Hlavní navigace

Americký provozovatel kin zakázal používání Google Glass při promítání

10. 6. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Firma se k tomuto kroku prý uchýlila, aby zabránila případnému zneužití zařízení pro pořizování pirátských nahrávek filmů.

Zákaz vstupu v brýlých Google Glass do kinosálů řetězce Alamo Drafthouse, který ve Spojených státech provozuje 14 kin, oznámil prostřednictvím Twitteru sám ředitel společnosti Tim League.

Alamo Drafthouse se tak stal vůbec prvním řetězcem kin, který se k takovému kroku uchýlil. Firma upřesnila, že zákaz se vztahuje pouze na kinosály a návštěvníci nesmějí mít brýle na sobě od okamžiku, kdy zhasnou světla a je zahájeno promítání.

League pro server Deadline uvedl, že o podobném zákazu se ve firmě vedly diskuse už více než rok.

„Google přivezl ukázat rané verze zařízení i do Austinu (město, ve kterém se nachází sídlo Alamo Deafthouse, pozn. red.). Měl jsem možnost si brýle vyzkoušet. Už tehdy jsem si uvědomil, že pro kina představují určitý problém, co se týče pirátství. Rozhodl jsem se finální rozhodnutí oodložit na dobu, kdy se začnou diváci s Google Glass objevovat v našich kinech. A k tomu došlo tento měsíc,“ prohlásil League.

Není přitom jasné, zdali se zákaz vztahuje na Google Glass jako takové nebo postačí je mít v době promítání vypnuté. League na Twitteru v jedné z odpovědí tvrdí, že budou posuzovat případ od případu.

BRAND24

Do nepříjemností v souvislosti s Google Glass se letos v lednu dostal i jeden z návštěvníků kina v Columbusu, ve státě Ohio. Přímo z kinosálu jej vytáhl agent FBI s podezřením, že prostřednictvím brýlí pořizuje pirátskou kopii promítaného filmu. Nakonec se ale ukázalo, že zařízení bylo vypnuté a divák jej používal pouze jako dioptrické brýle.

Google Glass už loni zakázala ve Spojených státech některá kasina, či striptýzové kluby. Objevil se ale i případ, kdy zákaz byl jen fingovaný a ve skutečnosti se jednalo o chytrý pokus o PR.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).