AOL likviduje Patch, dřívější revoluční zpravodajskou platformu

Tim Amstrong médiím víceméně potvrdil propouštění a konec řady webů lokální zpravodajské platformy Patch. Nedaří se a míří více a více do mínusu.

Patch, ještě nedávno jedna z hlavních součástí strategie AOL, prochází výraznou zeštíhlovací kúrou. Pro ty, kteří její konec předpovídali už dávno, to není překvapení. Patch se pokoušel stavět na něčem, co se nikdy nepodařilo prosadit do životaschopné podoby – lokálním zpravodajství. AOL přitom původně hlavně doufalo, že s pomocí této služby prorazí s lokální inzercí.

Skutečnost je taková, že většina Patche během několika týdnů zanikne, stejně jako řada sovisejících webů – těch existují stovky. AOL se rozloučí i se stovkami editorů a reportérů (odhaduje se, že půjde o 200 až 550 lidí). Patch se nikdy nedostal do zisku a AOL prozatím může pouze odepsat několik set milionů dolarů.  

Součástí změn Patche jsou i malá dramata, třeba okamžitý vyhazov kreativního ředitele Abela Lenze – ten měl „tu drzost“, že vyfotografoval Armstronga při živém konferenčním hovoru s lidmi z Patche.

V místech jako Georgia či Kalifornie stál provoz Patch.com ročně přes 5 milionů dolarů a podařilo se mu dosáhnout prodejů jen za cca 750 tisíc dolarů ročně. V celkovém pohledu Patch stál přes 300 milionů dolarů vývoje a ročně mezi 120 až 160 milionů dolarů. V minulém roce se službě podařilo dosáhnout obratu 35 milionů dolarů.

Zda Patch bude nakonec zcela zrušen, ale není prozatím jasné. Armstrong měl mimo jiné i říci, že by se Patch měl soustředit pouze na 500 nejdůležitějších měst (dnes jich pokrývá více než dvakrát tolik) a že potřebuje Vedení (ano, vedení s velkým V). A také to, že pokrytí některých měst by se mělo řešit partnerstvím s dalšími mediálním společnostmi.

Podle Armstronga je ze zhruba devíti set lokálních webů životaschopných a úspěšných pouze třetina. Další třetinu čeká změna, která je má přivést k zisku,  a poslední třetina by měla být kompletně zrušena. Armstrong novináře informoval o 25% snížení nákladů od počátku tohoto roku a plánu dále snížit náklady v průběhu roku.

CIF16

Patch mimochodem v roce 2007 založil právě Armstrong (a vložil do něj 4,5 milionu dolarů) a posléze jej prodal AOL (v době kdy ještě šlo o součást Time Warner). Šéfem současného AOL se Armstrong stal až později.

Zdroj: PATCH STAFFERS WILL BE LAID OFF AND SITES CLOSED OVER NEXT 7 DAYS AS TIM ARMSTRONG TAKES CHARGE

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnotit všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »