Hlavní navigace

Apple Music prý bude mít jen okolo 3,5 milionu platících uživatelů

12. 10. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Tříměsíční období používání hudební služby zdarma skončilo, z původních až 15 milionů nakonec zůstane pouhých pár milionů platících.

Služba Apple Music se nepovedla, o tom lze polemizovat poměrně těžko – zkušenosti většiny uživatelů jsou tristní. Obsahem jde o dobře použitelnou službu, bohužel uživatelské rozhraní a záplava podivných chyb jsou noční můrou.

Vynucený přechod na aplikaci Music řadě lidí přinesl velké problémy se ztrácejícími se alby i jednotlivými písničkami, podivným chováním, absurdním tříděním, chybějícím rodinným sdílením a řadou dalších věcí, které by Apple nikdy neměl v ostré verzi vypustit.

Apple nadělil všem uživatelům tři měsíce na vyzkoušení zdarma, což nakonec, pokud má New York Post správné informace, využilo pouze 15 milionů uživatelů. Z nich ale 61 % buď už v průběhu, nebo před koncem zkušební doby deaktivovalo automatické obnovení, tedy přechod na placenou verzi. Přitom právě tento malý trik mohl Applu výrazně pomoci k platícím zákazníkům.

Apple přitom plánuje, že by službu Apple Music mělo mít alespoň 100 milionů zákazníků, což je zhruba počet uživatelů, který by na konci roku měl mít konkurenční Spotify. Neplatících samozřejmě, těch platících by mělo mít přes dvacet milionů.

120 dolarů za rok

Aktuální čísla o Apple Music ale hovoří o tom, že po další vlně rušení předplatného, která proběhne v prvních dvou měsících po zahájení placení, by konečný počet platících uživatelů mohl být 3,5 milionu, respektive „mezi 3 až 4 miliony“. 

Je-li to málo či hodně, je těžké se rozhodnout, stejně jako je těžké zjistit, jak to je – Apple oficiálně čísla neuvádí. A pokud to bude takto nízké číslo (při jedné miliardě lidí, kterou je Apple v zásadě schopný „oslovit“), tak je i dost pravděpodobné, že čísla nebude chtít ukazovat.

Applu se tak v zásadě nedaří zopakovat úspěch na poli kupované a stahované hudby. Tam totiž dost jednoznačně byl jedním z nejvýznamnějších hráčů. 

BRAND24

Stále totiž platí, že 10 dolarů měsíčně sice vypadá dobře, ale 120 dolarů ročně je už částka, kterou značná část uživatelů za hudbu prostě nedá. Původní kupování hudby napřímo v iTunes navíc mělo tu podstatnou výhodu, že jste nebyli zcela vázáni na platformu a hudba byla opravdu „vaše“.

Právě nemožnost vlastnit hudbu (a dostat ji tak na jinou platformu) může být dost zásadním omezením. Konkurenční Spotify je na platformě nezávislé a navíc se dá stále poslouchat v přijatelné podobě zadarmo. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).