Hlavní navigace

Analýza sentimentu: Které kandidáty na prezidenta má český internet nejradši?

David Slížek

Jak pozitivně nebo negativně jsou na českém internetu vnímáni kandidáti na českého prezidenta? A jaká témata jsou s jejich jmény nejčastěji spojována? Online deník Aktuálně.cz ve spolupráci se službou Memepower publikoval aplikaci srovnávající zmínky o jednotlivých kandidátech na českém internetu.

Jak pozitivně nebo negativně jsou na českém internetu vnímáni kandidáti na českého prezidenta? A jaká témata jsou s jejich jmény nejčastěji spojována? Online deník Aktuálně.cz ve spolupráci se službou Memepower publikoval aplikaci srovnávající zmínky o jednotlivých kandidátech na českém internetu.

Grafika vychází z měření sentimentu (tedy negativního nebo pozitivního zabarvení) příspěvků v blozích, na sociálních sítích, v diskusních fórech a diskusích pod články zpravodajských serverů na českém internetu.

„Data stahujeme cca jednou za hodinu, takže aplikace ukazuje čísla de facto online,“ potvrdil Lupě šéfredaktor Aktuálně.cz Pavel Tomášek. Aplikace má podle něj běžet až do data voleb.

Našli jste v článku chybu?
10. 12. 2012 17:37
JKL (neregistrovaný)

Bohužel, Internet (blogy, sociální sítě atd.) o volbách naprosto nerozhodují. Největší volební hlas mají důchodci, protože mají vysokou volební účast a je jich hodně - jako voliči jsou nejpočetnější a nejsilnější skupina.

Podle statistik ČSÚ "používá" Internet ale jenom cca 12,75% všech důchodců... A nutno podotknout, že definice ČTÚ v "používání" je dost benevolentní, protože počítá i lidi, kteří jednou za týden odešlou jeden e-mail vnukovi.

Takže na Internetu může být klidně kandidát A ab…

12. 12. 2012 13:03
abcd (neregistrovaný)

fischerova výhra by byla, pokud by přímá volba byla zrušna, protože nevěřím, že jinak jen někdo bude volit.. a je to možné