Hlavní navigace

Amazon si patentoval mechanismus, jak z balicího papíru poznat vyznání zákazníka

Redakce

O tom, jak detailní data shromažďují elektronické obchody o svých zákaznících, svědčí americký patent přiznaný v polovině listopadu americké firmě Amazon. Největší světový maloobchodník si nechal patentovat mimo jiné algoritmus, který podle zvoleného balicího papíru pozná, zda je klient křesťan, nebo žid, zda nakupuje dárky k Vánocům nebo ke Svátku světel Chanuka. 

O tom, jak detailní data shromažďují elektronické obchody o svých zákaznících, svědčí americký patent přiznaný v polovině listopadu americké firmě Amazon. Největší světový maloobchodník si nechal patentovat mimo jiné algoritmus, který podle zvoleného balicího papíru pozná, zda je klient křesťan, nebo žid, zda nakupuje dárky k Vánocům nebo ke Svátku světel Chanuka. 

Náboženské vyznání je jen jedním z mnoha střípků, z nichž si Amazon podle citovaného patentu obrázek o svých zákaznících skládá. Další jsou například údaje o tom v jakých hodinách a odkud nakupuje, jaké blogy, RSS kanály či e-mailové newslettery odebírá, pro koho pracuje (na základě firemní e-mailové adresy), jakou hudbu si stahuje, jaké zprávy čte, jaké televizní programy si vybírá prostřednictvím on-line služby k programování videorekordérů, jak využívá své body z věrnostních programů, co a jak hledá, s jakými dalšími uživateli se kontaktuje v diskusníh fórech…

Zdroj: Slashdot

Našli jste v článku chybu?
27. 12. 2011 10:53
Běžný človek (neregistrovaný)

Ani bych se nedivil tomu, že by si někdo pantentoval mechanizmus jak z toaletniho papíru poznat to jestli má člověk radsi bulvár nebo korektní zpravodajství :-))

28. 12. 2011 19:23
tdvorak (neregistrovaný)

A kde se k tomu papíru dostanou? Já si v obchodě objednám dárek, ten poté doma zabalím a předám. Obchod o papíru nic neví. A když řeším reklamaci, tak to balím do nějakého naprosto neutrálního (šedivá tvrdá lepenka).