stejnou cenu - nákupní.
A určitě k tomu přispěla i Heureka svým dílem. Pro zákazníka je to ale zatím fajn. Pro konkurenci už ne.
Prodavali nejakou LEDkovou zarovku v "akci" za co pamatuji cca 130Kc, pricemz tataz o tyden driv stala +-90Kc. A u te akce tvrdili, ze puvodni cena je 199 nebo tak nejak kolem.
Toto jiz v dobe zrusene historie cen, ale udelali zasadni chybu v tom, ze ta "akcni" zarovka byla prezentovana jako jine zbozi, takze ta puvodni tak byla jeste stale dohledatelna.
u czc mě začíná štvát jiná věc, čím dál častěji objednávám zboží "skladem" (dokonce mi příjde i email zítřejším termínem odběru) a ve výsledku na něj čekám i týden, často se i na stránkách poté objeví, že je na objednávku.
Za posledního čtvrt roku asi 10 případů, párkrát jsem to řešil přes infolinku, ale klasické výmluvy, že se zboží vyprodalo, že nevím, jaký byl stav v momentě objednávky, ale že teď je u dodavatele, že určitě nemohlo být skladem atd. atd.
Ty slevy se párkrát povedlo zdokumentovat u grafických karet, ale nemám chuť dohledávat. Také to je u nich časté a s tím, že zrušili historii cen, je to průser pro mě a již tam přestávám nakupovat, po 15 letech.