Hlavní navigace

Amazon chce nabídku svého tržiště rozšířit i o služby

Martin Vyleťal

Zatím mohou obchodníci prostřednictvím Amazon Marketplace prodávat pouze zboží, firma chce ale ještě letos otevřít tržiště i živnostníkům nabízejícím služby.

Informaci přinesla agentura Reuters s odvoláním na několik lidí, kteří jsou s tímto projektem dobře obeznámeni. Otevřením svého tržiště i pro nabídky služeb lokálních podnikatelů začne firma konkurovat službám typu Yelp či Angie’s List, ale i řadě menších start-upů, které propojují živnostníky a jejich zákazníky.

S některými start-upy prý zástupci Amazonu dokonce jednali. Spíše než na námluvy, to ale vypadalo na sondáž trhu. A ten je ve Spojených státech opravdu veliký. Podle odhadů se jen v oblasti oprav a vylepšování domácností protočí v zámoří ročně 250 miliard dolarů (5 bilionů Kč).

test 2

Zdroje, které Reuters cituje, tvrdí, že Amazon už delší dobu přemýšlí, jak prodávané produkty propojit se souvisejícími službami. Dokonce si tento koncept již otestoval, když k termostatu Nest nabízel i možnost instalace zařízení. Snaha firmy rozšířit portfolio nabízených produktů i o lokální služby je logická. Amazonu by se tím výrazně rozšířil okruh firem a podnikatelů, schopných prodávat prostřednictvím Marketplace. Přitom právě od těchto firem pochází v současné době zhruba 40 % příjmů Amazonu.

Možnost objednat si prostřednictvím Amazonu chůvu na hlídání či instalatéra bude zpočátku možné pouze ve vybraných městech. Firma zřejmě zvolí stejnou strategii jako v případě prodeje čerstvých potravin. Ty začala před třemi lety nabízet nejdříve pouze v Seattlu. V současné době je služba Amazon Fresh dostupná i v San Franciscu a Los Angeles a Amazon plánuje pokrytí dalších měst.

Našli jste v článku chybu?