Android Market je mrtev, ať žije Google Play

Společnost Google udělala výrazný krok k unifikaci a zjednodušení distribuce obsahu. Google Play, nahrazující Android Market, přinese kromě aplikací i hudbu, knížky a filmy.

Pokud by nastala nějaká výrazná změna ve filozofii distribuce obsahu u Applu, všichni by začali jistě bláznit a chválit. Jelikož současnou změnu Android Marketu na Google Play oznamuje společnost, která není tak sexy (samozřejmě, jak pro koho), asi se nesetkáme s nadšeným hýkáním a jinými obdivnými výkřiky. Nicméně změna, se kterou Google přichází, je velká a významná. Nový produkt v mnoha věcech připomíná úspěšný obchod od Applu. Jak bude vypadat?

Uživatelé by měli získat lepší přehled o obsahu, který Google nabízí. Vše na jednom místě, přehledně. Tak, jak to znají fanoušci Applu z iTunes. Jak se uvádí na blogu Googlu, i tato společnost chce své zákazníky bavit. Jde o aplikaci, která bude v cloudu sdružovat všechny filmy, knihy, aplikace a písničky. Prostě obsah, který jsme si koupili nebo stáhli zadarmo.

Ve zkratce, Google Play nabízí:

  • více než 20 000 písniček zdarma a možnost nákupu milionů dalších skladeb
  • stahování více než 450 000 Android aplikací a her
  • prohlížení knihovny eBooks
  • půjčování tisícovek oblíbených filmů, včetně novinek a titulů v HD

Google Play

Tolik oficiální informace Googlu. I tento výčet něco připomíná, řeknou si asi mnozí. Ano, Google vyrukoval s novým produktem, jehož koncept a formu už dávno ověřil a vyzkoušel někdo jiný. Android Market, Google Music a Google eBookstore se stávají oficiálně součástí Google Play. Výhodou je, že se uživatel Google Play dostane ke svému obsahu po přihlášení ke svému Google účtu z jakéhokoliv počítače, tabletu nebo mobilního telefonu. Jde tedy o ukázkovou cloudovou aplikaci.

Google přišel s novým brandem, který má potenciál na to, aby se prosadil a aby se lidem rychle vryl pod kůži. Jde o službu, která si bere za cíl sdružovat všechna multimédia na jednom místě, rychle a jednoduše přístupná po přihlášení odkudkoliv. Na to by mohli nejen mladí uživatelé slyšet, je to prostě in, mít obsah u někoho (v tomto případě u Googlu) na serverech a nemuset se zatěžovat s kapacitou disků.

Google Play bude mít brzy i Android aplikaci (přístupnou od verze 2.2), v Česku už na své uživatele hovoří česky, ovšem na všechny funkcionality (například na půjčovnu filmů či obchod s hudbou) a obsah, který si začínají užívat Američané, si u nás budeme muset ještě nějakou chvilku počkat. Dost možná nebude čekání moc dlouhé, české lokalizace u produktů Googlu přicházejí často dost brzy.

Pokud vás zajímají podrobnosti, vyplatí se podívat do nápovědy Google Play, ta obsahuje odpovědi na základní otázky. Google zde poodkrývá strategii podznaček, kterou budou tvořit tématické okruhy, například Play Music nebo Play Films.

EBF16

Jak je to s prozatímní dostupností položek obsahu v jednotlivých zemích?

  • placené aplikace: dostupné v těchto zemích
  • filmy: dostupné v USA, Velké Británii, Kanadě a Japonsku
  • knihy: dostupné v USA, Velké Británii, Kanadě a Austrálii
  • hudba: dostupné v USA

Na poli práce s obsahem, tedy s jeho prodejem, distribucí a skladováním, je tato novinka Googlu velkou věcí, která si zaslouží pozornost. Nový pohled na obsah, jeho zpřístupnění, sdružování na jedno místo, práce s ním, tak by se dal stručně charakterizovat projekt Google Play. Čeští uživatelé se mohou těšit, až doputuje v celé své kráse i k nám. Pokud se jim líbil Android Market a využívali ho, z Google Play by díky obohacení o nový obsah mohli být nadšení.

Anketa

Považujete přechod na sjednocenou obchodní platformu Google Play za rozumný?

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 1. 2013 15:57

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »