Hlavní navigace

AVG si pojistila stroj na peníze, podepsala s Googlem novou dohodu o vyhledávání a reklamě

David Slížek

Podepsali jsme novou smlouvu s Googlem o partnerství ve vyhledávání a reklamních službách, oznámila na svém webu firma AVG Technologies, která se zabývá výrobou antivirového softwaru. Akcie AVG na zprávu zareagovaly růstem o 10 %. Nová smlouva bude podle oznámení firmy platit dva roky a v druhém roce umožňuje oběma stranám dohodu vypovědět (s výpovědní lhůtou 60 dnů). Smlouva obsahuje pro AVG důležité ustanovení, že může podobné dohody uzavírat také s dalšími firmami. AVG tak nebude závislá na…

Podepsali jsme novou smlouvu s Googlem o partnerství ve vyhledávání a reklamních službách, oznámila na svém webu firma AVG Technologies, která se zabývá výrobou antivirového softwaru. Akcie AVG na zprávu zareagovaly růstem o 10 %.

Nová smlouva bude podle oznámení firmy platit dva roky a v druhém roce umožňuje oběma stranám dohodu vypovědět (s výpovědní lhůtou 60 dnů). Smlouva obsahuje pro AVG důležité ustanovení, že může podobné dohody uzavírat také s dalšími firmami. AVG tak nebude závislá na Googlu a dohodami s dalšími partnery může dál posílit své příjmy.

Pro uživatele smlouva znamená v podstatě hlavně to, že AVG bude dále v liště, kterou nabízí k instalaci, a v dalších produktech, nabízet vyhledávací okno Googlu. Za odvádění uživatelů na jeho vyhledávač (kde se jim zobrazují reklamy) získává AVG provize. Jde přitom o velká čísla – podle nedávné zprávy analytické firmy Morgan Stanley jen za první pololetí letošního roku firma AVG na Google přivedla na 3,1 miliard hledání.

test 3

AVG tak objevila výborný obchodní model, který firmě umožňuje nenásilně monetizovat i uživatele, kterým dává svůj antivirový software zadarmo. A tento „stroj na peníze“ funguje nadmíru dobře: podle neauditovaných výsledků firma za prvních devět měsíců roku 2011 utržila na placených produktech necelých 130 milionů USD a příjmy z free programů (tedy zejména z dohody s Googlem) činily 68 milionů USD. Za stejné období letošního roku pak AVG na placeném softwaru utržila jen o něco málo více: 143 milionů USD, ale příjmy z free uživatelů stouply na 117,5 milionů USD.

Dalším úspěchem AVG je nedávné uzavření partnerství s Facebookem, pro který bude zajišťovat ochranu uživatelů scanováním odkazů v reálném čase a zjišťováním, zda nejde o linky na weby s malwarem.

Našli jste v článku chybu?
29. 11. 2012 22:24
desdy (neregistrovaný)

gratulace, ale já ho stejně používat nebudu (AVG) :-)

30. 11. 2012 15:44

Neviděl jsem, jak vypadá SERP AVG, ale pokud na něm nejsou jenom reklamy, buď čísla nesedí, nebo má AVG ještě jiný zdroj monetizace free verze, než je search.