Amazon postaví v Polsku tři velká distribuční centra

Americký internetový gigant chce dva ze tří skladů otevřít do srpna roku 2014. Zaměstnanci německých distribučních center se obávají, že kvůli tomu přijdou o práci.

Představitelé firmy ale odmítají, že by otevření skladů v sousedním Polsku mělo za následek propouštění v německých distribučních centrech. Není však náhodou, že polské sklady Amazonu mají vyrůst v okolí Vratislavi a Poznaně, tedy poměrně blízko hranice s Německem. Nepůjde přitom o žádné „drobečky“. Každý z nich má zabírat plochu zhruba třinácti fotbalových hřišť.

Dá se předpokládat, že Amazon chce vybudováním skladovacích kapacit v Polsku odlehčit německým distribučním centrům, které zejména v předvánočním období nestíhají. 

Podle všeho tak půjde, podobně jako u tuzemského logistického centra o sklady, které budou vyřizovat objednávky pro sousední německý trh. Zástupci Amazonu totiž tvrdí, že hlavním důvodem pro výstavbu nových distribučních center je blízkost klíčových trhů a přístup k velké pracovní síle.

Svoji roli ale nepochybně sehrály i mzdové náklady. Zatímco zaměstnanci Amazonu v Německu vydělávají minimálně 9,55 euro na hodinu, v Polsku si firma může dovolit nabídnout výrazně skromnější mzdu. Nové sklady dají práci okolo dvěma tisícům stálých a třem tisícům sezónních zaměstnanců.

MIF16

V Německu přitom Amazon čelí neustálému tlaku tamní odborové centrály Verdi, která požaduje, aby nástupní mzda vzrostla z nynějších 9,55 euro na 11,47 euro na hodinu. Od začátku roku už proběhly tři stávky, ve kterých zaměstnanci požadovali zvýšení mezd. Odborářům jde nejen o zvýšení minimálních mezd, chtějí také, aby Amazon přistoupil na uzavření kolektivní smlouvy o pracovních podmínkách, které jsou v Německu u jiných zásilkových či maloobchodních firem běžné.

Zdroj: Financial TimesLVZ

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 10. 2013 0:00

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »