APEK: důvěra Čechů v online platby stoupá, dobírka ustupuje

Češi pomalu, ale jistě získávají důvěru k online placení platební kartou, popřípadě k jiným online metodám. Dobírka je sice dosud způsobem poměrně nejčastějším, ale zvolna ustupuje.

Sdružení APEK (Asociace pro elektronickou komerci) vydává pro svých už 299 členů výsledky nejnovějšího výzkumu způsobů platby upřednostňovaných českými online zákazníky.

Dobírka sice stále ještě vede, ale od roku 2010 pokleslo její upřednostňování při nákupu zboží na internetu z 44 % na 37 %. Zato se několikanásobně zvýšila důvěra v online nákupy platební kartou: z 8 % v roce 2010 na nynějších 22 %. Podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele Apeku, lidé tomuto způsobu více věří poté, co si ho úspěšně vyzkoušejí. Na zákazníky prý dobře působí i šíře nabízených způsobů a důvěryhodnost poskytovatele platební brány.

Stále stejný způsob platby volí 37 % zákazníků, zatímco podle výše placené částky se prý rozhoduje 24 % nakupujících. A 60 % lidí je ochotno zvolit jiný způsob platby, pokud na zboží spěchají, ale 28 % tak učiní jen v tom obchodě, se kterým už mají zkušenost.

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 5. 2013 22:40

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »