Angie’s List nabídl své akcie na burze, Yelp se k tomu chystá

Dokud zájem investorů trvá, pospíchají na burzu další ztrátové internetové firmy. Ve čtvrtek nabídl své akcie široké veřejnosti web se zákaznickými referencemi Angie’s List. Ve stejný den podal přihlášku na burzu také jeho větší a známější konkurent Yelp.

V prvních hodinách obchodování vyletěla hodnota akcií recenzního a doporučovacího webu Angie’s List o 44 procent. Do konce týdne sice nákupní horečka opadla, i tak se ale akcie drží nad zahajovací cenou a nad aktuální tržní kapitalizací 878 milionů dolarů si konzervativnější investoři drbou hlavu. Její obchodní model není dvakrát objevný ani příliš jistý. Od začátku roku do konce září utržila 62,6 milionu dolarů, byla však ve ztrátě 43,2 milionu.

Zakladatelka Angie Hicksová začala službu Angie’s List provozovat v roce 1995 v Indiana­polisu nejprve jen po telefonu. Zákazníci volali, jak jsou spokojeni s řemeslníky, obchody a restauracemi. Kdo zaplatil členský poplatek, mohl si zjistit, jakou reputaci má jím vybraný zedník nebo třeba zubař. Až v roce 1999 se služba přesunula na internet. Dnes má několik set tisíc zákazníků, kteří platí za přístup k recenzím ostatních 3 až 6 dolarů měsíčně. Zároveň se snaží inkasovat za reklamu od firem, o jejichž reputaci jde.

Ve stejný den se přihlásil k primárnímu úpisu akcií také u nás podstatně známější konkurent „Angiina seznamu“, Yelp, který z původního hodnocení restaurací rozšířil záběr uživateli vkládaných recenzí také na všemožné služby od psích kadeřnictví až po kostely, školy a rozhlasové stanice. Na rozdíl od Angie’s Listu se jedná o mezinárodně známou značky s ambicí expandovat do dalších zemí.

MIF16

Služba je přitom pro uživatele zdarma a spoléhá na příjmy z inzerce. Zatím jsou nižší než výdaje: za první tři čtvrtletí utržil Yelp 59 milionů dolarů a tratil 7,2 milionu. Přesto si chce dojít na burzu pro 100 milionů dolarů na další rozvoj a pokud investoři přistoupí na nabízenou cenu, potvrdí zakladatelům Yelpu teorii, že jejich ztrátová firma má hodnotu dvě až tři miliardy dolarů.

Zdroje: Reuters, Business Insider, Wall Street Journal

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »