Apple představil Ping: sociální síť orientovanou na hudební fanoušky

Apple včera večer našeho času vychrlil další novinky. Kromě přehrávačů iPod Nano s multidotykovým ovládáním ukázal světu také iTunes 10 s novou komunitní službou Ping. Na první pohled se jeví jako kombinace populárních služeb Last.fm a Twitter naroubovaná na iTunes Store a dostupná třeba i přes iPhone nebo iPad. První dojem neklame. Velkou inspirací byl zjevně komunitní charakter serveru Last.fm, takže i Ping umožňuje sledovat jakou hudbu právě poslouchají přátelé. Uživatelé se mohou stát…

Apple včera večer našeho času vychrlil další novinky. Kromě přehrávačů iPod Nano s multidotykovým ovládáním ukázal světu také iTunes 10 s novou komunitní službou Ping. Na první pohled se jeví jako kombinace populárních služeb Last.fm a Twitter naroubovaná na iTunes Store a dostupná třeba i přes iPhone nebo iPad. První dojem neklame. Velkou inspirací byl zjevně komunitní charakter serveru Last.fm, takže i Ping umožňuje sledovat jakou hudbu právě poslouchají přátelé. Uživatelé se mohou stát fanoušky svých oblíbených zpěváků, zpěvaček nebo kapel a podívat se na seznam koncertů naplánovaných v jejich okolí.

Ping umožní uživatelům označit alba, která je zaujala. Další uživatelé budou moci reagovat, takže by mělo jít sdílet online s přáteli názor například na nové album oblíbeného interpreta. Dotčená alba pochopitelně Ping nabídne k zakoupení přes iTunes Store. Počítá se i se zapojením umělců, kteří by měli se svými fanoušky sdílet fotky nebo jim třeba dávat tipy na vlastní oblíbenou hudbu. To dnes už někteří umělci dělají v rámci svých oficiálních webů nebo oficiálních profilů na komunitních servech. Vzato kolem a kolem, Ping logicky doplňuje současnou paletu služeb a produktů Applu a bylo víceméně jen otázku času, než s něčím podobným Apple přijde.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 9. 2010 16:56

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »