Apple mění pod tlakem podmínky pro umělce u streamovací Apple Music

Služba má za sebou první kauzu, a to se ještě ani nerozjela. Původní plán neplatit umělcům provize z tříměsíčního testovacího provozu narazil.

Když se kvůli Spotify a jeho systému odměňování nezávislých kapel rozčiloval Thom Yorke z Radiohead, vzbudilo to ohlas. Ale nic to nezměnilo. Teď proti Applu vystoupila hvězda aktuálního nebe pop music – Taylor Swift. Pohrozila, že na protest proti podmínkám ze streamovací služby stáhne své album 1989. 

Podle serveru Techcrunch na základě toho firma změnila své podmínky tak, že bude platit umělcům i za první tříměsíční období, ve kterém se budou uživatelé od července s novou službou seznamovat zdarma. Původně jim za muziku vyslechnutou na zkoušku platit neměla, výměnou nabízela o něco vyšší poplatky po jeho uplynutí.

Argumenty ohledně nenasytnosti a chamtivosti Applu shrnuté na blogu americké zpěvačky a vyslechnuté necelými šedesáti miliony fanoušků na jejím účtu na Twitteru překvapivě na Apple zafungovaly. 

Pro Apple je to zároveň zajímavá PR příležitost. Dodat pěvecké hvězdičce, a pár jejím kolegům zastupovaných labelem Beggars Group, pocit důležitosti výměnou za zlepšení svého mediálního obrazu se vyplatí. Taylor Swift, nebo její manažeři, ale mají ke streamovacím službám obecně tvrdý postoj. Zpěvačka už dříve stáhla své album třeba ze Spotify.  

KL_NOMINACE

Apple ve streamovacím byznysu zaspal a teď musí dohánět rozjeté Spotify (hudba) nebo Netflix (filmy). Využívá k tomu všech svých zbraní a ještě si za tři miliardy koupil službu i značku Beats

Apple Music umí ovládat i Siri, která vyhledá písničky i podle filmů, poskytne umělcům další cestu ke svým fanouškům. A pořád je tu iTunes, kde si zájemci mohou písničky rovnou koupit.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 6. 2015 10:48

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»