Hlavní navigace

Americká tištěná periodika měla loni méně čtenářů a nižší příjmy z reklamy než online zpravodajství

Martin Vyleťal 14. 3. 2011

Podle studie o stavu zpravodajských médií ve Spojených státech, měla loni online média příjmy z reklamy ve výši 25,8 miliardy dolarů, o tři miliardy více než vydavatelé tištěných médií. Studie rovněž odhalila, že v roce 2010 necelých 50 procent Američanů sledovalo online zpravodajství nejméně třikrát týdně, naproti tomu tištěná média četlo se stejnou frekvencí jen 40 procent Američanů.

Podle studie o stavu zpravodajských médií ve Spojených státech, měla loni online média příjmy z reklamy ve výši 25,8 miliardy dolarů, o tři miliardy více než vydavatelé tištěných médií. Studie rovněž odhalila, že v roce 2010 necelých 50 procent Američanů sledovalo online zpravodajství nejméně třikrát týdně, naproti tomu tištěná média četlo se stejnou frekvencí jen 40 procent Američanů.

Snižující se příjmy z reklamy se snaží vydavatelé tištěných titulů kompenzovat snižováním počtu zaměstnanců. Redakce amerických tištěných zpravodajských deníků jsou dnes v průměru o 30 procent menší než byly v roce 2000. Vydavatelé stále častěji hovoří také o zpoplatnění online obsahu. Ještě v tomto čtvrtletí chce určitou část online obsahu zpoplatnit zpravodajský web The New York Times. Uzavřít část slovenského Internetu do placené zóny se letos chystá i Česko-slovenská firma NextBig spoluvlastněná mimo jiné slovenským online specialistou Tomášem Bellou (profil na LinkedIn).

CIF16

Nicméně výsledky těch, kteří se rozhodli část obsahu zpoplatnit, nejsou zatím příliš přesvědčivé. Jen jedno procento jejich čtenářů se totiž rozhodlo pro placenou verzi.

Zdroj: Reuters

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

120na80.cz: Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Vitalia.cz: Tohle všechno se dá usušit

Tohle všechno se dá usušit

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže