Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Apple dosáhl soudního zákazu prodeje Samsung Galaxy Tab v zemích EU

Ivan Nový
Ivan Nový (neregistrovaný) ---.218.broadband11.iol.cz
10. 8. 2011 10:49 Nový

A to může znamenat začátek konce rozvoje tabletů,

celé vlákno

a nebo konec jejich masovějšího rozšíření.

repulsive
repulsive (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 10:51 Nový

pokuta

celé vlákno

originál jsem zatím nečetl.. tím "jednotlivým porušením" snad musel být myšlen jednotlivý prodejce.. nebo byl velectěný soud opravdu takový vůl, že napařil pokutu 250000 EUR za prodaný kus? potom prodejci mohou bez obav prodávat dál, protože to je v rozporu s dobrými mravy

Patrick Zandl aura:91
10. 8. 2011 10:54 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Výše pokuty 250 000 euro nebo dva roky vězení (i to se týká tohoto případu) je standardní součástí německého práva za maření nařízení soudu, takže dost těžko budete argumentovat dobrými mravy. Dobré mravy především zahrnují, že uděláte, co vám soud nařídil (a to že se vám nechce, je soudu i policii dost jedno).

Vezeň
Vezeň (neregistrovaný) ---.110.broadband10.iol.cz
10. 8. 2011 11:00 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

A smím si pak ten Samsung Galaxy Tab vzít s sebou do vězení?

repulsive
repulsive (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 11:07 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

tak to je hezké, majitel šopu si zrovna náhodou nepřečte noviny a prodá pár (desítek) těchto zařízení, a znenadání je pokutovým multimilionářem..

Patrick Zandl aura:91
10. 8. 2011 11:10 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Jestli jste právě hnal zaměstnance vymetat regály, tak vás uklidním. Zodpovědnost je na dodavateli (ten bude platit 250K nebo půjde do basy). Ten vás musí upozornit, že to nesmíte dál prodávat a teprve od téhle chvíle je z obliga on a zodpovědnost přešla na vás.

mfrd
mfrd (neregistrovaný) ---.6.broadband7.iol.cz
10. 8. 2011 11:46 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Rozsudek se vždy týká jenom účastníků řízení. Pokud nejste účastník řízení, nemohl jste upltnit svá práva, a rozsudek se Vás nemůže týkat. Rozsudek se vždy týký jen těch co stáli u soudu.

repulsive
repulsive (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 11:48 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

a kdyby se jednalo o otrávené konzervy?

mfrd
mfrd (neregistrovaný) ---.6.broadband7.iol.cz
10. 8. 2011 12:09 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Pokud jste věděl, že jsou otrávené tak o obecné ohrožení či pokus vraždy.
V případě zboží jenž porušuje autorská práva atp. Vám celníci zboží zabaví a zlikvidují.

mfrd
mfrd (neregistrovaný) ---.6.broadband7.iol.cz
10. 8. 2011 12:16 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Jen pro doplnění, chráněný vzor či patent - to, že jej máte zaregistrovaný nic neznamená - jen to, že jej v průběhu řízení nikdo nenapadl a že při přezkoumávání nenašel patentový úřad nic obdobného. Což není garance jedinečnosti - a tedy pak případně dojde k patentovému sporu a soudu, kde se ukáže, že dva se bijí o patent mají stejný nepř. a pak přijde třetí a řekne a heleďme se já na to mám taky patent a mám ho dříve a lépe sepsaný a teď budete oba platit do mé kapsy.

Obecně se to používá k vydírání a omezení konkurence. Apple dobře věděl co Smasung chystá, ale čekal do poslední chvíle. Vydalo se předběžné opatření o zákazu a teď bude spor o podstatu věci no a Samsung má problém a škodu. On ho možná začnee prodávat třeba za rok, ale všichni víme co to v tomto odvětví znamená.

Patrick Zandl aura:91
10. 8. 2011 13:17 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Kdepak. Podle německého práva musí Apple nahradit všechny škody související s předběžným opatřením, pokud hlavní spor nevyhraje. Doplnil jsem to pro jistotu i do článku. Takže když prohraje, bude se na něm Samsung těžce vozit...

mfrd
mfrd (neregistrovaný) ---.6.broadband7.iol.cz
10. 8. 2011 13:48 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Ano, v dalším soudním sporu, protože výše škody je diskutabilní. A Applu jde o odvrácení prodeje

Jan Bílek aura:91
10. 8. 2011 11:49 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Mohu se mýlit, ale myslím že to je nesmysl, rozhodnutí se týká jen Samsungu, nic takového jako "přecházení zodpovědnosti" na někoho jiného jen tak bez ničeho pokud vím právní řád nezná.

Tomáš Kapler aura:71
10. 8. 2011 11:55 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Ale ano, Samsung má povinnost informovat své odběratele, že prodej jeho zboží je nelegální a oni mají zákaz je prodávat a mají právo je vrátit. Je to stejné jako prodej nakaženého zboží, závadných dětských hraček atd.

repulsive
repulsive (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 11:57 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

někdy se to dělá tak, že se padělky nakupí na hromadu a přejedou parním válcem..

Bennie aura:70
10. 8. 2011 12:07 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Nesmysl, předběžko se týká jen Samsungu, ostatní subjekty mohou svoje zásoby prodávat beze strachu, závadné zboží obecně se zakazuje opatřením veřejnoprávní povahy, ČOI, RAPEX atd.... ne rozhodnutím soudu....

Nevyvolávejte zbytečnou paniku nesprávnými informacemi.

Jan Bílek aura:91
10. 8. 2011 12:23 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Nemyslím že je to stejné jako u zkažených potravin, nebezpečných hraček a pod. To vše upravují zákony - zákaz projeje Galaxy Tabu žádný zákaz neupravuje. A z faktu, že třeba má Samsung povinnost informovat své odběratele nijak nevyplývá, že by se pak na toho odběratele vztahovala ta strašlivá pokuta 250000 euro. Nejsem právník, ale nevěřím že by to tak bylo... to řízení se týkalo Samsungu, soud posuzoval důkazy proti Samsungu, a stanovil podmínky vůči Samsungu, a proto se týkají jenom Samsungu. Při nepovoleném prodeji byste pravděpodobně měl nějaké problémy, ale rozhodně nevěřím, že by na vás aplikovali stejné podmínky jako na Samsung, protože prostě vy nejste Samsung a ať už Samsung porušil zákon jakkoliv (pokud vůbec), tak vy jste jej rozhodně neporušil stejným způsobem jako Samsung..

JČ
(neregistrovaný) 213.210.151.---
15. 8. 2011 17:25 Nový

Re: pokuta

celé vlákno

Patriku, prosím Vás, pište o něčem, čemu rozumíte, ale články s právní tématikou nechte raději jiným... tolik chyb a nepřesností v článku od Vás jsem opravdu nečekal (klidně je sepíši a pošlu Vám emailem, sem by se nevešly).

K té pokutě - jeden příklad blbosti na entou - pokutu za nedodržení předběžného opatření lze odělit jen tomu, proti komu předběžné opatření směřuje, takže rozhodně ne třetí straně (t.j. např mne, Vám čtenářům lupy, kteří si Galaxy koupí a dovezou)...

tom
tom (neregistrovaný) 78.24.10.---
10. 8. 2011 11:03 Nový

samsung

celé vlákno

Osobně fandím Samsugu. Celkově tyhle aféry ohledně nákupu patentů a následné žaloby se mi příčí....ještě k tomu, když se tady v podstatě jedná o něco jako patent na "vzhled" přístroje. Proč se tohle nedělo (nebo aspoň o tom nevím) třeba u automobilů (4 kola, 1 volant..) a nebo notebooky, kde je pro mě vzhled u většiny totožný....

Jan Bílek aura:91
10. 8. 2011 11:22 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Ochrana vzhledu je obzvlášť problematická u věcí jako je tablet, protože ten se prostě jinak snad ani udělat nedá. Celou přední stranu zabírá displej, takže je to logicky obdélníkové, logicky to má oblé hrany aby to nepíchalo, logicky je to pokud možno tenké, ploché a bez vystupujících prvků, aby se to dobře používalo a přenášelo třeba v tašce, prostě vzhled vyplývá z požadované funkcionality... jestli se něco takového bude chránit, tak se nebezpečně přiblížíme situaci, kdy de facto zrušíme volný trh, a každou věc bude smět vyrábět jediný výrobce (který si tudíž nastaví cenu jak bude chtít a přestane se namáhat s jakýmkoliv vývojem).

repulsive
repulsive (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 12:14 Nový

Re: samsung

celé vlákno

naštěstí není obdélník jako obdélník. apple-obdélník a samsung-obdélník si nejsou podobné.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
10. 8. 2011 12:15 Nový

Re: samsung

celé vlákno

tohle je presne pruser tzv. patentu/dusevniho vlastnictvi. vsichni hulakaaji jak by bez toho neslo fungovat a ze to prinasi ekonomicky rust. houby s octem, staci juknout do ciny kde si s tim hlavu nelamou a jak panecku frci. no a v tzv. civilizovanem svete se na tom zivi jen bandy pravniku a patentovi trollove.

Martin Soušek
Martin Soušek (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 13:33 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Vtipné je, že Amerika na kopírování vyrostla. Byla to taková Čína dřívějška.

Evropští autoři se hodně divili, když si udělali výlet a tam zjistili, že jejich kniha je bestseller, aniž by z toho viděli korunu.

thr aura:67
thr
10. 8. 2011 13:53 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Jedna věc je vzhled tabletu - tam bych byl spíše na straně Samsungu (ač mám iPad). Tam se opravdu moc jiných variant udělat nedá.
Na druhé straně ale třeba ta krabice mi přijde ze strany Samsungu docela nechutná - v podstatě jen změnili úhel fotky tabletu, jinak přesný Apple design balení. Tohle už mi od Samsungu trochu přijde jako parazitování na pozici, kterou Apple vybojoval. A pokud by bylo něco pravdy i na tom, že Samsung využil při návrhů své nadstandardní znalosti "vnitřností" iPadu, tak se ta role "dobrého a zlého" může otočit úplně :-(

Adam Rambousek aura:91
10. 8. 2011 14:47 Nový

Re: samsung

celé vlákno

obdélníkový tablet zabalili do obdélníkové krabice... potvory parazitující
;-)

Peppa
Peppa (neregistrovaný) ---.atlascon.cz
10. 8. 2011 15:37 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Samsung má ten úhel mnohem lepší, u Applu jako by na tom obrázku nechtěli nic ukázat. Pak to ovšem mohli vyfotit třeba z boku ;-)

MHTR
MHTR (neregistrovaný) ---.74.broadband13.iol.cz
30. 8. 2011 19:55 Nový

Re: samsung

celé vlákno

No, kdyby to Apple vyfotil stejne dobre jako Samsung, tak by bylo ztrejme, ze to vypada jinak a nemohl se pak soudit :-)

Imho si myslim, ze si timhle Apple kazi povest. Ruzne ankety na netu rikaji, ze lide jsou spise na strane samsungu.

Ono to taky pro Apple v podstate znamena, ze nemuze Ipad3 otocit o 90 stupnu a to bude konec inovaci v Ipadech. To jejich jednani je jednoduse dvousecne a s Ipad3 se muze velmi rychle otocit proti nim.

Filas
Filas (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
11. 8. 2011 7:13 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Aha, takže nikdo už nemůže používat bílé krabice. Ale ani vytvářet cokoliv co je v podstatě jen obdélníková obrazovka (viděl jste ten obrázek co si zaregistroval Apple??)
Apple má mraky peněz na právníky ze svých předražených hraček a všichni se z něho můžou pos****, protože si patentoval úplně vše co se týká padu a tak je schopen na nějakém patentovaném nesmyslu zlikvidovat kohokoliv.

thr aura:67
thr
11. 8. 2011 8:54 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Jedna věc je bílá krabice, druhá je ale celkový korporátní styl. A to, že podobnost pojetí u Samsungu vůči Applu je hodně nad rámec "náhody" přehlédnout nelze.

Dlouhan
Dlouhan (neregistrovaný) ---.brainforce.cz
11. 8. 2011 11:03 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Ja si myslim, ze bilou krabici ma Apple taky zapatentovanou... Taky myslim, ze by si uz pomalu meli zapatentovat i typ uzivatele-ovce:) Pak by mohli chtit poplatky za kazdyho uzivatele, kteryho nas..ou natolik, ze od nich utece ke konkurenci, ktera ale v te dobe uz nebude, takze spis za to, ze by jen chtel utyct:)

Lovap
Lovap (neregistrovaný) ---.213-81-223.t-com.sk
11. 8. 2011 9:31 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Ale samozrejme, že dá (dá sa teblet nadizajnovať inak). Zoberte si fakt, že nie je žalovaný Asus so svojim Transormerom, ani Acer so svojou Iconiou - takže ak sa chce, ide to.

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
11. 8. 2011 12:31 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Jenze ani jeden z nich neni narozdil od Samsungu pro Apple konkurentem. A votode.

joko
joko (neregistrovaný) 217.155.170.---
11. 8. 2011 14:50 Nový

Re: samsung

celé vlákno

no musime si, ale priznat 2 veci.

1: ten Samsung Galaxy jak keby iPadu z oka vypadol
2: v zavislosti na bode 1, ak Samsung dodava technologiu do iPadu, tak je to o to horsie nie?

hemzi sa to tu geekmi startupistami, tak dame priklad. mate externeho kodera na svoj (casti projektu) projekt, ked projekt pustite do sveta o mesiac tento vas externy koder pusti velmi podobny projekt. co v cil? asi by ste nevypisovali, ze je to dobre, aspon bude kvalitny vyvoj tejto sluzby ;-) pri iPade je to este trochu ine meritko, ale myslienka je dufam jasna.

kazdopadne uvidime, ako rozhodne sud. ja drzim palce Apple. ak to vyhra, tak si da v buducnosti kazdy viac majzla, pri kopi...vyvijani svojich produktov

E-Ryc
E-Ryc (neregistrovaný) 193.165.112.---
11. 8. 2011 15:15 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Porad jeste jsme se nedozvedeli, jak by takovy tablet mel vypadat, aby nebyl podobny iPadu? Ma mit rohy, ocas nebo vemeno? ;)

Maaartin
Maaartin (neregistrovaný) 188.120.198.---
11. 8. 2011 15:53 Nový

Re: samsung

celé vlákno

To nestaci, furt by to byl iPad s rohama. Snad mozna s rohama, ocasem a vemenem a kdyby se jeste neco pridalo... to by se pak ale urcite ozval zas nekdo jiny.

no
no (neregistrovaný) ---.bb.sky.com
11. 8. 2011 23:09 Nový

Re: samsung

celé vlákno

staci mysliet trosku viac otvorene, porovnajme si napriklad:

http://www.alza.cz/apple-ipad-2-16gb-wi-fi-black-d224820.htm#foto
http://www.alza.cz/samsung-galaxy-p7500-tab-10-1-d237929.htm#foto
http://www.alza.cz/acer-iconia-tab-w500-d233799.htm#foto
http://www.alza.cz/packard-bell-liberty-tab-32gb-d251923.htm#foto

Je jasne, ze to bude vsetko placaty obdlznik (na tomto sa vsetci zhodneme), rozdieli su v detailoch. Pri porovnani tychto 4 produktov, su jedine iPad a Galaxy ako vajce k vajcu. Vzhladom na to, ze Samsung je dodavatel komponent, tak je to minimalne zaujimave. Nevidim dovod preco by to nemali napadnut. Ak nejaky vidite, tak si to rad precitam, ak v tom nebudu zbytocne invektivy :-)

Maaartin
Maaartin (neregistrovaný) 188.120.198.---
11. 8. 2011 23:52 Nový

Re: samsung

celé vlákno

At se na divam jaxe divam, tak ty posledni dva tam maji neco navic, v jednom pripade dokonce v jiny barve. Zato iPad a Galaxy to tam nemaji - proste obdelnik s obrazovkou. Co na tom obslahnout? Patentovat si snad Apple obdelnik?

no
no (neregistrovaný) ---.bb.sky.com
12. 8. 2011 7:45 Nový

Re: samsung

celé vlákno

detaily

prave som pozeral, ze dnes tu o tom uz vysiel kvalitny novy clanok, kde to pan Zandl v podstate takto popisuje, takze tato diskusia uz nema zmysel

DHRT
DHRT (neregistrovaný) ---.74.broadband13.iol.cz
30. 8. 2011 20:09 Nový

Re: samsung

celé vlákno

No, takze to, ze Samsung vlozil veskere sve kow-how (komponenty, ktere vyrabi) do obdelniku, ktery ma patentovany Apple jaksi znamena ze Apple nabyl veskere dusevni vlastnictvi Samsungu a Samsung dspleje, flash pameti, procesory a vlastne hodne ze sveho obrovskeho know-how Samsung nesmi pro vlastni potreby pouzit ?

Lovap
Lovap (neregistrovaný) ---.213-81-223.t-com.sk
15. 8. 2011 9:48 Nový

Re: samsung

celé vlákno

Dôvod prečo nie je ani jeden z nich pre iPad konkurent by nebol? Obrazovku majú tuším IPS všetci, rozlíšenie 1280*800, tiež, Android je takisto ten istý, výkon majú minimálne podobný ... Dokonca sú na tom lepšie ako Samsung - majú lepšiu rozšíriteľnosť (microSD, USB). Samsung tak kopíroval, že zkopíroval aj nerozšíriteľnosť iPadu :-)

faha
faha (neregistrovaný) 88.146.206.---
10. 8. 2011 11:04 Nový

Protipul

celé vlákno

Zajimave, ze nazor verejnosti z vetsi castsi stoji za samsungem, lide zrejme chteji kupovat jeho vyrobky.

Jak se bude posuzovat ta relevance designu mezi zarizenim? Kdo rekne jo to to same/hodne podobne/podob­ne/jine, kde je tam mez? Zdegraduje to az na pouha fakta ... tlacitko 20mm od kraje, stejne jako ma konkurence, okraj displeje 10mm, vaha, matnost nebo co teda?

Neche se zpracovat posudek od znalce, zpracuje se dalsi posudek od dalsiho znalce atp ... a ejhle oni ty posudky se budou presto lisit per clovek a ted babo rad.

PT
PT (neregistrovaný) 80.188.193.---
10. 8. 2011 11:12 Nový

Re: Protipul

celé vlákno

Hlavne u neceho tak designove "prosteho" jako tablet. Vzdyt je to displej v ramecku. Co na tom chce kdo chranit?

Nebo jde Applu vice o vnitrnosti?

pinky
pinky (neregistrovaný) ---.228.broadband5.iol.cz
10. 8. 2011 11:13 Nový

Re: Protipul

celé vlákno

http://www.scribd.com/doc/61944044/Community-Design-000181607-0001

Opravdu si to projděte, stojí to za to. Pokud rozhodli na základě tohoto a vy stojíte na straně Apple, tak jste blázen.

Martin Soušek
Martin Soušek (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 11:19 Nový

Re: Protipul

celé vlákno

Hehe, oni mají registrovanou placku do ruky.

Tak proč se zakazuje jen Galaxy Tab? To můžou zakázat tablety všechny!

Jan Bílek aura:91
10. 8. 2011 11:29 Nový

Re: Protipul

celé vlákno

Žeby proto, že považují Galaxy Tab za opravdu dobrý tablet a bojí se, že má schopnost podstatně zakrojit do tržního podílu iPadu?

Karel
Karel (neregistrovaný) ---.static.grapesc.cz
11. 8. 2011 20:32 Nový

Re: Protipul

celé vlákno

On už zakrojil. Prodalo se jich 7,5 milonu kusů - ksindlu od Applu 14 milionů.

Jan Bílek aura:91
10. 8. 2011 11:27 Nový

Re: Protipul

celé vlákno

WOW. To už fakt vypadá jako "nesmíte prodávat vaše auta, protože mají čtyři kola a volat jako ty naše".

PT
PT (neregistrovaný) 80.188.193.---
10. 8. 2011 11:30 Nový

Re: Protipul

celé vlákno

Na strane applu (samozrejme, jak jinak :-) ) nestojim, jen se nejak snazim "pochopit" rozhodnuti DE-soudu. Uznal bych, kdyby trebas meli tistak dost podobny jako Apple. Ale z Vami odkazovaneho dokumentu je jasne, ze veci jako softwarove patenty a chraneny design proste budou muset jit do kytek.
Si asi zaregistruju hrnec a budu bohac.

TP
TP (neregistrovaný) ---.110.108.109.omegatech.cz
10. 8. 2011 18:59 Nový

Re: Protipul

celé vlákno

Teď - teď tu byl. Nějaký Papin.

repulsive
repulsive (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 11:32 Nový

Re: Protipul

celé vlákno

to je síla. zas na druhou stranu, pokud se na ten design vztahuje i poměr délky stran té placky (ikdyž tam asi není specifikován), mohl by být samsung v klidu. (ipad2 má ten poměr 1.30, samsung galaxy tab 10.1 1.46)

Josef Pavlik aura:93
10. 8. 2011 11:24 Nový

necham si patentovat cihlu

celé vlákno

Ale ne jak se vyrabi. Necham si patentovat jeji tvar. Kdyz si muze jobs nechat patentovat placku, proc ja bych si nemohl nechat patentovat kvadr. Pak mi budou muset vsichni kdo vyrabeji cihly platit za to, ze jejich cihly jsou podobne.
Chce se mi z tech patentu zvracet. Tady by se nemel vest soud jestli neci tablet neni nahodou podobny jinemu, ale tento soud by mel zrusit tento konkretni patent, protoze nepatentuje nic inovativniho. Patenty tady byly kvuli tomu, ze kdyz nekdo investoval do vyvoje treba 2 roky prace, tak aby mel do zacatku vyhodu. Napriklad patent na parni stroj mel smysl. Jaky smysl ma patent na placku se zaoblenymi rohy???? Na to nemusis byt inzenyr abys neco takoveho vymyslel za 10 minut.

LuKo
LuKo (neregistrovaný) 213.108.160.---
10. 8. 2011 13:12 Nový

Re: necham si patentovat cihlu

celé vlákno

A v tom je ten fígl. Běžného člověka nenapadne si patentovat placku se zaoblenými rohy. Pouze velmi chytrá hlavička v tom vidí obchodní potenciál a investuje čas i peníze do přihlášky k patentu. Jen mě tak napadá, asi si zaregistruji patent na LCD s poměrem 4:3 a 3:2 a když zbydou nějaké peníze, tak i televize s všemi možnými úhlopříčkami. Investice se mi velmi rychle vrátí ;-)

Jan Bílek aura:91
10. 8. 2011 11:45 Nový

Aj aj

celé vlákno

Apple je už teď firma, která je extrémně protekcionistická co se týče jejich IP, hromadí patenty na každou trivialitu a pohybuje se na hraně toho co už se dá označit za patentového trolla.

Ne že bych chtěl malovat čerta na zeď, ale Steve Jobs je vážně nemocný, co když tu s námi (a hlavně s Apple) už dlouho nebude? Pak možná budeme mít Apple jako nejbohatší firmu světa, která díky ztrátě vizionářského génia ztratí tah na branku, a aby si udržela pozice nezbude jí nic jiného než využít svých peněz a patentů k tomu, aby co nejvíc zbrzdila vývoj všech ostatních.

Pak ještě budeme s láskou vzpomínat na doby panování Microsoftu, který sice pár let dominoval webu se svým IE6 (a tehdy se vývoj webu na dva na tři roky skoro zastavil), ale když se pak objevily open-source alternativy, alespoň nevyužil žaloby a softwarové patenty k tomu, aby je zkusil zničit (možná to tehdy ani nešlo, přece jen, ta situace s patenty se opravdu zvrhla až v posledních pár letech).

Mareš
Mareš (neregistrovaný) ---.adsl.avonet.cz
10. 8. 2011 12:06 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

Třeba by to bylo k dobru věci. Za prvé, mohli bychom se dočkat skutečně alternativních a po konstrukční stránce objevných řešení, narozdíl od současnosti, kdy každý jen spoléhá na dotykové displeje a oblé rohy. Za druhé, ostatním výrobcům by se mohlo rozbřesknout a mohli by začít tlačit na výraznější redukci ochrany patentových práv, jinými slovy systém se sežere sám.

Martin Soušek
Martin Soušek (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 13:35 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

Už se těším na hranaté tablety s dírou uprostřed. Ať žije invence!

Pavel X aura:95
10. 8. 2011 13:57 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

Díra pro palec v rohu, jako u malířské palety :-)

Gitzerai
Gitzerai (neregistrovaný) ---.microsoft.com
10. 8. 2011 16:24 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

To je docela prukopnicke a zajimave, utikejte na patentovy urad, co vy vite, kdy to napadne Jobse taky! :)

Ondřej Surý aura:79
10. 8. 2011 19:02 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno
Mareš
Mareš (neregistrovaný) ---.adsl.avonet.cz
12. 8. 2011 12:22 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

No tak já třeba čekám na dvouobrazovkové tablety, které se budou rozevírat uprostřed jako kniha a bude možné je v kloubu otočit o 180 stupňů (tedy mít z každé strany jednu obrazovku). Na tom by se vyřádili i výrobci her (multiplayer!)...

anonymus
anonymus (neregistrovaný) ---.235.broadband12.iol.cz
18. 8. 2011 17:12 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

Jsem si jistý, že už jsem to někde viděl.

Izak
Izak (neregistrovaný) 193.179.215.---
10. 8. 2011 12:13 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

V te dobe mel M$ uz jen krucek pred zavrenim Billa do basy, rozdelenim a kdo vi cim, meli dosta prace s uplacenim svadku, aby se vyhnuli trestnym cinnum a uhrali to jen na takove divne obchodovani ... za ktery dostali pokutu, pokusit se v te dobe o zneuciti patentu, tak nemaji sanci spor preplatit a zahrat do autu .

thr aura:67
thr
10. 8. 2011 12:15 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

Tak na okraj - s těmi soudy mezi Apple a Samsung o patenty si nezačal Apple, nýbrž právě Samsung. Apple teď holt "vrací úder".
Nedá se říct, že bych v tomto sporu stál vyloženě na straně Applu (to zdůvodnění opatření mi taky připadá dost divné), na druhé straně je ale nesmyslné to tvrzení, že "zlý Apple žaluje kdekoho" - ono je to daleko častěji opačně...

Miloslav Ponkrác aura:66
10. 8. 2011 18:27 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

Není to pravda, Apple se chová poslední roky jako narcistický diktátorský tydýt.

Žaluje jak vzteklý, nařizuje vývojářům programů natolik, jak si to dosud nedovolil žádný výrobce – protože nikdo nebyl tak sebestředný jako Jobs (ostatně psychosomaticky toto diktátorství a Jobsovy choroby souvisí, jsou to tělesné příznaky Jobsových manýrů).

Apple prostě má pocit, že jsou ředitelé zeměkoule. Nejen soudy,který Apple nemá málo z jeho invence.

Lovap
Lovap (neregistrovaný) ---.213-81-223.t-com.sk
11. 8. 2011 9:35 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

Apple svoj systém vlastní - takže si môže "nařizovat" čo chce, že ... A čo sa týka sporu so Samsungom, tak prvý začal Samsung ...

Jan Bílek aura:91
11. 8. 2011 14:56 Nový

Re: Aj aj

celé vlákno

Patentové spory sleduju velmi pozorně a dlouhodobě, a jsem přesvědčený že se mýlíte, první začalo Apple.

Antonín Slejška aura:86
10. 8. 2011 12:11 Nový

Odškodné

celé vlákno

Co se stane, pokud Apple neuspěje? Bude muset Samsungu platit odškodné za poškození prodeje jeho tabletů?

Yaroukh
Yaroukh (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
11. 8. 2011 6:06 Nový

Re: Odškodné

celé vlákno

V článku je to napsané.

Bennie aura:70
10. 8. 2011 12:11 Nový

fujtajbl

celé vlákno

Ten registrovaný design je tragický, něco takového vůbec nemělo být zapsáno protože to nemá sebemenší distinktivitu jen pro Appel a v následném soudní sporu jej podle mne Samsung prolomí nejspíš přímo návrhem na výmaz u německého soudu (pokud už tak dávno neučinil), vymaže a vyhraje. Ve finále bojuje za všechny výrobce padů a všichni, kteří nechtějí, aby se na ně Apple také vrhl ho budou podporovat.

tom028
tom028 (neregistrovaný) ---.jic.cz
10. 8. 2011 12:20 Nový

A kola od aut jsou taky kulatá

celé vlákno

Zažaluji výrobce aut, že dělají stejně kulatá kola, výrobce notebooků, že vypadají podobně, pekárny, že pečou vizuálně podobný chleba ...

Tohle Apple už přehání, takže by bylo fajn jim trošku zatnout tipec.

pets
pets (neregistrovaný) ---.eurosignal.cz
10. 8. 2011 13:45 Nový

kup si tablet v Cine

celé vlákno

kup si tablet v Cine, tam si vyberes tvar jaky chces, prijde domu bez postovneho a stoji petinu ceny.

Martin Soušek
Martin Soušek (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 14:39 Nový

Re: kup si tablet v Cine

celé vlákno

Jo a pak se to ukáže jako neovladatelný krám s nekvalitním rezistivním snímačem a Androidem tak pomalým, že se to třetí den rozflákne o zeď.

Zkušenost šetřivého kamaráda :)

Xyll
Xyll (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 8. 2011 14:04 Nový

Star Trek PADD

celé vlákno

Blbost, když už někdo, tak tvůrce PADDů ze seriálu Star Trek má právo na Community Design. Protože iPadd je jasně obšlehnutý PADD!

Mareš
Mareš (neregistrovaný) ---.adsl.avonet.cz
12. 8. 2011 12:20 Nový

Re: Star Trek PADD

celé vlákno

A má to Paramount patentované? Evidentně nemá, jinak už by se soudil. :-)

Anonymus
Anonymus (neregistrovaný) ---.235.broadband12.iol.cz
18. 8. 2011 17:21 Nový

Re: Star Trek PADD

celé vlákno

Proč by se měli soudit? Třeba jen nejsou banda kriplů. Tehdy ještě community design ani neexistoval a patentovat každou pitomost tehdy taky ještě našlo. A i kdyby patent měli, tak už by dávno vypršel.

Choze
Choze (neregistrovaný) 85.162.143.---
10. 8. 2011 16:57 Nový

Design je len vrchol ľadovca

celé vlákno

Celý spor nie je o design, ale o celkové prevedenie tabletov. Apple vyvinul systém, ekosystém (app store atd), design, zaplatil si fabriku na kapacitné displaye, uviedol to na trh a mal úspech. Všetci výrobcovia videli že to má perspektívu, ale nikto samostatne mu nebol schopný konkurovať.

Potom prišiel Google a okopíroval iOS a hlavne dotykové ovládanie. Toho sa chytili výrobcovia a okopírovali hw. Muselo sa teda spojiť niekoľko firiem, aby boli schopní okopírovať to čo Apple sám vyvinul. Okopírovali len to čo sa dá predať, ale okopírovať celý ekosystém, ktorý má Apple naokolo, zatiaľ nezvládli.

Samsung kopíruje Apple nie len v tabletoch ale aj v telefonoch. Kópie sú verné, vrátane designu, farieb v sw, položiek menu, ikoniek v menu, funkcionality, balenia. Situácia je pre Samsung o to jednoduchšia, že vyrába súčasti iPhone a iPad.

Podľa mňa je Apple plne v práve a snaží sa ochrániť svoje investície. Plagiátorstvo zo strany Samsungu je fakt nehorázne. Mal som ich pár v ruke.

Zároveň sa neviem zbaviť pocitu, že všetci tí čo obhajujú Samsung a čínskych súdruhov v ich plagiátorstve, by si radi kúpili lacný plagiát iPad/iPhone za 1/3 ceny. Dajte si ale pozor, aby za pár rokov čínski a kórejskí súdruhovia neskopírovali aj vašu prácu za 1/3 ceny a za 10rokov budú zamestnávať vaše deti. Potom už bude neskoro plakať.

Miloslav Ponkrác aura:66
10. 8. 2011 18:32 Nový

Re: Design je len vrchol ľadovca

celé vlákno

Apple většinu věcí, které uvedl zkopíroval.

Například iPod je věrná kopie jednoho propadlého amrického patentu.

Apple není až takový inovátor. On se prostě inspiruje. Jeho podíl na výsledky není až takový velký, většinu převezme.

Ostatně kdybychom šli dále, Apple nevymyslel ani počítač, ani von Neumannovo schéma počítače, ani displej, ani dvojkovou soustavu, ani princip vyššího programovacího jazyka, ani princip klávesnice, ani milión dalších věcí, které používá – syčák jeden!!!

Choze
Choze (neregistrovaný) 85.162.143.---
10. 8. 2011 20:25 Nový

Re: Design je len vrchol ľadovca

celé vlákno

Ano, podobne ako BMW, Toyota ani Mercedez nevymysleli kolo. Len ho kvalitne spracovali.

Yaroukh
Yaroukh (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
11. 8. 2011 6:07 Nový

Re: Design je len vrchol ľadovca

celé vlákno

To... byl... slovenský humor?

E-Ryc
E-Ryc (neregistrovaný) 193.165.112.---
11. 8. 2011 9:15 Nový

Re: Design je len vrchol ľadovca

celé vlákno

Ad dotykove ovladani, princip se pouziva uz pekne davno, sedmdesata leta? A ad patentovana gesta, ktera jste mel zrejme na mysli - videl jste film Minority Report? Bezel radu let pred vznikem iPhone/iPad a nektera gesta (otaceni, zvetsovani) jsou az podezrele stejna ;) Ale urcite to vymysleli u applu a zly holywood to cmajznul... Nebo ze by to proste bylo prirozene provedeni pro danou akci?

Martin Soušek
Martin Soušek (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
11. 8. 2011 9:44 Nový

Re: Design je len vrchol ľadovca

celé vlákno

Jen jestli to nebude tím, že když mám na stole položenou gumovou fotku, tak když ji chce zvětšit, udělám to přesně jako na iPhonu. Stejně tak zmenšit, otočit, zahodit, listovat...

To jsou jednoduše pohyby, které naše ruka udělá, když pracuje s reálným předmětem, který je na obrazovce simulován. Žádná "gesta".

Rovnou bych mohl nazvat pohyb pro napsání písmene S gestem a patentovat si ho. Zákazníci mého konkurenta by museli psát S odspodu a další firmy by měly smůlu, anebo by zavedli psání dvojtahem odprostředka.

Anonymus
Anonymus (neregistrovaný) ---.235.broadband12.iol.cz
18. 8. 2011 17:26 Nový

Re: Design je len vrchol ľadovca

celé vlákno

Ty to píšeš sice jako vtip, ale někdo si opravdu nechal patentovat psací písmo, ale už si nepamatuju která firma to byla.

Anonymus
Anonymus (neregistrovaný) ---.235.broadband12.iol.cz
18. 8. 2011 17:27 Nový

Re: Design je len vrchol ľadovca

celé vlákno

To je nějaký humor, nebo nás přišel lanařit někdo z Církve Svatého Jablka?

Dejv
Dejv (neregistrovaný) 188.175.28.---
10. 8. 2011 17:03 Nový

Klasický tunel

celé vlákno

Klasika, blbečci schválej nějake nařízení o zákazu prodeje, nějakej čas to bude platit pak je Samsung zažaluje za ušlý zisk vyhraje a EU bude platit jak mourovata :(

šoumenvodnetbooku
šoumenvodnetbooku (neregistrovaný) ---.65.248.102.dynamic.barak-online.net
10. 8. 2011 20:40 Nový

Re: Apple dosáhl soudního zákazu prodeje Samsung Galaxy Tab v zemích EU

celé vlákno

Děkuji za článek a přidávám se k ostatním diskutujícím. Jak vůbec mohl Apple pro něco takového v první řadě získat ochranu? Vždyť koncept obdélníkové placky s displejem tu byl v různých technicky funkčních, byť komerčně neúspěšných pokusech již před deseti, patnácti lety. A jeden diskutující tu správně zmínil Star-Trek. Tam je ta idea naprosto jasná. Samsung by se tedy měl odvolávat na přítomnost podobné koncepce ve všeobecném povědomí. Mimochodem - koncept obdélníkové tabulky vynalezli už staří babylóňané.

mzam
mzam (neregistrovaný) ---.80.broadband14.iol.cz
10. 8. 2011 21:10 Nový

Re: Apple dosáhl soudního zákazu prodeje Samsung Galaxy Tab v zemích EU

celé vlákno

Myslím, že odpověď je nasnadě. Apple pomalu ale jistě ztrácí dech. Ono se ani není čemu divit vzhledem k tomu, jakým tempem vydává nové zařízení. Na podzim vyrukuje s Iphonem 5. Mobilem, který už nepřinese nic převratného. Vše už konkurence představila s půlročním předstihem cca.

Yaroukh
Yaroukh (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
11. 8. 2011 6:09 Nový

Re: Apple dosáhl soudního zákazu prodeje Samsung Galaxy Tab v zemích EU

celé vlákno

Applu bych to za podobný prasárny přál, ale že ztrácí dech? Tady spíš někdo ztrácí soudnost, ne? :P

mzam
mzam (neregistrovaný) ---.80.broadband14.iol.cz
11. 8. 2011 8:05 Nový

Re: Apple dosáhl soudního zákazu prodeje Samsung Galaxy Tab v zemích EU

celé vlákno

V zásadě se teď bavím o mobilních zařízení. Apropo viděl jste nové specifikaci samsungu? Stále v době, kdy ještě nevyšel iphone 5. Bude velice zajímavé sledovat, kam se posunu konkurence, než apple přijde za rok se šestkou

mzam
mzam (neregistrovaný) ---.80.broadband14.iol.cz
11. 8. 2011 8:06 Nový

Re: Apple dosáhl soudního zákazu prodeje Samsung Galaxy Tab v zemích EU

celé vlákno

V zásadě se teď bavím o mobilních zařízení. Apropo viděl jste nové specifikace samsungu? Stále v době, kdy ještě nevyšel iphone 5. Bude velice zajímavé sledovat, kam se posune konkurence, než apple přijde za rok se šestkou.
Nehledě nato, že IOS 5 je způlky zkopírovaný android

Martin Kalenda
Martin Kalenda (neregistrovaný) ---.116-2-b.business.telecomitalia.it
15. 8. 2011 20:45 Nový

Re: Apple dosáhl soudního zákazu prodeje Samsung Galaxy Tab v zemích EU

celé vlákno

Nevím myslím že právě dotaženost do konce dělá z ovcí ovečky. Mám samsung galaxy S a prostě leží v šuplíku (za 1500 prodám).

Taky jsem teď po upgradu tátova 3GS a 4ku "zdělil" otterbox pouzdro tak jsem z z legrace nahradil odolnej samsung tímto a a už u staré trojky (3G) zůstal. Firmware (systém) je sice 4.2.1 která dává starému 3Gčku pořádně zabrat.

Nicméně způsob jakým samsung prostě hodil uživatele Galaxy přes palubu aby chrlil další a další nové pokusy je úsměvná. Není znehodnocená investice než právě zamrzlej android (bez ztráty záruky tam nedostanu 2.3 natož 3jku).

To samé ipad, někdo zminoval minority report ale v té době na rezistácích nemožné == samsung vysypal hotovost do cizí fabriky a ejhle už to umožnoval tak to patentoval. Nevím jak v globále ale vždy měl být alespoň prototyp.

Konkurence se posouvá dopředu možná technicky, jistě v herních konzolích by to asi android s nějakým připravovaným 4jádrem natřel. Ale ten ekosystém okolo. Příslušenství (myslel někdy samsung jaké to je nabíjet v autě telefon zvrchu??? to nikdy nečetl ani jeden z newtonových zákonů?), mraky peněz v aplikacích - na androidu vždy tak nějak polovičatě. Za iphone jsem za aplikace pro 8 telefonů pod mým itunes účtem vysypal přes 500EUR. U androidu ani nevím za co bych je utratil? Nic v (českém) marketu pořádně není, nepočítám-li 2.39 za AngryBirds.

Anonymus
Anonymus (neregistrovaný) ---.235.broadband12.iol.cz
18. 8. 2011 17:33 Nový

Re: Apple dosáhl soudního zákazu prodeje Samsung Galaxy Tab v zemích EU

celé vlákno

No a co má být, že to tehdy ještě technika nezvládala?

A ten zvláštní slovník, ty ses připojil z mobilu abys měl jinou adresu, co?

Karel
Karel (neregistrovaný) ---.elisa-laajakaista.fi
10. 8. 2011 21:28 Nový

Škoda,

celé vlákno

že si ten design nepatentovali tvůrci StarTreku.

Anonymus
Anonymus (neregistrovaný) ---.235.broadband12.iol.cz
18. 8. 2011 17:34 Nový

Re: Škoda,

celé vlákno

Proč? Na tomhle sporu by to stejně nic neměnilo.

Maaartin
Maaartin (neregistrovaný) 188.120.198.---
11. 8. 2011 7:24 Nový

Bojkot?

celé vlákno

Prijde mi to uchylny, tam vazne neni jedina myslenka, co by se dala logicky patentovat. Je asi jedina vec co s tim muzeme delat - bojkovat firmy co neco takovyho delaji. Kdyz uz se neda bojkovat EU s jejimy nesmysly. :D

aaa
aaa (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
11. 8. 2011 8:15 Nový

link v textu clanku

celé vlákno

ten link v textu clanku neni na rozhodnuti dusseldorfskeho soudu ale navrh na vydani predbezneho opatreni od applu zast. AK freshfields

Jan Bílek aura:91
11. 8. 2011 9:14 Nový

Re: Apple dosáhl soudního zákazu prodeje Samsung Galaxy Tab v zemích EU

celé vlákno

Podle posledních informací Apple žaluje I Motorolu - viz FOSS Patents.

To by naznaznačovalo, že neměli pravdu ti, kteří spekulovali, že Samsung využil toho, že dodával součástky pro Apple, a opravdu udělal kopii. Spíš to začíná vypadat, že Apple chce mít monopol na vše co má displej a je to obdélníkové a placaté. Jestli soudy na něco takového přistoupí, tak se opravdu nebezpečně přiblížíme tomu, že každou věc bude dodávat jediný monopolní dodavatel a kompetitivní trh de facto zanikne.

Ivan Nový
Ivan Nový (neregistrovaný) ---.218.broadband11.iol.cz
11. 8. 2011 9:58 Nový

Re: Apple dosáhl soudního zákazu prodeje Samsung Galaxy Tab v zemích EU

celé vlákno

nezanikne kompetitivní trh, ale tablety. Apple nemá sílu udržet je v prodeji sám. Technologie se prosadí jedině, používá-li ji téměř každý. A pro tablet je optimální cena tak 3000 Kč. Je to zatím na věci, které se dělají nepohodlně na telefonu, a kvůli kterým se vám nevyplatí zapnout počítač.

feifr
feifr (neregistrovaný) ---.apk.cz
11. 8. 2011 10:00 Nový

okruh adresátů předběžnho opatření

celé vlákno

Předběžné opatření může něco nařizovat pouze tomu, kdo komu bylo doručeno, kdo byl žalovaným. V tomto případě jsou žalovaní 2. A pouze těchto osob se může týkat sankce 250.000€ za porušení předběžného opatření. Předběžné opatření nemá "obecnou povahu", takže je zbytečné vyvolávat paniku, že nikdo v EU se nyní nesmí jako obchodník tabletu téměř dotknout..

Protonic
Protonic (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
11. 8. 2011 22:34 Nový

zakladni telesa

celé vlákno

zajimalo by me, zda by Euklides zazaloval Apple za "patent" na kvádr, pokud by byl nazivu.

Ychtyl
Ychtyl (neregistrovaný) 89.24.152.---
13. 8. 2011 19:05 Nový

Platnost pro celou EU

celé vlákno

Připadá mi úchylné, že nějaký Německý soud může vydat nesmyslné rozhodnutí které automaticky platí pro Českou Republiku a nikdo v ČR s tím nemůže nic udělat. Je to další důvod pro opuštění EU.

Santiago
Santiago (neregistrovaný) ---.crfreenet.org
14. 8. 2011 10:37 Nový

Re: Platnost pro celou EU

celé vlákno

A co teprve ze nejaky (treba) prazsky soud muze vydat nesmyslne rozhodnuti, ktere automaticky plati pro (treba) liberec a nikdo tam s tim nemuze nic udelat. Je to dalsi duvod pro opusteni CR a vznik mestskych statu.

Michal Krsek aura:55
14. 8. 2011 17:16 Nový

Re: Platnost pro celou EU

celé vlákno

Dokonce muze ministerstvo vnitra zrusit vyhlasku konkretni obce. mestske staty jsou prilis, zpet do jeskyn!

Kuki
Kuki (neregistrovaný) ---.5.broadband2.iol.cz
14. 8. 2011 18:38 Nový

Prodavat se bude

celé vlákno

Stejne se samsung tab bude prodavat jde akorat oto kdy jak dopadne soud nebo jestli se dohodnou mimosoudne ale prodej samsungu tab appl nezastavi akorat odali jsou vtom prachy za vivoj tabletu a vyrobu a ty prachy se samsungu musi vratit a neni to mala castka

repulsive
repulsive (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 8. 2011 0:51 Nový

pořekadlo "není obdélník jako obdélník" se dostává do nové roviny

celé vlákno
iseed.cz
iseed.cz (neregistrovaný) 213.226.253.---
30. 8. 2011 0:48 Nový

iseed.cz

celé vlákno

Jelikož firma Apple přišla s "Ipadem" dříve než existoval "Samsung galaxy tab" mělby to vyhrat Apple

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem