Alza rozdělí sortiment pod samostatné značky

Alza se chystá k razantnímu kroku. Doposud nabízela všechno zboží přes jednu doménu, nyní ale zavede samostatné obchody, ovšem s jednou expedicí. A zaútočí i na parfémy a drogerii.

Mall.cz a Alza.cz jsou bezpochyby největší hráči v českém e-commerce rybníce. Zatímco prvně jmenovaný během svého vývoje sjednotil všechny své značky pod jednu nákupní galerii Mall, Alza.cz se vydává cestou opačnou a po nové grafice představené v minulých týdnech v pátek 11. listopadu začne s rozdělováním sortimentu pod samostatné značky.

Alza.cz mění strategii. Doposud dávala pod značku Alza.cz i jiné zboží, než techniku, nyní bude vytvářet vlastní sub-značky pro vizuálně samostatné obchody.

Alza.cz mění strategii. Doposud dávala pod značku Alza.cz i jiné zboží, než techniku, nyní bude vytvářet vlastní sub-značky pro vizuálně samostatné obchody.

„Vsadili jsme na unikátní koncept multi-store  shoppingu. Zákazníci budou moci nakupovat zboží zcela odlišného charakteru, přitom se jim mezi počítači a elektronikou nebudou plést parfémy či potřeby pro zvířátka. Zároveň ale budou moci využívat výhod jednoho internetového obchodu, mít jednu registraci, zboží vkládat do jednoho košíku a platit jedno poštovné. Je to, jako byste šli do obchodního centra, kde byste neplatili v každém obchodě zvlášť, ale teprve při odchodu z centra všechny produkty dohromady,“ vysvětluje marketingový ředitel Alza.cz Jan Samko.

V první fázi Alza.cz spustila obchody s intuitivními názvy Avon.cz a Hračky.cz a k nim přidala obchod pro krásu a zdraví Kleopatra.cz. Ačkoliv jde o samostatné značky, obsluhovat je bude jedno logistické centrum, pokud si tedy objednáte počítačový díl na Alza.cz a parfém z Kleopatry, dostanete zboží v jednom balíčku za jedno poštovné. Alza ostatně nedávno otevřela nový skladový areál v Čertousích, ve stejné lokalitě, kde má sklad i Mall; jde o logistický komplex, kde jsou skladové prostory k pronájmu. 

Postupně chce Alza také expandovat do dalších oblastí v příštím roce, do jakých ale, firma tají. Podle našich informací Alza.cz hodlá nejdříve zaútočit na nejvýdělečnější sekce konkurenčního Mall.cz, dá se tedy očekávat brzké spuštění obchodů s chovatelskými potřebami a drogerií.

Podle stávající nabídky Alzy v kategorii Další se dá tipovat, že dále přibudou specializované obchody s hodinkami, potřebami pro domácnost, hudebními nástroji, papírnickými pomůckami či zážitkovými poukazy. Klíčovým důvodem pro nákup pak nemá být nejnižší cena na trhu, ale zejména okamžitá dostupnost na interních skladech a stejná kvalita služeb a záruk, na jaké jsou lidé zvyklí u Alzy. Již dříve Alza rozšířila nabídku o bílé zboží.

Alza.cz a nejejí reklamy

Alza.cz vstoupila v létě do bílého zboží, výsledky ovšem neupřesňuje.

„Nechceme, aby Alza.cz byla jako obchoďák. Jsme specialisté na počítače. Hračky.cz jsou zase specialisté na hračky. Každý obchod má své nákupčí, své produktové manažery, odborníky na danou oblast. Těžko by nám to lidé věřili, kdyby vedle televizí viděli prací prášky, plenky či psí žrádlo,“ popisuje Samko motivy toho, proč se Alza.cz vydala zcela jinou cestou než její největší konkurent.

EBF16

Který z obchodů se vydal ziskovějším směrem ukáže teprve čas. Faktem je, že propagovat dvacet specializovaných obchodů podobnou kampaní v metru, s jakou přišel na podzim Mall.cz, by dost dobře nešlo. Třeba Alza.cz přijde s něčím podobně efektivním, v posledních měsících o ní mnoho slyšet nebylo, což by přípravu masivní kampaně naznačovalo a z řady tradičních ploch ji vytlačuje právě reklama Mallu.

Čtěte také souvislosti: V elektru už internetové obchody zvítězily nad kamenem

17 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 11. 2011 21:59

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »