Hlavní navigace

Artify It: startup, který chce vydělávat na pronájmu a prodeji obrazů

 Autor: Phoenix Art
Redakce 3. 5. 2012

Za měsíční předplatné je na Internetu k dispozici všemožný obsah. Brzy bude možné si za měsíční paušál dopřát i reálná umělecká díla. Do projektu Artify It investoval zakladatel PayPalu nebo bývalý šéf vyhledávání Google.

Jak dostat prostřednictvím Internetu umělecká díla současných umělců mezi veřejnost, vydělat na tom a dát vydělat těm, kdo dílo vytvoří i těm, kteří si ho vyhlídnou? Tuto otázku si zřejmě položili zakladatelé startu-upu Artify It, který bude spuštěn v polovině května. Jedním z nich je Lorenzo Thione, spoluzakladatel společnosti Powerset, která se zabývala vývojem sémantického vyhledávače a kterou v roce 2008 koupil za zhruba 100 milionů dolarů Microsoft.

Na svůj rozjezd získal Artify It v dubnu od investorů, mezi nimiž figuruje například zakladatel PayPalu Peter Thiel nebo bývalý šéf vyhledávání Google a současný provozní ředitel Badoo Benjamin Ling, 800 tisíc dolarů.

Artify It má fungovat primárně jako půjčovna uměleckých děl pro jednotlivce a živnostníky, kteří si chtějí ozdobit dům, byt, kancelář či provozovnu uměleckým dílem, ale mají pro tento účel k dispozici pouze minimální rozpočet. Za určitý měsíční poplatek, který není v současné době definitivně určen, ale měl by se pohybovat v rozmezí 50 až 150 dolarů, budou mít předplatitelé přístup ke katalogu uměleckých děl 20 až 40 autorů, čítajícího 200 až 500 položek. V rámci měsíčního paušálu si předplatitelé budou moci jakýkoli umělecký předmět zapůjčit a to teoreticky na neomezeně dlouhou dobu (dokud budou řádně platit měsíční paušál nebo dokud bude Artify It fungovat). 

Artify It bude zpočátku omezeno pouze na oblast San Francisca a místní umělce, později by mělo začít nabízet také díla umělců z New Yorku. Předplatitelé nemusejí být nutně ze San Francisca či New Yorku. Nicméně v případě, pokud si budou chtít obraz či jiné umělecké dílo z katalogu zapůjčit do jiného města, náklady na dopravu padají na jejich bedra.

Podle zakladatelů Artify It je koncept půjčovny umění výhodný jak pro umělce, tak pro předplatitele  – konzumenty. Ti první získají díky online katalogu prostor, kde mohou svá díla prezentovat. Navíc pokud si jejich dílo někdo půjčí, zajistí jim reklamu i v reálném světě. Umělci tak nemusejí čekat, až si jejich dílo někdo koupí a mohou na něm začít vydělávat už v okamžiku, kdy si jej někdo zapůjčí. Není však jasné, jak velkou částku umělci za vložení uměleckého díla do katalogu získají, případně zdali budou dostávat paušální částku za vložení nebo až v okamžiku, kdy bude jejich dílo vypůjčeno.

Konzumenti zase dostanou za přijatelný měsíční poplatek možnost získat umělecká díla, která by si jinak kvůli vysoké ceně nekoupili. Stejně tak mohou v případě, že je dílo omrzí, jednoduše sáhnout do katalogu po jiném.

EBF16

Anketa

Využili byste podobnou službu, pokud by byla dostupná v Česku?

Artify It chce vydělávat nejen na pronájmu, ale i na prodeji uměleckých děl. Prostřednictvím programu Artify Scout chce totiž motivovat uživatele Artify It, kteří si některé z nabízených uměleckých děl zapůjčí, aby aktivně hledali pro obraz zájemce. V případě, že se jim podaří zprostředkovat pro zapůjčený obraz či jiné umělecké dílo kupce, vyplatí takovému uživateli – dealerovi podíl z provize, kterou Artify It z prodeje získá.

Zdroj: Artinfo.com

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Vitalia.cz: Tohle všechno se dá usušit

Tohle všechno se dá usušit

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu