Hlavní navigace

Amazon chce posílit prodej knih pomocí social networkingu

Karel Wolf

Po přibližně třinácti letech úspěšného fungování svého obchodního modelu začíná populární internetový knižní velkoobchod hledat nové možnosti, jak navýšit zájem o knihy. Amazon investoval do dvou on-line komunit, které spojují náročné čtenáře: Shelfari a LibraryThing. Obě služby uživatelům dávají prostředky jak organizovat svoje sbírky knih na Internetu. Zajímavé je, že si obě služby velmi tvrdě konkurují a společnou budoucnost pod jedním majitelem si nedovedou dost dobře představit.

Po přibližně třinácti letech úspěšného fungování svého obchodního modelu začíná populární internetový knižní velkoobchod hledat nové možnosti, jak navýšit zájem o knihy. Amazon investoval do dvou on-line komunit, které spojují náročné čtenáře: Shelfari a LibraryThing. Obě služby uživatelům dávají prostředky jak organizovat svoje sbírky knih na Internetu. Zajímavé je, že si obě služby velmi tvrdě konkurují a společnou budoucnost pod jedním majitelem si nedovedou dost dobře představit.

Do projektu Shelfari Amazon investoval již loni, v době kdy samotný projekt vznikal. Druhý projekt získalo největší internetové knihkupectví nepřímo a víceméně náhodou, když před třemi týdny koupilo službu AbeBooks, která se zabývá prodejem vzácných titulů a které patří v LibraryThing 40 procentní podíl. Zatímco zakladatelé Shelfari se ke svému investorovi zachovali loajálně a po spojení s Amazonem avizují poměrně velkolepé plány, konkurenční LibraryThing podle tvrzení blogu TechCrunch možnosti budoucí spolupráce spíše bojkotuje.
Našli jste v článku chybu?