Artify It: startup, který chce vydělávat na pronájmu a prodeji obrazů

Za měsíční předplatné je na Internetu k dispozici všemožný obsah. Brzy bude možné si za měsíční paušál dopřát i reálná umělecká díla. Do projektu Artify It investoval zakladatel PayPalu nebo bývalý šéf vyhledávání Google.

Jak dostat prostřednictvím Internetu umělecká díla současných umělců mezi veřejnost, vydělat na tom a dát vydělat těm, kdo dílo vytvoří i těm, kteří si ho vyhlídnou? Tuto otázku si zřejmě položili zakladatelé startu-upu Artify It, který bude spuštěn v polovině května. Jedním z nich je Lorenzo Thione, spoluzakladatel společnosti Powerset, která se zabývala vývojem sémantického vyhledávače a kterou v roce 2008 koupil za zhruba 100 milionů dolarů Microsoft.

Na svůj rozjezd získal Artify It v dubnu od investorů, mezi nimiž figuruje například zakladatel PayPalu Peter Thiel nebo bývalý šéf vyhledávání Google a současný provozní ředitel Badoo Benjamin Ling, 800 tisíc dolarů.

Artify It má fungovat primárně jako půjčovna uměleckých děl pro jednotlivce a živnostníky, kteří si chtějí ozdobit dům, byt, kancelář či provozovnu uměleckým dílem, ale mají pro tento účel k dispozici pouze minimální rozpočet. Za určitý měsíční poplatek, který není v současné době definitivně určen, ale měl by se pohybovat v rozmezí 50 až 150 dolarů, budou mít předplatitelé přístup ke katalogu uměleckých děl 20 až 40 autorů, čítajícího 200 až 500 položek. V rámci měsíčního paušálu si předplatitelé budou moci jakýkoli umělecký předmět zapůjčit a to teoreticky na neomezeně dlouhou dobu (dokud budou řádně platit měsíční paušál nebo dokud bude Artify It fungovat). 

Artify It bude zpočátku omezeno pouze na oblast San Francisca a místní umělce, později by mělo začít nabízet také díla umělců z New Yorku. Předplatitelé nemusejí být nutně ze San Francisca či New Yorku. Nicméně v případě, pokud si budou chtít obraz či jiné umělecké dílo z katalogu zapůjčit do jiného města, náklady na dopravu padají na jejich bedra.

Podle zakladatelů Artify It je koncept půjčovny umění výhodný jak pro umělce, tak pro předplatitele  – konzumenty. Ti první získají díky online katalogu prostor, kde mohou svá díla prezentovat. Navíc pokud si jejich dílo někdo půjčí, zajistí jim reklamu i v reálném světě. Umělci tak nemusejí čekat, až si jejich dílo někdo koupí a mohou na něm začít vydělávat už v okamžiku, kdy si jej někdo zapůjčí. Není však jasné, jak velkou částku umělci za vložení uměleckého díla do katalogu získají, případně zdali budou dostávat paušální částku za vložení nebo až v okamžiku, kdy bude jejich dílo vypůjčeno.

Konzumenti zase dostanou za přijatelný měsíční poplatek možnost získat umělecká díla, která by si jinak kvůli vysoké ceně nekoupili. Stejně tak mohou v případě, že je dílo omrzí, jednoduše sáhnout do katalogu po jiném.

EBF16

Anketa

Využili byste podobnou službu, pokud by byla dostupná v Česku?

Artify It chce vydělávat nejen na pronájmu, ale i na prodeji uměleckých děl. Prostřednictvím programu Artify Scout chce totiž motivovat uživatele Artify It, kteří si některé z nabízených uměleckých děl zapůjčí, aby aktivně hledali pro obraz zájemce. V případě, že se jim podaří zprostředkovat pro zapůjčený obraz či jiné umělecké dílo kupce, vyplatí takovému uživateli – dealerovi podíl z provize, kterou Artify It z prodeje získá.

Zdroj: Artinfo.com

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 6. 5. 2012 16:43

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »