Podle AppleInsideru na Apple míří hromadná žaloba, dožadující se 5 milionů dolarů kvůli funkčnosti jménem Wi-Fi Assist. Ta se objevila poprvé v iOS 9 a funguje tak, že pokud se kvalita Wi-Fi připojení ukáže jako nedostatečná, mobilní telefon přepne na mobilní data.
Funkčnost to může být užitečná, ale zároveň může způsobit problémy tam, kde nic netušící uživatel během chvíle vyčerpá měsíční limit dat (FUP). Nepříjemné to může být hlavně v situaci, kdy operátoři uživatelům po vyčerpání limitu automaticky „dokupují“ další data.
Apple u Wi-Fi Assist udělal klasickou chybu: po instalaci iOS 9 uživatelům službu automaticky zapnul, místo toho, aby jim umožnil samostatně se rozhodnout, jestli je pro ně užitečná. Uživatel si sice může Wi-Fi Assist vypnout v Nastavení, ale moc nepomáhá například to, že v některých iPadech možnost vypnutí není a vůbec není jisté, jestli v nich tato funkce je či není.
Apple se snaží situaci zlehčovat tím, že by mělo jít pouze o „malé“ navýšení při užívání mobilních dat, nebo tím, že funkčnost není aktivní při roamingu a že se aktivuje pouze, pokud je aplikace na popředí. Prý také nefunguje pro aplikace třetích stran, které používají velké množství dat (například hudební a video streaming).
Wi-Fi Assist je v nastavení navíc ukrytý ve spodní části voleb pro mobilní data. Což v praxi představuje nutnost přeskočit i několik desítek nastavení pro jednotlivé aplikace – „Wi-Fi Assist“ zapnutí a vypnutí najdete až před volbou pro reset statistiky. Pokud jste si tuto funkčnost ještě nevypnuli, je možná nejvyšší čas to udělat.