Hlavní navigace

Amazon si patentoval mechanismus, jak z balicího papíru poznat vyznání zákazníka

Redakce

O tom, jak detailní data shromažďují elektronické obchody o svých zákaznících, svědčí americký patent přiznaný v polovině listopadu americké firmě Amazon. Největší světový maloobchodník si nechal patentovat mimo jiné algoritmus, který podle zvoleného balicího papíru pozná, zda je klient křesťan, nebo žid, zda nakupuje dárky k Vánocům nebo ke Svátku světel Chanuka. 

O tom, jak detailní data shromažďují elektronické obchody o svých zákaznících, svědčí americký patent přiznaný v polovině listopadu americké firmě Amazon. Největší světový maloobchodník si nechal patentovat mimo jiné algoritmus, který podle zvoleného balicího papíru pozná, zda je klient křesťan, nebo žid, zda nakupuje dárky k Vánocům nebo ke Svátku světel Chanuka. 

Náboženské vyznání je jen jedním z mnoha střípků, z nichž si Amazon podle citovaného patentu obrázek o svých zákaznících skládá. Další jsou například údaje o tom v jakých hodinách a odkud nakupuje, jaké blogy, RSS kanály či e-mailové newslettery odebírá, pro koho pracuje (na základě firemní e-mailové adresy), jakou hudbu si stahuje, jaké zprávy čte, jaké televizní programy si vybírá prostřednictvím on-line služby k programování videorekordérů, jak využívá své body z věrnostních programů, co a jak hledá, s jakými dalšími uživateli se kontaktuje v diskusníh fórech…

Zdroj: Slashdot

Našli jste v článku chybu?

27. 12. 2011 10:53

Běžný človek (neregistrovaný)

Ani bych se nedivil tomu, že by si někdo pantentoval mechanizmus jak z toaletniho papíru poznat to jestli má člověk radsi bulvár nebo korektní zpravodajství :-))

28. 12. 2011 19:23

tdvorak (neregistrovaný)

A kde se k tomu papíru dostanou? Já si v obchodě objednám dárek, ten poté doma zabalím a předám. Obchod o papíru nic neví. A když řeším reklamaci, tak to balím do nějakého naprosto neutrálního (šedivá tvrdá lepenka).

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Optimedia: hybridní kampaň Nescafé

Optimedia: hybridní kampaň Nescafé

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

DigiZone.cz: R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Vitalia.cz: Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla