Hlavní navigace

Apple koupil Quattro Wireless, firmu z oblasti mobilní reklamy

Jiří Macich ml.

Apple zřejmě hodlá rozšířit své působení trhu mobilních telefonů. Zatím je výrobcem notoricky známého mobilu iPhone, ovšem plánuje více se zaměřit i na mobilní reklamu. Koupil totiž společnost Quattro Wireless, která se právě reklamě na chytrých telefonech věnuje. Akvizici potvrdily obě strany, o ceně však mlčí. Neoficiálně se však hovoří o částce 275 milionů dolarů. Analytici hodnotí tuto akvizici jako dobrý krok a cena akcií Applu reagovala růstem. Quattro Wireless působí ve stovce zemí a…

Apple zřejmě hodlá rozšířit své působení trhu mobilních telefonů. Zatím je výrobcem notoricky známého mobilu iPhone, ovšem plánuje více se zaměřit i na mobilní reklamu. Koupil totiž společnost Quattro Wireless, která se právě reklamě na chytrých telefonech věnuje. Akvizici potvrdily obě strany, o ceně však mlčí. Neoficiálně se však hovoří o částce 275 milionů dolarů. Analytici hodnotí tuto akvizici jako dobrý krok a cena akcií Applu reagovala růstem. Quattro Wireless působí ve stovce zemí a mezi její partnery patří americká National Football League, CBS Interactive a Time Inc. Velké ryby má i mezi zákazníky. Za všechny zmiňme Ford Motor, Procter & Gamble Co nebo Visa Inc.

Nákup společnosti Quattro Wireless také potvrzuje, že z Googlu a Applu se stávají velcí rivalové, přestože obě společnosti ještě nedávno spolupracovaly. Teď však působí na poli chytrých telefonů (iPhone vs. Android a Nexus One), operačních systémů (Mac OS X vs. Chrome OS) nebo webových prohlížečů (Safari vs. Google Chrome) jako rivalové. Za zmínku také stojí, že Quattro Wireless je konkurentem společnosti AdMob, kterou loni koupil právě Google (za 750 milionů dolarů). Apple podle některých zpráv patřil rovněž mezi vážně zájemce. Konkrétními plány s novou akvizicí se Apple zatím nepochlubil. (Reuters)

Našli jste v článku chybu?