Hlavní navigace

Alza rozdělí sortiment pod samostatné značky

Zdeněk Polách 10. 11. 2011

Alza se chystá k razantnímu kroku. Doposud nabízela všechno zboží přes jednu doménu, nyní ale zavede samostatné obchody, ovšem s jednou expedicí. A zaútočí i na parfémy a drogerii.

Mall.cz a Alza.cz jsou bezpochyby největší hráči v českém e-commerce rybníce. Zatímco prvně jmenovaný během svého vývoje sjednotil všechny své značky pod jednu nákupní galerii Mall, Alza.cz se vydává cestou opačnou a po nové grafice představené v minulých týdnech v pátek 11. listopadu začne s rozdělováním sortimentu pod samostatné značky.

Alza.cz mění strategii. Doposud dávala pod značku Alza.cz i jiné zboží, než techniku, nyní bude vytvářet vlastní sub-značky pro vizuálně samostatné obchody.

Alza.cz mění strategii. Doposud dávala pod značku Alza.cz i jiné zboží, než techniku, nyní bude vytvářet vlastní sub-značky pro vizuálně samostatné obchody.

„Vsadili jsme na unikátní koncept multi-store  shoppingu. Zákazníci budou moci nakupovat zboží zcela odlišného charakteru, přitom se jim mezi počítači a elektronikou nebudou plést parfémy či potřeby pro zvířátka. Zároveň ale budou moci využívat výhod jednoho internetového obchodu, mít jednu registraci, zboží vkládat do jednoho košíku a platit jedno poštovné. Je to, jako byste šli do obchodního centra, kde byste neplatili v každém obchodě zvlášť, ale teprve při odchodu z centra všechny produkty dohromady,“ vysvětluje marketingový ředitel Alza.cz Jan Samko.

V první fázi Alza.cz spustila obchody s intuitivními názvy Avon.cz a Hračky.cz a k nim přidala obchod pro krásu a zdraví Kleopatra.cz. Ačkoliv jde o samostatné značky, obsluhovat je bude jedno logistické centrum, pokud si tedy objednáte počítačový díl na Alza.cz a parfém z Kleopatry, dostanete zboží v jednom balíčku za jedno poštovné. Alza ostatně nedávno otevřela nový skladový areál v Čertousích, ve stejné lokalitě, kde má sklad i Mall; jde o logistický komplex, kde jsou skladové prostory k pronájmu. 

Postupně chce Alza také expandovat do dalších oblastí v příštím roce, do jakých ale, firma tají. Podle našich informací Alza.cz hodlá nejdříve zaútočit na nejvýdělečnější sekce konkurenčního Mall.cz, dá se tedy očekávat brzké spuštění obchodů s chovatelskými potřebami a drogerií.

Podle stávající nabídky Alzy v kategorii Další se dá tipovat, že dále přibudou specializované obchody s hodinkami, potřebami pro domácnost, hudebními nástroji, papírnickými pomůckami či zážitkovými poukazy. Klíčovým důvodem pro nákup pak nemá být nejnižší cena na trhu, ale zejména okamžitá dostupnost na interních skladech a stejná kvalita služeb a záruk, na jaké jsou lidé zvyklí u Alzy. Již dříve Alza rozšířila nabídku o bílé zboží.

Alza.cz a nejejí reklamy

Alza.cz vstoupila v létě do bílého zboží, výsledky ovšem neupřesňuje.

„Nechceme, aby Alza.cz byla jako obchoďák. Jsme specialisté na počítače. Hračky.cz jsou zase specialisté na hračky. Každý obchod má své nákupčí, své produktové manažery, odborníky na danou oblast. Těžko by nám to lidé věřili, kdyby vedle televizí viděli prací prášky, plenky či psí žrádlo,“ popisuje Samko motivy toho, proč se Alza.cz vydala zcela jinou cestou než její největší konkurent.

MIF16

Který z obchodů se vydal ziskovějším směrem ukáže teprve čas. Faktem je, že propagovat dvacet specializovaných obchodů podobnou kampaní v metru, s jakou přišel na podzim Mall.cz, by dost dobře nešlo. Třeba Alza.cz přijde s něčím podobně efektivním, v posledních měsících o ní mnoho slyšet nebylo, což by přípravu masivní kampaně naznačovalo a z řady tradičních ploch ji vytlačuje právě reklama Mallu.

Čtěte také souvislosti: V elektru už internetové obchody zvítězily nad kamenem

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Lupa.cz: Kde leží hardwarový pupek světa?

Kde leží hardwarový pupek světa?

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu